مینگ‌چی کو: آیفون ۱۴ به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد

جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مینگ-چی کو، اپل احتمالاً قصد دارد برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ را به حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده در زیر نمایشگر مجهز کند.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی در رابطه با بازگشت تاچ آی‌دی به آیفون از منابع معتبری همچون مینگ-چی کو و مارک گِرمن از بلومبرگ منتشر شده است و در ابتدا هر دو اتفاق نظر داشتند که این ویژگی می‌تواند در نمایشگر آیفونهای ۱۳ جای بگیرد. استفاده از تاچ آی‌دی برای موقعیت‌هایی که فیس آی‌دی کارآمد نیست، مانند استفاده از ماسک، می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما مینگ‌چی کو با اصلاح گفته‌های پیشین خود ادعا می‌کند غول دنیای فناوری استفاده از تاچ آی‌دی را به سال آینده میلادی و احتمالاً آیفون ۱۴ موکول کرده است. این ویژگی در کنار فیس آی‌دی (Face ID)، به‌عنوان گزینه‌ی بیومتریک ثانویه در دسترس خواهد بود که می‌تواند تغییر عمده‌ای در سیستم‌های بیومتریک گوشی‌های اپل از زمان راه‌اندازی آیفون X باشد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در آخرین یادداشتش خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید اپل قصد دارد هم‌سو با روند سالیان اخیر، چهار مدل آیفون را در سال ۲۰۲۲ رونمایی و روانه‌ی بازار کند. کو قبلاً گفته بود امسال آخرین سالی خواهد بود که اپل آیفون مینی را با نمایشگر ۵٫۴ اینچی عرضه خواهد کرد. وی روز گذشته با تأکید مجدد بر عقیده خود، اظهار داشت که آیفون‌های ۲۰۲۲ فقط دارای اندازه‌های ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی و دارای دو مدل در هر اندازه خواهند بود.

آیفون سطح پایین ۶٫۷ اینچی ممکن است کمتر از ۹۰۰ دلار قیمت داشته باشد؛ اما احتمالاً از برخی ویژگی‌های خاص نظیر حسگر تاچ آی‌دی (Touch ID) زیر نمایشگر برای جبران هزینه‌ها برخوردار نباشد. در مقام مقایسه، پیکربندی پایه بزرگ‌ترین آیفون ۶٫۷ اینچی فعلی، یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شود.

کو با ارائه برخی جزئیات در مورد پیشرفت دوربین در آیفون‌های ۲۰۲۲، می‌گوید در مدل‌های پرو ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی از یک دوربین زاویه دید عریض (واید) بهبودیافته ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. کو معتقد است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک مدل آیفون SE به‌روزشده در نیمه‌ی نخست سال آینده میلادی است که از قرار معلوم، ارزان‌ترین آیفون 5G تاکنون خواهد بود. ظاهراً به‌روزرسانی آیفون SE طراحی مشابه مدل فعلی دارد؛ اما عملکرد پردازشی و مشخصات به‌مراتب بهتری ارائه می‌دهد.

طبق گزارش‌های قبلی، مینگ‌چی کو بر این باور است که شرکت واقع در کوپرتینو به‌منظور تأمین امنیت هرچه بیشتر حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، از فناوری اولتراسونیک کوالکام و سایر تأمین‌کنندگان استفاده خواهد کرد. فناوری التراسونیک از امواج صوتی برای ترسیم اثر انگشت استفاده می‌کند و راه‌ حلی امن‌تر از فناوری اپتیکال محسوب می‌شود، به‌راحتی فریب نمی‌خورد و در هنگام خیس بودن انگشتان عملکرد بهتری در مقایسه با حسگر اپتیکال ارائه می‌دهد. البته فناوری سنجش اثر انگشت اولتراسونیک بسیار گران‌تر و در تشخیص کمی کُندتر است و این ممکن است اپل را به استفاده از راه حلی جدید سوق بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات