شایعه: آیفون ۱۴ با طراحی جدید و حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل احتمالا بازنگری عمده‌ای در زبان طراحی تجربه خواهد کرد و ظاهراً مدل‌های پرو آن‌ به حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی مجهز خواهد شد.
تبلیغات

اپل به‌تازگی سری آیفون ۱۳ را رونمایی و روانه بازار کرده و بالطبع تا رونمایی از نسل بعد آن‌ها زمان بسیار زیادی باقی مانده است؛ اما بازار شایعات هیچ‌گاه دست از کار نمی‌کشد و گزارشی جدید نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری قصد دارد در سال آینده سخت‌افزار و طراحی آیفون‌ را دستخوش تغییر کند.

اپل امسال در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ گزینه ذخیره‌سازی یک ترابایتی را اضافه کرد که بزرگ‌ترین پیکربندی ذخیره‌سازی موجود در تاریخ آیفون به‌حساب می‌آید. شاید بسیاری بر این باور باشند که یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی برای گوشی‌ هوشمند بیش از حد باشد؛ اما گزینه جدید عمدتاً به دلیل ویژگی‌های جدید دوربین، مانند فیلم‌برداری با فرمت ProRes که اواخر سال جاری میلادی راه‌اندازی می‌شود، در نظر گرفته شده و بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه این نوع محتوا حجم بسیار بیشتری در مقایسه با سایر محتوا احتیاج دارند. اپل از آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس را به‌عنوان آخرین ابزار برای عکاسان و فیلم‌برداران یاد می‌کند و انتخاب گزینه یک ترابایتی برای حرفه‌ای‌ترین کاربران در نظر گرفته شده است.

شایعه‌ای از وب‌سایت چینی MyDrivers نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها پا را فراتر خواهند گذاشت و ظاهرا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به گزینه ذخیره‌سازی سرسام‌آور ۲ ترابایتی مجهز خواهند شد؛ البته باید به این شایعه تا حدودی با شک و تردید نگاه کرد. ادعا می‌شود که اپل از حافظه فلش QLC برای آیفون سال آینده استفاده خواهد کرد و به لطف فناوری ذخیره‌سازی جدید، ظرفیت آن را به ۲ ترابایت افزایش خواهد داد. شایعه مذکور در راستای گزارشی از دیجی‌تایمز در هفته گذشته است که بر اساس آن، اپل از فناوری‌های جدید ذخیره‌سازی برای آیفون سال آینده استفاده خواهد کرد؛ اما در این گزارش به‌طور مشخص به گزینه ۲ ترابایتی اشاره نشده است.

اپل از قانون خاص و منظمی برای ارائه پیکربندی ذخیره‌سازی جدید پیروی نمی‌کند و وقتی گزینه جدیدی ارائه می‌دهد، همان‌طور که امسال با ویژگی‌های جدید دوربین مشخص شد، دلیلی در نظر دارد. انتظار می‌رود آیفون ۱۴ سال آینده بیشتر بر بازطراحی متمرکز باشد و به جای اولویت دادن بر ارتقای دوربین، پس از چندین سال متمادی ناچ را حذف می‌کند. البته طبیعتا مانند هر سال شاهد پیشرفت‌های دوربین برای آیفون‌های جدید خواهیم بود؛ اما تاکنون هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان بدهد آیفون ۱۴ قابلیت‌های دوربین را تا حدی گسترش می‌دهد که پیکربندی ذخیره‌سازی جدید ۲ ترابایتی مورد نیاز باشد.

همان‌طور که گفته شد، خانواده آیفون ۱۴ احتمالا شامل بیشترین بازنگری در اِلِمان‌های طراحی طی چند نسل گذشته خواهد بود. به گفته مینگچی کو، اپل برای مجموعه آیفون ۱۴، چهار مدل گوشی در دو ابعاد ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته که به معنی پایان دادن به تولید مدل مینی با ابعاد ۵٫۴ اینچی است. گفته شده که اپل در مدل‌های پرو به جای بریدگی زمخت موسوم به ناچ، از یک طرح حفره برای پنهان کردن آرایه دوربین سلفی بهره خواهد گرفت و از قرار معلوم، اجزای فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل خواهند شد. همچنین این امکان وجود دارد که مدل‌های رده‌بالاتر دارای بدنه تیتانیوم و سیستم حرارتی محفظه بخار (VC) باشند.

علاوه بر مینگ‌چی کو، مارک گِرمن نیز اخیراً در خبرنامه هفتگی‌اش ادعا کرده است که مدل‌های ابتدایی و حرفه‌ای آیفون بعدی از طراحی جدیدی بهره خواهند گرفت. گِرمن به تغییرات نسبتاً جزئی در مدل‌های سال جاری اشاره و استدلال می‌کند که کانون توجه مهندسان اپل روی مسائل بزرگ‌تری معطوف شده است که برای ارائه آن‌ها زمان بیشتری نیاز خواهد بود؛ بنابراین، آن‌ها از ارائه تغییرات عمده در مدل‌های آیفون ۱۳ صرف‌ نظر کرده‌اند. وی همچنین ادعا کرده است که اپل سال آینده مدل مینی را از خط تولید گوشی‌های هوشمندش خارج خواهد کرد.

اظهارات گِرمن پس از انتشار تصاویر رندر اولیه برای مدل آیفون ۱۴ ظاهر می‌شود که آن را در شکل‌وشمایل آیفون ۴، بدون بریدگی و ماژول دوربین هم‌سطح با بدنه نشان می‌داد. آیفون بعدی تنها دستگاهی نیست که گِرمن درباره آن اظهار نظر کرده است. او مدعی است که آیفون تاشو اپل می‌تواند در سال آینده رونمایی و روانه بازار شود؛ اما احتمالا برای دیدن آن باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانیم.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات