نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا سامسونگ

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
مطالعه 10 دقیقه
سامسونگ با مدل‌های مختلف خانواده‌ی گلکسی S22 سعی می‌کند علاوه‌بر زنده نگه‌داشتن میراث سری نوت، همچنان به مؤلفه‌های سری محبوب S پایبند بماند.
تبلیغات

تقریباً از همان زمانی که سامسونگ سری نوت را برای همیشه بازنشسته کرد، کاربران در انتظار تولد دوباره‌ی گوشی‌های نوت هرچند در قالبی جدید بودند که این انتظار با معرفی خانواده‌ی گلکسی S22 بالاخره به‌پایان رسید.

در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲، سامسونگ با یک تیر دو نشان زد و اعلام کرد که قابلیت‌های دوست‌داشتنی و کاربردی خانواده‌ی نوت‌ها را در کالبد قدرتمندترین عضو خانواده‌ی S22، یعنی S22 اولترا به کاربران هدیه خواهد کرد. درواقع، گلکسی S22‌ اولترا مدل جدید پرچم‌دار محبوب سال گذشته‌ی سامسونگ، یعن S21 اولترا به‌حساب می‌آید و ویژگی‌های مهم نسل قبل را با سخت‌افزار قدرتمندتر و البته قابلیت‌های سری نوت به کاربران ارائه خواهد کرد.

ماژول دوربین گلکسی S22 اولترا

از‌نظر ظاهری، گلکسی S22 پلاس شباهت بسیار زیادی به نسل قبل دارد؛ اما در برخی بخش‌ها همچون سخت‌افزار، با بهبودهایی همراه شده است. اگر شما هم برای دیدار با گوشی‌های جدید سامسونگ لحظه‌شماری می‌کنید، در‌ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی نزدیک به گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا بیندازیم و مهم‌ترین ویژگی‌های این دو مدل را با‌هم از نظر بگذرانیم.

جعبه‌گشایی گلکسی S22 پلاس و گکلسی S22 اولترا

تماشا در یوتیوب

نگاه نزدیک ویدئویی به گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا

تماشا در یوتیوب

طراحی و نمایشگر گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا

همان‌طور‌که در مقدمه نیز اشاره کردیم، گلکسی S22 پلاس ازنظر طراحی شباهت زیادی به مدل‌های نسل قبل سری S دارد و تنها اندکی از S21 پلاس کوچک‌تر شده است. ابعاد گلکسی S22 پلاس برابر با ۷٫۶ × ۱۵۷٫۴ × ۷۵٫۸ میلی‌متر و وزنش ۱۹۵ گرم است تا در‌مقایسه‌با همتای نسل قبل، حدود ۵ گرم سبک‌تر هم شده باشد. S22 پلاس از نمایشگر ۶٫۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز را دراختیار قرار می‌دهد.

گلکسی S22 پلاس از‌نظر ابعاد و سایر نمایشگر بین دو مدل S22 و S22 اولترا قرار می‌گیرد. ماژول دوربین سه‌گانه‌ی آن نیز با طراحی مشابه نسل قبل روی برآمدگی پنل پشت مشاهده می‌‌شود.

گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا از نمای جلو

درمقابل، گلکسی S22 اولترا در ظاهر بیشتر از اینکه تداعی‌کننده‌ی مدل‌های سری S باشد، DNA خانواده‌ی نوت را به‌ارث می‌برد. درحالی‌که S22 و S22 پلاس با همان حاشیه‌های گرد مدل‌های پیشین طراحی شده‌اند، S22 اولترا حاشیه‌های مستطیلی‌تری دارد و با وجود دریچه‌ی حاوی قلم S Pen در بخش پایین فریم، در همان نگاه اول شما را به‌یاد سری نوت می‌اندازد.

با ابعاد ۸٫۹ × ۱۶۳٫۳ × ۷۷٫۹ میلی‌متر و وزن ۲۲۹ گرمی، گلکسی S22 اولترا پرچم‌داری بزرگ و سنگین به حساب می‌آید. در پنل جلویی، نمایشگر ۶٫۸ اینچی با کیفیت Dynamic AMOLED 2X و طراحی خمیده و رزولوشن +QHD یا ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل خودنمایی می‌کند. مثل همیشه سامسونگ مانور زیادی روی نمایشگر گوشی پرچم‌دار خود می‌دهد و ادعا می‌کند که با استفاده از تکنولوژی 2X، روشنایی بیشینه‌ی نمایشگر به عدد خارق‌العاده‌ی ۱۷۵۰ نیت می‌رسد.

درگاه‌های گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا

نرخ نوسازی نمایشگر S22 اولترا به‌صورت تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند و درکنار نرخ نمونه‌برداری بیشینه‌ی ۲۴۰ هرتز، وعده‌ی تجربه‌ی کاربری روان را می‌دهد. حسگر اثرانگشت نیز طبق انتظار زیر نمایشگر تعبیه شده است.

طراحی ماژول دوربین S22 اولترا هم در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد. درحالی‌که به دیدن ماژول دوربین برآمده و جدا از پنل پشتی عادت کرده‌ایم، دوربین‌های چهارگانه‌ی S22 اولترا کاملاً جدا از هم و در آرایه‌ای Pشکل روی سطح پنل پشت قرار گرفته‌اند.

گلکسی S22 پلاس در دست بهزاد

تمام مدل‌های خانواده‌ی S22، استاندارد IP68 را دریافت کرده‌اند. این یعنی تا ۳۰ دقیقه تحمل شناور‌بودن در آب با عمق ۱٫۵ متر را خواهند داشت. علاوه‌بر پنل پشت، روی نمایشگر سری S22 نیز با شیشه (گوریلا گلس Victus) پوشانده شده است.

دوربین گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا

با اینکه چیدمان و ظاهر ماژول دوربین S22 پلاس درمقایسه‌با نسل قبل تغییر خاصی نکرده، مشخصات فنی دوربین‌ها با بهبود همراه شده است. دوربین اصلی یا همان واید از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لنز f1/8 استفاده می‌کند که به لرزش‌گیر اپتیکال و زوم دوگانه‌ی PDAF نیز مجهز است. دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f2/2 به‌همراه دوربین تله‌فوتو با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی و لنز f2/4 تکمیل‌کننده‌ی مجموعه‌ی دوربین هستند. لنز تله‌فوتو هم از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و می‌تواند امکان زوم سه‌برابری را برای عکاسی از سوژه‌های دور فراهم کند. دوربین سلفی نیز از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f2/2 استفاده می‌کند.

ماژول دوربین گلکسی S22 پلاس

در‌ادامه، نمونه‌‌عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که زومیت با دوربین گلکسی S22 پلاس گرفته است. توجه کنید که عملکرد دوربین را در مقاله‌ی بررسی به‌تفصیل زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

نمونه‌عکس‌های دوربین گلکسی S22 پلاس

عکس پرتره از گربه
عکس پرتره از بهزاد
عکس پرتره سلفی کیوان
عکس سلفی بهزاد
عکس دوربین اولتراواید
عکس دوربین اصلی
عکس دوربین تله فوتو
عکس با زوم ۱۰ برابری
عکس نایت مود دوربین اولتراواید
عکس فوتو مد دوربین اولتراواید
عکس نایت مد دوربین اصلی
عکس فوتو مد دوربین اصلی

عملکرد فوق‌العاده‌ی دوربین گلکسی S21 اولترا باعث شد انتظارات زیادی حول عملکرد دوربین گلکسی S22 اولترا شکل بگیرد. با اینکه سامسونگ با حفظ مشخصات فنی از همان دوربین‌های S21 اولترا در مدل جدید نیز استفاده کرده است، تراشه‌ی قدرتمندتر S22 اولترا باعث می‌شود احتمال بدهیم که مدل جدید پردازش عکس‌ها را با سطح عملکرد بهتری انجام می‌دهد.

نمای نزدیک از ماژول دوربین گلکسی S22 اولترا

ماژول دوربین چهارگانه‌ی S22 اولترا همچون نسل پیش از یک دوربین اصلی واید با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی و لنز f1/8، دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f2/2، درکنار دو دوربین تله‌فوتو با حسگرهای ۱۰ مگاپیکسل و لنزهای f2/4 و f4/9 به‌ترتیب با امکان زوم ۳ و ۱۰ برابری تشکیل شده است. نمونه‌عکس‌های دوربین گلکسی S22 اولترا که زومیت ثبت کرده است، دید مختصری از قابلیت‌های عکاسی S22 اولترا دراختیار قرار می‌دهند.

نمونه‌عکس‌های دوربین گلکسی S22 اولترا

عکس دوربین اولتراواید
عکس دوربین اصلی
زوم سه برابری دوربین تله فوتو
زوم ۱۰ برابری دوربین تله فوتو
عکس پرتره از بهزاد
عکس سلفی بهزاد
عکس سلفی پرتره کیوان
عکس پرتره از گربه
عکس فوتو مد با دوربین اولتراواید
عکس نایت مد با دوربین اولتراواید
عکس فوتو مد با دوربین اصلی
عکس نایت مد با دوربین اصلی

سامسونگ می‌گوید که با استفاده از تکنولوژی AI Super Resolution، امکان زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری را نیز برای کاربران فراهم می‌کند؛ البته عکس‌هایی که با زوم بیش از ۱۰ برابر گرفته شوند، به‌خاطر ماهیت زوم دیجیتال دچار اندکی اعوجاج و افت وضوح خواهند شد. دوربین سلفی مدل اولترا نیز برای ثبت عکس‌ها به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با لنز f2/2 تکیه دارد.

نرم‌افزار، باتری و سخت‌افزار گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا

سامسونگ خانواده‌ی گلکسی S22 را با آخرین نسخه‌ی رابط کاربری خود یعنی One UI 4.1 برپایه‌ی اندروید ۱۲ همراه کرده است. هرچند از تغییرات بنیادین در نسخه‌ی جدید خبری نیست و با همان پوسته‌ی کاربری آشنا طرف هستیم، کره‌ای‌ها سعی کرده‌اند مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های اندروید ۱۲ را در رابط کاربری‌شان اعمال کنند.

نمایشگر گلکسی S22 اولترا

ازجمله تغییرات One UI 4.1 می‌توان به تغییر رنگ تم دستگاه بر‌‌اساس والپیپر انتخاب‌شده‌ی کاربر، بهترشدن قابلیت‌های امنیتی و حریم شخصی و تغییرات ریزودرشت دیگری در بخش‌های مختلف، همچون دوربین و گالری اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با تغییرات و قابلیت‌های پوسته‌ی کاربری سامسونگ، می‌توانید به مقاله‌ی بررسی One UI 4 که پیش‌تر در زومیت منتشر شده است، مراجعه کنید.

هر سه مدل خانواده‌ی S22 در دو نسخه وارد بازار می‌شوند که تنها در بخش تراشه با یکدیگر متفاوت هستند: یکی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک و دیگری با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰. هنوز مشخص نیست که در بازار ایران کدام مدل فروخته خواهد شد؛ اما گوشی‌هایی که دراختیار زومیت قرار داشتند، هر دو از تراشه‌ی اسنپدراگون بهره می‌بردند.

گلکسی S22 اولترا در دست بهزاد

از گوشه‌و‌کنار خبر می‌رسد که در بازار ایران ابتدا کهکشانی‌های جدید سامسونگ را با تراشه‌ی اسنپدراگون خواهیم دید؛ اما پس از مدت کوتاهی، نسخه‌ی اگزینوس نیز به بازار اضافه خواهد شد. اگزینوس ۲۲۰۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری جدید سامسونگ تولید می‌شود که پردازنده‌ی گرافیکی آن را AMD با معماری RDNA2 توسعه داده است.

درحالی‌که سامسونگ گلکسی S22 پلاس را با پیکربندی‌های ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌کند، مدل اولترا در نسخه‌های متنوع‌تر ۸ | ۱۲۸، ۱۲ | ۲۵۶، ۱۲ | ۵۱۲ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت | ۱ ترابایت راهی بازار خواهد شد.

پنل پشت گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا

سری گلکسی S22 امکان اتصال به شبکه‌ی 5G را دراختیار کاربران قرار می‌دهند و از بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ پشتیبانی می‌کنند. به‌علاوه، گلکسی S22 اولترا امکان اتصال به وای‌فای 6E و گلکسی S22 و S22 پلاس قابلیت اتصال به وای‌فای 6 را دراختیار قرار می‌دهند.

سامسونگ برای S22 پلاس باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی را در نظر گرفته است که از شارژ سریع ۴۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، گلکسی S22 اولترا باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با شارژر ۴۵ واتی سازگار است و می‌تواند با شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی نیز شارژ شود.

در این مطلب، به کهکشانی‌های جدید سامسونگ نگاه مختصری انداختیم؛ اما این پایان کار نیست. زومیت در حال کار روی بررسی تخصصی و عمیق هر دو گوشی گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا است و به‌زودی نتایج آزمایش‌ها و بررسی‌های خود را در قالب مقالات و ویدئوهای جامعی دراختیار کاربران عزیز قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات