اپل احتمالاً کار روی تاچ ID زیر نمایشگر را متوقف کرده است

دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منبعی غیررسمی مدعی شده است که اپل تصمیم گرفته کار روی تاچ ID زیر نمایشگر را متوقف کند. این در حالی است که در ماه‌‌های اخیر شماری از افشاگران می‌گفتند تاچ ID قرار است دوباره به آیفون‌ برگردد.
تبلیغات

رسانه‌ی آی‌دراپ نیوز که به‌طور تخصصی به اخبار و حاشیه‌های مربوط به اپل می‌پردازد، در ادعایی بحث‌برانگیز گفته است مهندسان اپل دیگر روی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر برای آیفون کار نمی‌کنند. آی‌دراپ نیوز می‌گوید بعد از صحبت با افراد مطلع از این موضوع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، متوجه توقف توسعه‌ی تاچ ID زیر نمایشگر شده است.

گوشی‌سازان بزرگی نظیر شیائومی و سامسونگ مدت‌ها است حسگر اثرانگشت را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کرده‌اند؛ بااین‌حال اپل هرگز سراغ این فناوری نرفته است. اپل برای دستیابی به آیفونی تمام‌صفحه باید راهکاری برای حذف بریدگی پیدا کند. این بریدگی میزبان حسگرهای فیس ID است. یکی از ادعاهایی که افشاگران مطرح کردند، این بود که اپل تاچ ID را به زیر نمایشگر منتقل و فیس ID را حداقل در برخی از مدل‌های آیفون حذف می‌کند.

آی‌دراپ نیوز می‌گوید اپل چند سال روی فناوری تاچ ID زیر صفحه‌نمایش کار کرده است؛ ولی به‌نظر می‌رسد فیس ID همچنان بهترین راهکار برای احراز هویت کاربر محسوب می‌شود. گفته می‌شود اپل در نخستین ماه از سال جاری میلادی تصمیم گرفته است تخصص و منابع تیم تاچ ID را کاملاً به تیمی منتقل کند که روی فیس ID کار می‌کنند.

نسخه‌ی بتای iOS 15.4 امکان بازکردن فیس ID را حتی با داشتن ماسک ممکن می‌کند و با این کار، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران آیفون در دوران دنیاگیری ویروس کرونا برطرف می‌شود. اپل تلاش‌هایش را برای پیشرفته‌تر کردن فیس ID ادامه می‌دهد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد منتقل‌شدن حسگرهای این فناوری به زیر نمایشگر باشیم. احتمال داشت آیفون 13 پرو میزبان این فناوری شود؛ اما اپل درنهایت تصمیم گرفت فناوری را به بلوغ بیشتری برساند و سپس سراغ استفاده از آن برود. درحال‌حاضر، دوربین‌های زیر نمایشگر کیفیت پایینی دارند و در حدواندازه‌ی دوربین آیفون‌ها ظاهر نمی‌شوند.

آی‌دراپ نیوز درادامه‌ی گزارشش می‌گوید اولین گوشی بدون ناچ اپل قرار است آیفون 15 پرو باشد. این گوشی احتمالاً سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات