مقایسه گلکسی S22 اولترا با گلکسی S21 اولترا؛ پرچمدار جدید سامسونگ چه برتری‌هایی دارد؟

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
گلکسی اس ۲۲ اولترا، قدرتمند‌ترین گوشی سری اس ۲۲ سامسونگ است که به لحاظ عملکرد رقیبی قدرتمند برای گوشی هم‌رده‌ی نسل گذشته‌ی خود محسوب می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ سرانجام در رویداد آنپکد ۲۰۲۲ خود از گوشی‌های سری اس ۲۲ رونمایی کرد؛ البته تمام مشخصات مورد انتظار گوشی‌های این سری از مدت‌ها پیش دردسترس عموم قرار گرفته بود. گلکسی اس ۲۲ اولترا گوشی پرچم‌دار این سری محسوب می‌شود که مانند گوشی هم‌رده‌ی نسل قبل خود، از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

مطلب پیش‌رو در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ با افزوده‌شدن نتایج حاصل از بررسی گلکسی S22 اولترا به‌روز شد.

سامسونگ در نسخه‌ی اولترا گوشی‌های سری گلکسی اس خود بسیاری موارد مانند نمایشگر، رم، طراحی و فناوری بکار رفته در دوربین‌ها و باتری را متفاوت با دو مدل استاندارد و پلاس این سری و بسیار قدرتمند‌تر از آن‌ها طراحی می‌کند؛ این امر برای نسخه‌ی اولترا گلکسی اس ۲۲ نیز صحت دارد.

گلکسی S22 اولترا به همراه قلم

قبل از برگزاری رویداد آنپکد ۲۰۲۲، مشخصات و رندرهای گلکسی اس ۲۲ اولترا، پرچم‌دار جدید سامسونگ، بارها به بیرون درز پیدا کرد و رویداد آنپکد آنچنان که باید طرفداران این نسخه از گوشی‌های سامسونگ را شگفت‌زده نکرد؛ از طرفی شرکت کره‌ای اعلام کرده بود که دیگر گوشی‌‌ای از خانواده نوت معرفی نخواهد شد و تمام قابلیت‌های این سری را به گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه می‌کند؛ بنابراین می‌توان که گلکسی اس ۲۲ اولترا علاوه بر ظاهری جذاب، منحصر به‌فرد و متفاوت با گلکسی اس ۲۱ اولترا نسل قبل، به پردازنده‌ای قدرتمندتر از نسخه‌ی هم‌رده‌ی نسل قبل خود مجهز است.

گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌عنوان ترکیبی از پرچم‌دار سری نوت و اس از قلم پشتیبانی می‌کند و محفظه‌ای برای نگه‌داری قلم دارد؛ این گوشی در رنگ‌های متفاوتی مانند مشکی، سفید، سبز و رنگ انحصاری فانتوم بورگوندی عرضه شده است.

در‌ادامه، با زومیت همراه باشید تا پرچم‌دار سری گلکسی اس ۲۲ را با پرچم‌دار سال گذشته‌ی این سری مقایسه کنیم.

طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

سامسونگ با توقف خط تولید سری گلکسی نوت، اعلام کرد که تمام قابلیت‌های این گوشی‌ را در طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌گنجاند؛ بنابراین با اینکه نسخه‌ی استاندارد و پلاس گوشی‌های این سری، طراحی تقریباً مشابهی با دو نسخه‌ی هم‌رده‌ی سری اس ۲۱ دارند، نسخه‌ی اولترا اس ۲۲ ظاهری مستطیلی‌تر و شبیه‌تر به گلکسی نوت دارد.

طراحی پشت گلکسی S22 اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا فوق‌العاده زیبا و طراحی منحر‌به‌فردی دارد که در رنگ‌هایی متفاوت با گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی شد. نسل قبلی این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، قهوه‌ای و سورمه‌ای دردسترس قرار داشت؛ اما نسخه‌ی اولترا گلکسی اس ۲۲ با رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و رنگ انحصاری فانتوم بورگوندی به بازار عرضه می‌شود.

جنس پنل پشتی گلکسی اس ۲۲ اولترا، شیشه‌ی مات (گوریلا گلس Victus) است و سامسونگ در طراحی آن برای زیبایی بیشتر برخلاف گلکسی اس ۲۱ اولترا، دیگر از ماژولی برآمده برای قرار دادن دوربین‌ها خبری نیست و لنزهای مختلف این گوشی، شامل دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو، به صورت‌ جزیره‌ای و جدا از هم در سمت چپ قاب جای گرفته‌اند. درست مانند گوشی‌های سری نوت، گوشی پرچم‌دار سامسونگ نیز به در سمت چپ لبه‌ی پایینی به درگاهی برای نگه‌داری قلم مجهز است و کاربران می‌توانند بدون نگرانی از این گجت محافظت کنند.

پشت گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

در طراحی پنل جلویی گلکسی اس ۲۲ اولترا، اندازه‌ی حاشیه‌ها نسبت به اس ۲۱ اولترا کاهش یافته و نسبت تصویر در این گوشی از از ۲۰:۹ به ۱۹٫۳:۹ تغییر کرده است؛ بنابراین کاربران با سهولت بیشتری می‌توانند با یک دست با آن کار کنند.

نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا مانند گوشی هم‌رده‌ی نسل قبلی خود به نمایشگر خمیده‌ی امولد ۶٫۸ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ مجهز بوده، اما بیشینه‌ی روشنایی آن از گلکسی اس ۲۱ اولترا بیشتر و برابر با ۱۷۵۰ نیت است؛ صفحه‌نمایش هر سه مدل گوشی‌های سری اس ۲۲ از +HDR 10 پشتیبانی می‌کند. در بررسی‌های زومیت هنگامی که تنظیمات روشنایی گلکسی اس ۲۲ اولترا روی حالت خودکار قرار داشت، بیشینه‌ی روشنایی به ۱۶۸۲ نیت رسید که نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا ۲۰ درصد بیشتر است.

یادداشت برداری گلکسی S22 اولترا

نرخ نوسازی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا در بازه‌ی ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر بود، این بازه برای پرچم‌دار جدید سامسونگ بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است. در بررسی‌‌های زومیت نرخ نوسازی گلکسی اس ۲۲ اولترا به یک هرتز نرسید و در زمان آیدل نیز نرخ نوسازی را به ۲۴ هرتز کاهش می‌داد؛ به‌محض لمس صفحه‌نمایش، نرخ نوسازی به‌سرعت به ۱۲۰ هرتز می‌رسید.

گلکسی اس ۲۲ اولترا همواره خوانایی خود را حفظ کرده و می‌کند و با بهره‌گیری از فناوری Vision Booster، روشنایی و کنتراست رنگی بهینه‌تری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. نمایشگر هردو گوشی اس ۲۲ اولترا و اس ۲۱ اوترا به قلم S-Pen واکنش نشان می‌دهند، اما تنها نسل جدید، به قلم و محفظه‌ای برای نگه‌داری از آن مجهز است.

عملکرد نمایشگر گلکسی S22 اولترا دربرابر گلکسی S21 اولترا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگ میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

گلکسی S22 اولترا

۲٫۵

۰

۰

۱۶۸۲

۳٫۲ (Vivid)

۱٫۷ (Natural)

گلکسی S21 اولترا

۱٫۹

۰

۶۲۶

۰

۱۳۹۱

۴٫۶ (Vivid)

۲٫۹ (Natural)

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

قلم S Pen از مهم‌ترین تغییرات گلکسی اس ۲۲ اولترا نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا است؛ نسل قبلی این گوشی صرفاً از قلم S Pen پشتیبانی می‌کرد، اما نرخ تأخیر قلم استایلوس S-Pen در گلکسی اس ۲۲ اولترا، از ۹ میلی‌ثانیه به ۲٫۸ میلی‌ثانیه رسیده است و این گوشی را به گزینه‌ای ایدئال برای علاقه‌مندان سری نوت و یادداشت‌برداری و طراحی تبدیل شود.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

مشخصات فنی دوربین گلکسی S22 اولترا در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ اولترا تفاوت آنچنانی ندارد و مانند آن از دوربین‌های اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دو دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و یک سنسور لیزری فوکوس خودکار بهره می‌برد. دوربین اصلی و اولتراواید مانند گذشته از حسگرهای HM3 سامسونگ و IMX563 سونی استفاده می‌کنند؛ اما حسگرهای به‌کاررفته در دوربین تله‌فوتو اکنون اندکی کوچک‌تر از گذشته و مدل IMX754 سونی هستند.

دوربین‌های گلکسی S22 اولترا

نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۲۲ تفاوت اندکی با نسل گذشته دارد و صرفاً تغییراتی در برخی آیکون‌ها مشاهده می‌شود؛ اما سامسونگ امسال پیرامون عملکرد دوربین پرچم‌دارانش در تاریکی مانور بسیاری می‌دهد. قابلیت‌هایی همچون ترکیب فریم‌های ۱۲ و ۱۰۸ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر، تغییر خودکار نرخ فریم در محیط‌های تاریک برای جذب نور بیشتر و ضبط ویدئوهای روشن‌تر، استفاده از لنزهای شفاف‌تر با انعکاس کمتر نور و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال با ۵۸ درصد آزادی عمل بیشتر از جمله‌ی مواردی هستند که به عقیده‌ی سامسونگ، دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا به پیشرفته‌ترین ماژول موجود در میان محصولات کره‌ای بدل می‌سازند.

کراپ دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا
کراپ عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا

عکس ۳ برابری

کراپ عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
کراپ عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا

طبق بررسی‌های زومیت گلکسی اس ۲۲ اولترا تصاویر خوش‌رنگ و لعاب‌تری نسبت به نسل قبلی ثبت می‌کند. عکس‌های بزرگ‌نمایی‌شده چه در زمینه‌ی جزئیات، چه کنترل نویز در سطح بالاتری نسبت به گلکسی S21 اولترا قرار می‌گیرند؛ اما به‌نظر می‌رسد که در پاره‌ای از عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اصلی، تلاش مضاعف الگوریتم پردازش تصویر برای روشن‌تر کردن تصویر، گاهی به از دست‌رفتن جزئیات در گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌شود.

مشخصات فنی و سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا در بخش سخت‌افزار نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا پیشرفت‌های محسوسی دارد؛‌ این گوشی در پاره‌ای از بازارها با اسنپدراگون ۸ نسل یک و در پاره‌ای دیگر با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ به‌فروش می‌رسد؛ هر دو تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید می‌شوند. پیش‌تر انتظار می‌رفت که کهکشانی‌های جدید سامسونگ مانند گذشته با تراشه‌ی Exynos وارد بازار ایران شوند؛ اما اکنون شایعاتی مبنی‌بر عرضه‌ی هر دو نسخه به گوش می‌رسد.

رابط کاربری قلم گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا با تراشه‌ی Snapdragon برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفت؛ ما برای ارزیابی عملکرد این گوشی و مقایسه‌ی آن با گلکسی S21 اولترا از بنچمارک‌های PCMark ،Speedometer 2.0 ،GeekBench 5 و GFXBench کمک گرفتیم. توجه داشته باشید که گلکسی S21 اولترا با تراشه‌ی Exynos 2100 وارد بازار ایران شده بود.

عملکرد گلکسی S22 پلاس دربرابر گلکسی S21 اولترا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

OpenGL

گلکسی S22 اولترا

(Adaptive

1080p)

۱۴۲۴۱

۱۱۹

۵۸۳۵

۱۲۳۹

۳۵۵۱

۵۸

۳۸

۶۱

۴۳

۸۱

۹۲

گلکسی S21 اولترا

(Adaptive

1080p)

۱۳۰۴۴

۸۳٫۶

۵۷۸۳

۱۰۹۰

۳۵۰۴

۴۲

۲۸

۳۶

۲۸

۴۹

۶۰

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، توان پردازشی پردازنده‌ی گلکسی اس ۲۲ اولترا مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک نسبت به نسل قبلی این نسخه با پردازنده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ پیشرفت اندکی داشته و طبق بررسی‌های زومیت پرچم‌دار جدید سامسونگ ۱۳٫۴ درصد در پردازش‌های تک‌ هسته‌ای و صرفاً ۱٫۳ درصد در پردازش‌های چند هسته‌ای بهتر از گلکسی S21 اولترا عمل می‌کند؛ همچنین گلکسی اس ۲۲ اولترا ۴۲ درصد تجربه‌ی وب‌گردی بهتری نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا ارائه می‌دهد.

گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا در چهار مدل ۸ | ۱۲۸، ۱۲ | ۲۵۶، ۱۲ | ۵۱۲ و ۱۲ | ۱۰۲۴ گیگابایت با حافظه‌ی پرسرعت UFS 3.1 و رم LPDDR5 به‌فروش می‌رسد و گلکسی اس ۲۱ اولترا در سه نسخه‌ی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 عرضه شده بود که دو نسخه‌ی اول به ۱۲ گیگابایت و نسخه‌ی سوم از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 مجهز است. هیچکادم از این دو گوشی از حافظه‌ی microSD پشتیبانی نمی‌کند.

زومیت در جدول زیر عملکرد نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی اس ۲۲ اولترا را دربرابر گلکسی اس ۲۱ اولترا مقایسه‌ی کرده است:

عملکرد حافظه‌ گلکسی S22 اولترا دربرابر گلکسی S21 اولترا

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی S22 اولترا

۱۹۱۹٫۸۹

۱۲۶۲٫۰۲

۲۳۵٫۵۲

۲۶۱٫۹

گلکسی S21 اولترا

۱۸۹۲٫۶۸

۱۳۰۵٫۴۷

۳۱۳٫۰۶

۲۸۶٫۴۶

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

این گوشی با 5G سازگار است و به جای شارژ سریع ۲۵ واتی گلکسی اس ۲۱ اولترا از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ گوشی را در مدت نیم ساعت یا کمی بیشتر به‌صورت کامل شارژ می‌کند. گلکسی اس ۲۲ اولترا امکان شارژ بی‌سیم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز دارد و مانند اس ۲۱ اولترا، بدون شارژر عرضه می‌شود.

عملکرد باتری گلکسی S22 اولترا دربرابر گلکسی S21 اولترا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی S22 اولترا

(Adaptive

1080p)

۶٫۸ اینچ

۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل

۵۰۰۰

N/A

۲۰:۴۳

۱۰:۴۹

گلکسی S21 اولترا

(Adaptive

1080p)

۶٫۸ اینچ

۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۹:۰۷

۷:۲۱

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

با توجه به اینکه گلکسی اس ۲۲ اولترا فضایی داخلی برای نگه‌داری از قلم S-Pen دارد؛ ظرفیت باتری این گوشی کاهش پیدا نکرده و به همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبل مجهز است. گلکسی اس ۲۲ اولترا از شارژرهای ۴۵ واتی مبتنی‌بر USB Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند و سامسونگ ادعا می‌کند که جدیدترین پرچم‌دارش می‌تواند شارژی برای تمام روز را فراهم کند.

باتری گلکسی اس ۲۲ اولترا در بررسی‌های زومیت، با روشنایی صفحه‌نمایش ۲۰۰ نیتی، نرخ نوسازی حالت Adaptive‌، وضوح پنل +FHD و قطع تمامی اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر، توانست ۲۰ ساعت و ۴۳ دقیقه ویدئوی معیار زومیت را پخش کند که بهبودی ۱۰ درصدی را نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا نشان می‌دهد.

در بنچمارک باتری PCMark نیز گلکسی اس ۲۲ اولترا توانست ۱۰ ساعت و ۴۹ دقیقه‌ای شارژدهی داشته باشد و عملکردی بیش‌از ۴۵ درصد بهتر از نتیجه‌ی ۷ ساعت و ۲۱ دقیقه‌ای نسل گذشته ارائه کند؛ این بنچمارک شارژدهی گوشی‌های هوشمند را در کاربری‌های روزمره مانند وب‌گردی و ویرایش عکس ارزیابی می‌کند،

نرم‌افزار گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

سری گلکسی اس ۲۲ به رابط کاربری One UI 4.1 مجهز است و با تمام قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود. One UI 4.1 با نسخه‌ی One UI 4.0 موجود روی گوشی‌های گلکسی S21 تفاوت‌های ظاهری و کارکردی اندکی دارد.

نقاشی با گلکسی S22 اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ را خیلی زود دریافت کرد، اما برای دریافت نسخه‌های بعدی، درنهایت یک آپدیت کمتر دریافت می‌کند؛ قدرتمند‌ترین گوشی گلکسی اس سامسونگ می‌تواند اندروید ۱۵ را به‌عنوان آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود دریافت کند و تا یک سال بعد از اتمام دریافت آپدیت نرم‌افزاری هم آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد.

قیمت گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا با قیمت پایه‌ی ۱۲۰۰ دلار در زمان عرضه، یکی از گران‌‌ترین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شد؛ مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم ۱۲۰۰ دلار، مدل ۲۵۶ گیگابایتی با همین مقدار رم ۱۲۵۰ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز ۱۳۸۰ دلار قیمت داشت.

گلکسی S22 اولترا در دست

سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ نیز قیمت‌گذاری تقریباً مشابهی با نسل قبلی این سری در نظر گرفته است و مدل پایه‌ی آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم با قیمتی معادل ۱۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

مقایسه 2 محصول
گلکسی اس ۲۰ اولترا فانتوم بلک نمای پشت و جلوگلکسی اس 21 اولترا سامسونگSamsung Galaxy S22 Ultra 5G / گوشی موبایل گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G شرابیگلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G
مدل‌‌ نامبرهاSM-G998B | SM-G998B/DS (گلوبال) SM-G998U (آمریکا) SM-G998U1 (آمریکا، آنلاک شده) SM-G998W (کانادا) SM-G998N (کره جنوبی) SM-G9980 (چین)SM-S908B SM-S908B/DS SM-S908U SM-S908U1 SM-S908W SM-S908N SM-S9080 SM-S908E SM-S908E/DS
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1250 یوروحدود 1250 یورو
تاریخ معرفی14 ژانویه 20219 فوریه 2022
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه29 ژانویه 202125 فوریه 2022
نرخ مخصوص جذب (SAR)0.77 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.02 وات بر کیلوگرم (بدن)1.18 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.71 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.58 وات بر کیلوگرم (بدن)1.05 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.58 وات بر کیلوگرم (بدن)
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 11اندروید 12
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری One UI 4
ابعاد8.9 در 75.6 در 165.1 میلی‌متر163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر
وزن229 گرم (نسخه mmWave) 227 گرم (نسخه sub6)227 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس Victusشیشه‌ - گوریلا گلس +Victus
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس Victusشیشه - گوریلا گلس +Victus
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی نقره‌ای آبی قهوه‌ایمشکی سفید شرابی سبز
ابعاد نمایشگر6.8 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1440 در 3200 پیکسل1440 در 3080 پیکسل
تراکم پیکسلی~515 پیکسل در اینچ~500 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:9-
نسبت نمایشگر به بدنه~89.8 درصد~90.0 درصد
حداکثر روشنایی1500 نیت (Peak)1750 نیت (Peak)
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نرخ ثبت لمس 240 هرتز
مدل تراشهExynos 2100 Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5GExynos 2200 Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A55 1 هسته 2.84 گیگاهرتز Cortex-X1 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.40 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.70 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیMali-G78 MP14 Adreno 660Xclipse 920 Adreno 730
سایر مشخصات تراشهمدل اگزینوس برای بازار جهانی مدل اسنپدراگون برای بازار آمریکا و چینمدل اگزینوس برای بازار اروپا مدل اسنپدراگون برای بازار جهانی
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم
رم12 گیگابایت رم 16 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.1UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد108 مگاپیکسل108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری پوشش 83 درجه 1/1.33 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 24 میلی‌متری 1/1.33 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه 1.4 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.55 اینچ سایز سنسور f/2.2 فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فازلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری پوشش 35 درجه 1.22 میکرومتر سایز پیکسل 1/3.24 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.4 لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابرلنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4
سایر دوربین‌هادوربین دوم تله‌فوتو 10 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 240 میلی‌متری پوشش 10 درجه 1.22 میکرومتر سایز پیکسل 1/3.24 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/4.9 لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابردوربین دوم تله‌فوتو 10 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 230 میلی‌متری 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر f/4.9
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت8K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ضبط صدای استریوفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ضبط صدای استریو
دوربین سلفی اصلی40 مگاپیکسل40 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری پوشش 80 درجه 0.7 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.8 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری 1/2.8 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps
ظرفیت باتری5000 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات45 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس 4.5 واتپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKGصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
Wi-FiWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.25.2
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS

شما در مورد تغییرات گلکسی اس ۲۲ اولترا در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ اولترا چه دیدگاهی دارید؟ آیا سامسونگ می‌تواند رکورد جدید با فروشی این گوشی ثبت کند؟ قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را دربرابر رقبا چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات