فناوری جدید انتقال حرارت به خنک ماندن گلکسی S22 اولترا کمک می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ فناوری خنک‌کننده‌ی جدیدی را برای گلکسی اس ۲۲ اولترا طراحی کرده که به خنک‌ ماندن آن هنگام استفاده‌ی کارهای سنگین مانند بازی کمک می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ روز گذشته در رویداد آنپکد ۲۰۲۲ از سری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S22 رونمایی کرد. به‌گزارش سم‌موبایل، پرچم‌دار جدید در برخی بازارها از جدیدترین تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و در برخی دیگر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد. این اطلاعات قبل از رونمایی فاش شده بود؛ اما سامسونگ به‌طور غافلگیرانه‌ای استفاده از سیستم خنک‌کننده‌‌‌ جدیدی را برای جلوگیری از گرم‌شدن اس ۲۲ اولترا در رویداد آنپکد اعلام کرد.

پرچم‌دار ۲۰۲۲ سامسونگ دارای فناوری خنک‌کننده‌ی جدیدی شامل چندین عنصر ارتقاءیافته است. این گوشی از خمیر حرارتی جدیدی استفاده می‌کند که می‌تواند گرما را ۳٫۵ برابر مؤثرتر انتقال دهد و سامسونگ آن را «Gel-TIM» نامیده است.

در قسمت بالای آن قطعه‌ای به‌نام «Nano-TIM» قرار دارد که از تداخل الکترومغناطیسی محافظت می‌کند. افزون‌براین، گرما را بهتر به محفظه بخار منتقل می‌کند و در‌ برابر فشار نسبت به فناوری‌های مشابهی که قبلاً استفاده می‌شد، مقاوم‌تر است.

ویرایش تصاویر با گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا / Galaxy S22 Ultra

عملکرد پایدار بهتر اس ۲۲ اولترا

طراحی کلی نیز ظاهراً جدید است. محفظه بخار قبلاً روی PCB (برد مدار چاپی) قرار داشت؛ اما حالا بخش وسیع‌تری از AP ​​(پردازنده‌ی برنامه) تا باتری را پوشش می‌دهد که به بهبود انتقال حرارت کمک می‌کند.

محفظه بخار از فولاد ضد زنگ دوگانه ساخته شده؛ بنابراین نازک‌تر و بادوام‌تر است. فناوری خنک‌کننده با صفحه گرافیت عریض تکمیل می‌شود که گرما را از محفظه بخار دور می‌کند.

خنک‌سازی بهتر معمولاً به‌معنای این است که یک تراشه می‌تواند برای مدت‌زمان طولانی‌تر با حداکثر ظرفیت کار کند و تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در این زمینه نقص‌هایی داشته‌اند. بنابراین، یک تکنولوژی خنک‌کننده‌ی به‌روز به‌همراه جدیدترین گرافیک‌های AMD در اگزینوس ۲۲۰۰ بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات