آیفون 14 احتمالا فقط از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در دست یک زن
کارشناسان اعتقاد دارند اپل دیر یا زود آیفون‌هایی می‌سازد که از سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی نمی‌کنند. در همین زمینه، از احتمال عرضه‌ی آیفون 14 منحصر به eSIM سخن به‌میان آمده است.
تبلیغات

شایعه‌های مربوط به احتمال عرضه‌ی مدلی از آیفون که صرفاً از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی کند، جدید نیستند و پیش‌تر زمزمه‌هایی دراین‌باره شنیده‌ایم. افشاگران به‌دفعات گفته‌اند اپل قصد دارد یکی دیگر از درگاه‌های فیزیکی آیفون ۱۴ (Apple iPhone 14) را حذف کند؛ بااین‌حال، تحلیلگری به‌تازگی گفته است که اپل دو مدل مختلف از آیفون چهارده را عرضه می‌کند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

به‌گزارش 9to5Mac، اما مور مک‌کلون، تحلیلگر مؤسسه‌ی GlobalData، گفته است که اکثر کارشناسان همواره عقیده داشته‌اند اپل دیر یا زود سراغ عرضه‌ی آیفونی می‌رود که صرفاً از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی کند، باوجوداین، تاکنون به راهکار مناسبی برای عملی‌کردن این ایده دست پیدا نکرده است.

مک‌کلون می‌گوید دور از انتظار است که اپل بخواهد در آیفون 14 به‌یک‌باره با سیم‌کارت فیزیکی خداحافظی کند؛ چون این اتفاق بسیار مهم و بحث‌برانگیز خواهد بود. براساس پیش‌بینی این تحلیلگر، اپل می‌خواهد برای سنجش نحوه‌ی واکنش بازار، مدلی از آیفون 14 را صرفاً با پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی عرضه کند و مدل دو سیم‌کارته‌ را برای بازار انبوه دردسترس قرار دهد.

مک‌کلون اعتقاد دارد اپل به شرکت‌های مخابراتی امکان می‌دهد مدل‌هایی از آیفون را به‌صورت اختصاصی با پشتیبانی از eSIM به مشتریانشان عرضه کنند یا سراغ عرضه‌ی مدل‌های دیگر با پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی و سیم‌کارت فیزیکی بروند.

تحلیلگر GlobalData درادامه می‌گوید تمرکز این آیفونِ فرضیِ منحصر به eSIM، کانال عرضه‌ی خودِ اپل خواهد بود و شرکت کوپرتینویی این مدل را با قابلیت داخلی اتصال بی‌سیم عرضه خواهد کرد. مک‌کلون می‌گوید شرکت‌های مخابراتی موظف‌اند ابزارهای داخلی خودشان را برای پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی ارتقا دهند و بیشتر از قبل روی بازاریابی عمومی کار کنند تا فرایند مهاجرت به آیفون‌هایی راحت شود که صرفاً از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند.

شایعه‌ها می‌گویند اپل در آیفون 14 سراغ طراحی جدیدی می‌رود و برای نخستین‌بار در چند سال اخیر، بریدگی بالای صفحه‌نمایش را کنار می‌گذارد. پیش‌بینی می‌شود آیفون 14 به‌جای بریدگی حفره‌ای بیضی‌شکل داشته باشد. اپل از زمان معرفی آیفون X تاکنون، آیفون‌های مدرن را با بریدگی نمایشگر عرضه کرده است. احتمالاً امسال شاهد عرضه‌ی آیفون مینی نخواهیم بود و به‌جای آن آیفون 14 پلاس عرضه خواهد شد. آیفون‌های ۲۰۲۲ احتمالاً در بخش دوربین و پردازنده پیشرفت‌های محسوسی به خود خواهد دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات