OnwardMobility لغو ساخت گوشی 5G بلک‌بری را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت OnwardMobility تأیید کرد که پروژه‌ی ساخت گوشی 5G بلک‌بری لغو شده است.
تبلیغات

حدود یک هفته‌ قبل، خبری منتشر شد که امید طرفداران بلک‌بری را برای معرفی اولین گوشی هوشمند 5G این برند به‌وسیله‌ی شرکتی به‌ نام OnwardMobility را ناامید کرد. OnwardMobility با شرکت FIH Mobile Limited فاکسکان وارد همکاری شد و اوت ۲۰۲۰ اعلام کرد که اولین گوشی 5G بلک‌بری با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

به‌گزارش فون‌آرنا، پس از اینکه سال گذشته گوشی بلک‌بری جدیدی معرفی نشد، این شرکت تصمیم گرفت مجوز اعطاشده به OnwardMobility را لغو کند و پس از اینکه بلک‌بری باقی‌مانده‌ی پتنت‌های موبایلی‌اش را به قیمت ۶۰۰ میلیون دلار فروخت، چراغ کورسوی معرفی گوشی 5G به‌دست این برند کاملاً خاموش شد. بلک‌بری با این اقدام نشان داد دیگر به استفاده از نام و پتنت‌های خود برای ساخت گوشی‌های هوشمند جدید علاقه‌ای ندارد.

OnwardMobility امروز بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی‌اش منتشر کرد که نشان می‌دهد پروژه‌ی گوشی بلک‌بری 5G لغو شده است. این شرکت در بخشی از بیانیه‌اش گفت:

می‌خواهیم از همه‌ی شما به‌خاطر حمایت بی‌دریغتان از زمان راه‌اندازی OnwardMobility تاکنون تشکر کنیم. بااین‌حال، با تأسف فراوان اعلام می‌کنیم که شرکت ما به فعالیت‌هایش خاتمه خواهد داد؛ بنابراین، تولید گوشی هوشمند فوق امن 5G با صفحه‌کلید فیزیکی لغو شده است.
بیانیه لغو تولید گوشی 5G بلک بری

بلک‌بری یکی از پیش‌گامان روزی‌های اولیه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند بود که نتوانست با تغییرات رخ‌داده در این صنعت هماهنگ شود؛ تغییراتی که از زمان معرفی اولین آیفون با نمایشگر لمسی در ژانویه‌ی ۲۰۰۷ آغاز شد. این در حالی است که سیستم‌عامل بلک‌بری از پایه برای گوشی‌های غیرلمسی توسعه داده شده بود. این سیستم‌عامل فروشگاه اپلیکیشن نیز داشت که البته سامان‌دهی مناسبی نداشت‌؛ بنابراین، چندان موفق عمل نکرد.

سرانجام بلک‌بری تسلیم شد و اولین گوشی اندرویدی خود را در نوامبر ۲۰۱۵ عرضه کرد. گوشی Priv با صفحه‌کلید QWERTY، آخرین گوشی طراحی و تولید‌شده‌ی بلک‌بری بود. اواسط دسامبر ۲۰۱۶، اعلام شد که TCL مجوزی را خریده است که به این شرکت اجازه‌ی می‌دهد از نام و لوگو و تمام دارایی‌های بلک‌بری استفاده کند.

TCL تا قبل از انقضای مجوز آن در اوایل فوریه‌ی ۲۰۲۰، سه مدل بلک‌بری تولید کرد. گوشی بلک‌بری KEYone در ابتدا گامی در مسیر درست به‌نظر می‌رسید و KEY2 حتی دستگاهی بهتر بود. این دو مدل از صفحه‌کلید فیزیکی و حسگر اثرانگشت یکپارچه‌شده با کلید فاصله بهره می‌بردند.

عمر باتری بلک‌بری KEYone بسیار عالی بود و از اجرای اپلیکیشن‌های اندروید نیز پشتیبانی می‌کرد و بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانستند برنامه‌های دلخواهشان را روی این دستگاه اجرا کنند. آخرین گوشی هوشمندی که TCL با برند بلک‌بری تولید کرد، KEY2 LE بود که درواقع، نسخه‌ای ارزان‌تر از KEY2 محسوب می‌شد.

اگر صفحه‌کلید فیزیکی برای شما مهم است، شرکتی به‌ نام Unihertz گوشی اندرویدی به‌ نام تایتان تولید کرده که شبیه بلک‌بری پاسپورت است. این گوشی از نمایشگر ۴٫۶ اینچی LCD با وضوح ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. این دستگاه در وب‌سایت Unihertz و با اعمال کوپن تخفیف ۱۰ دلاری، با قیمت ۳۲۹٫۹۹ دلار دردسترس خریداران قرار دارد.

اگر ابعاد تایتان برایتان کمی بزرگ است، Unihertz نسخه‌ی دیگری از این گوشی را با نام «تایتان پاکت» تولید کرده است که به‌طور پیش‌فرض اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند و از نمایشگر ۳٫۱ اینچی و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. این مدل ۳۰ درصد سبک‌تر از مدل استاندارد تایتان و قیمتش نیز کمتر از ۳۰۰ دلار است.

با تصمیم بلک‌بری برای لغو مجوز OnwardMobility، مشخص است که این شرکت کاملاً از صنعت گوشی‌های هوشمند فاصله گرفته است. بنابراین، انتظار نداشته باشید که بلک‌بری گوشی 5G جدیدی معرفی کند. اگر به‌دنبال گوشی هوشمندی با صفحه‌کلید فیزیکی هستید، می‌توانید نگاهی به تاینان و تایتان پاکت بیندازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات