سلطه اپل بر بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا؛ وان‌پلاس جایگاه گوگل را تصاحب می‌کند

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده در بازه‌‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ نشان‌دهنده‌ی عملکرد چشمگیر موتورولا و البته عملکرد نسبتاً ضعیف گوگل است.
تبلیغات

گزارش‌های مالی شرکت‌ها برای سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰۱ در‌ دسترس قرار گرفته و دوست‌داران این آمار پس از مشاهده‌ی تسلط اپل بر بازار گوشی‌های هوشمند چین و صنعت جهانی موبایل در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱، مطمئناً از شنیدن این موضوع شگفت‌زده نشده‌اند، زیرا آمار شرکت اهل کوپرتینو همیشه در ایالات متحده چشمگیر بوده است.

به گزارش فون آرنا، بر‌ اساس اطلاعات منشتر شده توسط کانترپوینت ریسرچ، سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند در فصل تعطیلات همیشه پربار بوده است. باید اشاره کنیم بیش از یک گوشی هوشمند از هر دو گوشی هوشمند فروخته شده در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱، توسط اپل تولید شده که سهم ۴۲ درصدی سه‌ماهه‌ی سوم این شرکت را به‌میزان درخورتوجهی بهبود بخشیده است.

میزان فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در این فهرست نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته و اگر پیشرفت بسیار سریع وان‌پلاس و موتورولا نبود، غول فناوری کره‌ی جنوبی احتمالاً به نتایج چشمگیرتری دست پیدا می‌کرد. البته این شرکت هنوز هم سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده را در‌ اختیار دارد. بر‌ اساس آمار کانترپوینت، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ معادل ۲۴ درصد بوده است.

آمار فروش گوشی هوشمند سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ آمریکا

نکته‌ی جالب در‌ مورد آمار فروش گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی زمانی اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ این است که موتورولا در این فاصله‌ی زمانی در ایالات متحده بیشترین میزان فروش خود را تجربه کرده و این شرکت با عرضه‌ی گوشی مونو G Pure، موفق شده جایگاه سوم برترین فروشنده‌ی موبایل را در آمریکا به‌‌ خود اختصاص دهد.

وان‌پلاس به‌نحوی موفق شد در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ میزان فروش خود را در ایالات متحده نسبت به سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ حدود ۵۲۴ درصد افزایش داده و جایگاه پنجم فهرست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند این کشور را تصاحب کند. البته سهم کلی این برند در بازار ایالات متحده تقریباً به دو درصد می‌رسد. پیشرفت چشم‌گیر میزان فروش وان‌پلاس در نسبت زمانی سال‌به‌سال، مرهون خانواده‌ی میان‌رده‌ی نورد بود که تقریباً هرچیزی را که باید در‌ مورد محبوبیت جریان اصلی محصولات پیشرفته‌ی این شرکت چینی بدانید، به‌‌ شما اعلام می‌کند.

گوگل با سهم یک درصدی در رتبه‌ی ۶ فهرست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ آمریکا قرار گرفته است. البته میزان فروش این شرکت نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد بهبود یافته، اما بازاریابی گوگل برای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نسبت به مدل‌های دیگر از‌ جمله پیکسل ۵ بسیار بیشتر بوده است. عرضه‌ی دیرهنگام پیکسل 5a 5G نیز احتمالاً کمکی به افزایش میزان فروش غول جستجوی اینترنت نکرده و علاوه‌براین نباید فراموش کنیم گوشی‌های سری پیکسل معمولاً به‌طور محدود به بازار عرضه می‌شوند.

جایگاه دوم فهرست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند ایالات متحده در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ به آلکاتل (یا بهتر بگوییم TCL) تعلق دارد. این برند در کمال تعجب بسیاری افراد، بالاتر از وان‌پلاس و گوگل قرار گرفته که نشان‌دهنده‌ی اهمیت عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه از‌ طریق کانال‌های خرده‌فروشی سنتی مثل فروشگاه‌های فیزیکی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات