آیفون 14 پرو احتمالا ۸ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت

جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در دست یک زن
افشاگری مدعی شده اپل در آیفون 14 پرو از هشت گیگابایت حافظه‌ رم استفاده می‌کند. اپل معمولاً در مشخصات گوشی‌هایش درگیر اعداد و ارقام نمی‌شود، اما کارشناسان می‌گویند استفاده از هشت گیگابایت رم در آیفون جدید منطقی است.
تبلیغات

حدودا هفت ماه دیگر اپل نسل بعد گوشی‌های محبوب خانواده‌ آیفون را رونمایی می‌کند. درحالی‌که هنوز فاصله‌ نسبتاً زیادی تا برگزاری مراسم اپل مانده،‌ شایعه‌های مربوط به آیفون ۱۴ از مدت‌ها پیش آغاز شده‌اند و قطعاً به مرور زمان بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. شایعه‌ جدیدی می‌گوید اپل در پی استفاده از هشت گیگابایت حافظه‌ رم در Apple iPhone 14 Pro است.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، اطلاعات جدید مربوط به آیفون چهارده نخستین بار توسط کاربری به نام yeux1122 در وبلاگی کره‌ای فاش شده‌ است. این افشاگر سابقه‌ طولانی‌مدتی از افشای اطلاعات اپل ندارد و گاهی اوقات اطلاعات کاملاً دقیقی فاش نمی‌کند. yeux1122 به نقل از «منابع بومی در زنجیره‌ تأمین» مدعی شده آیفون 14 پرو همچون گلکسی S22 سامسونگ از هشت گیگابایت حافظه‌ رم استفاده می‌کند.

اپل برخلاف دیگر شرکت‌های فعال در صنعت موبایل سعی کرد وارد بازی با اعداد و ارقام نشود. با اینکه آیفون‌ها به‌مراتب حافظه‌ رم پایین‌تری نسبت‌به دستگاه‌های اندرویدی رده‌بالا دارند، به دلیل سازگاری ایجادشده بین سخت‌افزار و نرم‌افزار، وظایف مختلف را به شکل کاملاً روان پردازش می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند منطقی است که اپل بخواهد در سال جاری میلادی حافظه‌ رم گوشی‌هایش را افزایش دهد. شایعه شده وضوح دوربین آیفون پرچم‌دار بعدی اپل قرار است از تمامی آیفون‌های دیگر بیشتر باشد و در همین راستا گوشی‌های جدید به حافظه‌ رم بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد.

جف پو، تحلیلگر زنجیره‌ تأمین و از اعضای مؤسسه‌ Haitong International Securities، اخیراً از شایعه‌ جدید حمایت کرده و گفته آیفون 14 پرو از هشت گیگابایت حافظه‌ رم بهره‌مند خواهد بود. پو پیش‌تر مدعی شده بود آیفون 14 دو مشخصه‌ مشابه آیفون 13 پرو خواهد داشت (پروموشن و ۶ گیگابایت رم)، به‌همین‌دلیل، دور از انتظار نیست که اپل برای مدل پرو خانواده‌ آیفون 14 از دو گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتری استفاده کند.

شایعه‌ها می‌گویند آیفون 14 پرو قرار است پس از سال‌ها طراحی جدیدی را به پنل جلویی گوشی‌های خانواده‌ آیفون بیاورد. احتمالاً امسال در بالای نمایشگر آیفون 14 پرو به جای بریدگی شاهد دو حفره (به شکل دایره و بیضی) خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد اپل سرانجام توانسته شماری از حسگرهای موردنیاز برای فناوری فیس ID را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات