بحران جدید سامسونگ؛ شکایت دسته‌جمعی از سری گلکسی S22

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ که ازطریق سرویس بهینه‌سازی بازی عملکرد گوشی‌های گلکسی اس خود را به‌شدت کاهش می‌دهد، حالا این موضوع گریبان‌گیر کره‌ای‌ها شده و با بررسی نظارتی و یک شکایت دسته‌جمعی در کره‌جنوبی مواجه است.
تبلیغات

در اوایل همین ماه، شخصی ادعاهای موجود در مورد عملکرد گلکسی اس 22 سامسونگ را آزمایش کرد که متوجه شد، این ادعاها فقط در حین اجرای برنامه‌های بنچمارک صادق هستند. طی این آزمون‌ها، مشخص شد که سامسونگ هزاران برنامه محبوب را در گوشی‌های پرچم‌دار خود محدود کرده که احتمالاً برای حفظ طول عمر باتری و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن‌ها در هنگام استفاده‌ی زیاد است.

این امر باعث شد تا توسعه‌دهندگان ابزار محبوب بنچمارک Geekbench، چهار نسل آخر گوشی‌های سری گلکسی اس را از فهرستشان حذف کنند؛ چراکه بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی کره‌ای و انجمن‌های پشتیبانی سامسونگ می‌گویند که این مشکل را در مدل‌های قدیمی‌تر نیز تجربه کرده‌اند.

سامسونگ اخیراً در پاسخ به این اعتراض عمومی، سؤالات متداولی را در این مورد، در وب سایت پشتیبانی کره‌ای خود منتشر کرده است که طی آن این شرکت مدعی شده سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) به این منظور طراحی شده تا به دستگاه‌های گلکسی کمک کند عملکرد و عمر باتری را به گونه‌ای متعادل کنند که تأثیر منفی بر تجربه کاربر نداشته باشد.

این غول کره‌ای با استناد به فهرستی از ۱۰٬۰۰۰ اپلیکیشنی که به‌صورت آنلاین آشکار شده و توسط GOS برای تعیین سریع اینکه آیا یک برنامه تازه نصب‌شده یک بازی است یا نه، استفاده می‌شود، مدعی شده که ابزارهای بنچمارک به‌عنوان بازی شناسایی نمی‌شوند؛ بنابراین رفتار آن‌ها توسط GOS یا سرویس بهینه‌سازی بازی‌ها مدیریت نمی‌شود. این موضوع کم‌وبیش اعتراف به این است که سامسونگ آگاهانه بازی‌های محبوب را محدود کرده است، چیزی که سال گذشته وان‌پلاس را نیز به دردسر انداخت.

در یکی از به‌روزرسانی‌های آینده One UI، سامسونگ برای افرادی که می‌خواهند GOS را در گوشی گلکسی S خود غیرفعال کنند، یک قابلیت برای تنظیم آن اضافه خواهد کرد. بااین‌حال، The Korea Herald نقل می‌کند که کمیسیون تجارت منصفانه کره‌جنوبی درحال برنامه‌ریزی برای شروع تحقیقات در مورد این موضوع است تا ببیند آیا این شرکت هنگام بازاریابی سری گوشی‌های Galaxy S22 خود، قانون تبلیغات را نقض کرده است یا خیر.

مشکلات سامسونگ به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا یک نشریه محلی دیگر ادعا می‌کند که یک شکایت دسته‌جمعی علیه این شرکت درحال شکل‌گیری است. ظاهراً چندین دارنده گلکسی اس 22 از گمراه شدن درمورد قابلیت‌ها و عملکرد گوشی ناراضی هستند، بنابراین برای هر نفر ۲۴۵ دلار غرامت می‌خواهند.

با توجه به این‌ که بسیاری از گوشی‌های هوشمند اخیر قدرتی بیش‌ از سیستم خنک‌کننده‌شان دارند؛ پس نباید تعجب‌آور باشد که شرکت‌هایی مانند Razer درحال ساخت فن‌های RGB هستند که می‌توانید آن‌ها را به گوشی‌های هوشمند خود متصل کنید. برخی از سازندگان تلفن همراه مانند Nubia حتی تا آنجا پیش می‌روند که فن‌های کوچک را در گوشی‌های خود ادغام می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تراشه‌های آن‌ها بالاترین سطح ممکن عملکرد پایدار را بدون گرم شدن بیش از حد ارائه می‌دهند.

شاید بتوان در مورد حفظ پایداری عملکرد گوشی و آسیب ندیدن اجزای داخلی آن به‌خاطر گرمای بیش‌ از حد، این کار سامسونگ را توجیه کرد؛ اما بهتر بود پیش‌ از این مشکلات، این موضوع را هنگام معرفی گوشی‌های جدیدش با کاربران و طرفدارانش در میان می‌گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات