اولین تصاویر از طراحی احتمالی وان پلاس 10 اولترا منتشر شد

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت منتسب به گوشی موردانتظار وان‌پلاس ۱۰ اولترا، طراحی احتمالی این محصول را نشان می‌دهد.
تبلیغات

درحال‌حاضر فروش وان‌پلاس ۱۰ پرو به‌طور رسمی در چین آغاز شده است و انتظار می‌رود مدل جهانی این محصول در‌ کنار وان‌پلاس ۱۰ معمولی رسماً در سایر کشورها عرضه شود.

به گزارش فون‌آرنا، انتظار می‌رود وان‌پلاس ۱۰ اولترا با دوربین جذاب‌تری نسبت به وان‌پلاس ۱۰ پرو عرضه شود و درواقع این دستگاه رقیب مستقیم گلکسی اس ۲۲ اولترا (که احتمالاً ۲۰ بهمن معرفی خواهد شد) خواهد بود. طبق گزارش‌ها وان‌پلاس ۱۰ اولترا از‌ جمله اولین محصولاتی است که از فناوری‌های هردو شرکت وان‌پلاس و اوپو استفاده خواهد کرد. برای یادآوری باید اشاره کنیم درحال‌حاضر اوپو، برند وان‌پلاس را به مالکیت خود درآورده است.

اکنون تصویر گواهی ثبت اختراع جدیدی توسط حساب کاربری تک‌اینسایدر فاش شده که نشان‌دهنده‌ی یک گوشی هوشمند شبیه وان‌پلاس ۱۰ پرو است. این تصویر به گمانه‌زنی‌ها در‌ مورد اینکه وان‌پلاس ۱۰ اولترا واقعاً در دست ساخت است، دامن می‌زند. در این تصویر گوشی هوشمندی را مشاهده می‌کنیم که دوربین پشتی آن مستطیل‌شکل است. طبق گزارش‌ها، این گواهی در سپتامبر ۲۰۲۱ ثبت شده است.

پتنت وان پلاس ۱۰ اولترا

وان‌پلاس پیش از این از دوربین‌های تله‌فوتو در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده، اما با توجه ‌به دانش گسترده‌ی اوپو در‌ بخش دوربین پریسکوپی، منطقی است که وان‌پلاس برای ساخت محصولات جدیدش از دانش شرکتی که مالکیت آن را در‌ اختیار دارد، بهره ببرد.

شایعات حاکی از آن است که تفاوت کوچک اما مهم دیگری بین وان‌پلاس ۱۰ پرو و وان‌پلاس ۱۰ اولترا وجود خواهد داشت. وان‌پلاس ۱۰ اولترا احتمالاً با NPU MariSilicon داخلی اوپو عرضه خواهد شد که قابلیت‌های تصویربرداری دوربین گوشی را بهبود می‌بخشد.

وان‌پلاس سال گذشته اعلام کرد که با همکاری شرکت افسانه‌ای Hasselblad، به پیشرفت‌های درخورتوجهی در بخش علم رنگ دوربین گوشی‌های هوشمند خود رسیده است. وان‌پلاس ۹ پرو اولین محصولی بود که از این همکاری سود برد.

اکنون، با توجه به اینکه اپل و سامسونگ از‌ جمله رقبای سرسخت وان‌پلاس محسوب می‌شوند، منطقی است که این شرکت چینی بخواهد از همه‌ی توان خود برای رقابت سنگین با دو شرکت مذکور بهره ببرد.

شایعات نشان می‌دهد وان‌پلاس ۱۰ اولترا احتمالاً در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد؛ این یعنی گوشی مورد اشاره زمانی رونمایی خواهد شد که وان‌پلاس معمولاً نسخه‌های سری T پرچم‌دارانش را معرفی می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ نسخه‌ی T گوشی وان‌پلاس ۹ و وان‌پلاس ۹ پرو را عرضه نکرد و بنابراین احتمال دارد که وان‌پلاس ۱۰ اولترا این روند را ادامه دهد.

آیا وان‌پلاس ۱۰ اولترا، نام این برند را پس از استقبال نه‌چندان چشمگیر از وان‌پلاس ۱۰ پرو، همچنان بر سر زبان‌ها خواهد انداخت؟ احتمالاً پاسخ به این سؤال بله است اما برای دانستن پاسخ قطعی فعلاً خیلی زود به‌ نظر می‌رسد؛ بنابراین باید مدت بیشتری صبر کنیم تا جزئیات و اطلاعات بیشتر در‌ مورد این محصول در‌ دسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات