همکاری اوپو با هسل بلاد برای ارائه‌ی دوربین‌های باکیفیت‌تر در محصولات این شرکت

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپو برای ارائه‌ی تجربه‌ی بهبودیافته در عکاسی روی موبایل، با هسل‌بلاد قرارداد همکاری امضاء کرد.
تبلیغات

اوپو طی قراردادی سه‌ساله با شرکت هسل‌بلاد (Hasselblad) که در حوزه‌ی دوربین تخصص دارد، وارد همکاری شده است. هدف از این همکاری، بهبود تجربه‌ی عکاسی روی موبایل‌ است. اگر احساس می‌کنید این خبر را قبلاً شنیده‌اید، باید اشاره کنیم سال گذشته نیز وان‌پلاس قرارداد بسیار مشابهی با هسل‌بلاد منعقد کرد. این اتفاق تنها چندماه قبل از ادغام دو برند وان‌پلاس و اوپو برای اشتراک‌گذاری فناوری و منابع، رخ داد و حالا همکاری جدید هسل‌بلاد با اوپو، در ادامه‌ی گسترش این ادغام صورت گرفته است.

به گزارش دیجیتال‌ترندز، هسل‌بلاد و اوپو در تحقیق‌وتوسعه‌ با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا عملکرد طبیعی دوربین‌های گوشی‌های اوپو با بهره گرفتن از فناوری‌های هسل‌بلاد که هم‌اکنون در وان‌پلاس ۹ پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته است، بهبود داده شود. اوپو می‌گوید قصد دارد علم رنگ را در عکاسی موبایل ارتقاء دهد اما در‌ مورد پیشرفت‌های دیگر به هیچ جزئیاتی اشاره نکرده است. علاوه‌براین مشخص نیست هسل‌بلاد از نظر سخت‌افزاری چه تغییراتی در محصولات آینده‌ی اوپو اعمال خواهد کرد. بااین‌حال، همکاری با یک شرکت متخصص در زمینه‌ی دوربین، اقدامی است که وان‌پلاس آن را پیشنهاد کرده و در نهایت اتفاق خواهد افتاد.

آنچه می‌دانیم این است که گوشی پرچم‌دار بعدی اوپو یعنی فاید ایکس ۴ (Find X4) احتمالاً از دوربین هسل‌بلاد بهره خواهد برد. مشخص نیست که اوپو زمان کافی برای ارائه‌ی تجربه‌ی بهبودیافته‌ توسط هسل‌بلاد روی گوشی پرچم‌دار بعدی خود دراختیار داشته یا خیر. شایان‌ ذکر است این تغییرات، چیزی نیست که بتوان آن را فعال یا غیرفعال کرد، و در‌ واقع تغییری است که در نرم‌افزار دوربین گنجانده شده است.

نرم‌افزار هسل‌بلاد فقط برای توسعه‌ی دوربین هیجان‌انگیز در Find X4 در نظر گرفته نشده است، اما این گوشی از‌ جمله اولین محصولاتی خواهد بود که از واحد پردازش عصبی MariSilicon X اوپو بهره خواهد برد؛ فناوری جذابی که صرفاً به تصویربرداری اختصاص دارد و پردازش هوش مصنوعی (AI) مرتبط با عکس را از پردازش‌های تراشه‌ی اصلی جدا می‌کند. اوپو قبلاً تأیید کرده که گوشی پرچم‌دار بعدی این شرکت از پردازند‌ه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام بهره خواهد برد و این محصول احتمالاً قبل از پایان ماه مارس سال میلادی جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

فناوری هسل‌ بلاد در گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته؛ محصولی که هنوز در خارج از چین عرضه نشده است. درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد اوپو در مدت سه‌ساله‌ی قرارداد خود با هسل‌بلاد، چه بخش‌هایی را در دوربین گوشی‌های آینده‌ی خود تغییر خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات