فعالیت‌های بلک بری احتمالاً در دنیای گوشی‌های هوشمند خاتمه خواهد یافت

جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شواهد نشان می‌دهند که شرکت Onward Mobility فعالیت‌هایش را متوقف کرده است و احتمالاً دیگر عرضه گوشی‌های هوشمند تحت برند بلک‌بری را شاهد نخواهیم بود.
تبلیغات

مدتی است که گزارش‌های خوبی از بلک‌بری به‌ گوش نمی‌رسد و گویا برندی که زمانی بازار گوشی‌های موبایل را قبضه کرده بود، در منجلابی از تصمیمات اشتباه و بی‌لیاقتی مدیران گیر افتاده و با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. سال گذشته گفته شد شرکت Onward Mobility قصد دارد گوشی‌های هوشمند بلک‌بری را پس از دوسال وقفه، دوباره احیا کند. این شرکت حتی اعلام کرد که نخسین گوشی‌های هوشمند بلک‌بری مبتنی‌بر نسل پنجم شبکه موبایل (5G) را در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد؛ اما همان‌طور که می‌دانید این اتفاق هیچ‌وقت محقق نشد.

حتی در ابتدای سال جاری میلادی نیز زمزمه‌هایی از عرضه گوشی هوشمند بلک‌بری به گوش می‌رسید؛ اما متأسفانه به‌ نظر می‌رسد که آن‌وارد موبیلیتی به‌طور کلی فعالیت‌هایش را متوقف کرده است که در صورت صحت، می‌توان آن را وداعی تلخ با جاه‌طلبی بلک‌بری در دنیای موبایل در نظر گرفت. بلک‌بری همچنین چندی پیش اعلام کرد که به پشتیبانی از تعدادی از گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های اندرویدی‌اش خاتمه می‌دهد و پتنت‌های تلفن همراه، پیام‌رسان و شبکه‌های بی‌سیم خود را به قیمت حدود ۶۰۰ میلیون دلار می‌فروشد.

تمامی این‌ها نشان می‌دهد که بلک‌بری حال و روز خوشی ندارد و با کوچک کردن کسب‌وکار خود سعی دارد تا از بازار مصرفی به‌طور کلی خارج شود. البته تا بدین لحظه نمی‌توان خبر توقف فعالیت‌های Onward Mobility را تأیید یا رد کرد و شاید هنوز نشانه‌هایی از امید وجود داشته باشد؛ حتی بلک‌بری می‌تواند با شرکت دیگری برای تولید گوشی‌هایش همکاری کند.

بااین‌حال، ممکن است توقف فعالیت در این زمینه بهترین تصمیم برای بلک‌بری باشد؛ زیرا این شرکت اگر تولید گوشی‌هایش را نیز ادامه دهد، بعید به‌نظر می‌رسد که بتواند در‌ برابر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد؛ به‌خصوص در دوره‌ای که گوشی‌های لمسی با سخت‌افزار، نمایشگرهای عالی و قیمت مقرون‌به‌صرفه خودنمایی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات