مشخصات و شکل ظاهری گوشی پرچم‌دار Frontier 22 موتورولا فاش شد

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مشخصات اصلی و تصاویری از شکل ظاهری گوشی پرچم‌دار Frontier موتورولا دردسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد این محصول از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، شارژ سیمی ۱۲۵ وات و پردازنده‌ی اسنپدراگون SM8475 بهره خواهد برد.
تبلیغات

موتورولا هیچ‌گاه جایگاه مهمی در بین برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جهان نداشته و تمرکز اصلی این شرکت روی بازار گوشی‌های میان‌رده بوده است. جالب اینکه طبق گزارش‌های اخیر، موتورولا که اکنون زیرنظر لنوو فعالیت می‌کند، در حال کار روی پرچم‌دار جدید دیوانه‌واری است. گفته می‌شود این گوشی از نسخه‌ی بعدی اسنپدراگون ۸ نسل یک موسوم به SM8475 بهره خواهد برد.

به‌گزارش فون‌آرنا، موتو اج X30 به‌طور انحصاری فقط در بازار چین عرضه شد؛ ولی نسخه‌ی جهانی آن با نام احتمالی موتو اج ۳۰ پرو هنوز معرفی نشده است. حالا یکی از نشریه‌های آلمانی معتبر، هرآنچه وب‌سایت تکنیک‌نیوز (TechnikNews) اوایل ماه جاری درباره‌ی گوشی Frontier منتشر کرده بود، تأیید کرده است.

بازگشت گوشی‌های مجهز به نمایشگر منحنی

جالب‌ترین نکته‌ای که امروز وب‌سایت وین‌فیوچر فاش کرد، تصویری باکیفیت از نمای جلو و پشت گوشی مرموز موتورولا است که با اسم رمز Frontier یا Frontier 22 شناخته می‌شود. اگرچه هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره‌ی این تصویر صحبت کرد، اگر موتورولا گوشی Frontier را با این طراحی روانه‌ی بازار کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این محصول محصولی با نمایشگر خمیده خواهد بود. بدین‌ترتیب، موتورولا با معرفی این محصول به ریشه‌های طراحی منحنی موتو اج و موتو اج پلاس ۲۰۲۰ باز خواهد گشت.

رندر موتورولا Frontier 22

انتظار می‌رود Frontier به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی P-OLED مجهز شود. علاوه‌براین، گفته شده است این محصول قاب باریک و نازکی خواهد داشت و دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی آن مثل موتو اج X30 در پانچ‌هول مرکزی بالای نمایشگر تعبیه خواهد شد. درحال‌حاضر، خبری از نسخه‌ی ویژه با نام رمز Frontier 22 نیست؛ مدلی که انتظار می‌رود با دوربین زیرنمایشگر روانه‌ی بازار شود.

نکته‌ی دیگر اینکه موتورولا به‌احتمال زیاد از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در این گوشی بهره خواهد گرفت. در بخش پشتی Frontier احتمالاً شاهد دوربین بزرگ ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهیم بود که در زیر آن یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر قرار داده شده است تا سیستم دوربین سه‌گانه‌ی دستگاه را تکمیل کند.

Frontier پرچم‌داری قدرتمند خواهد بود

ازآنجاکه قبلا بخشی از مشخصات مهم گوشی Frontier فاش شده و اکنون نیز دو منبع خبری خوش‌نام ویژگی‌های این محصول را پیش‌بینی کرده‌اند، درادامه قابلیت‌های احتمالی این دستگاه را مرور خواهیم کرد:

  • صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی P-OLED با وضوح Full HD پلاس و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و فناوری HDR10 پلاس
  • پردازنده‌ی اسنپدراگون SM8475
  • عرضه در دو مدل با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1
  • دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (IOS) و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری
  • دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع سیمی ۱۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۲
  • بلندگوهای استریو
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت
  • بهره‌مندی از درگاه یواس‌بی سی با پشتیبانی از DisplayPort 1.4
  • وای‌فای 6E، بلوتوث ۵٫۲، جی‌پی‌اس و NFC

احتمالاً حذف درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت میکرو اس‌دی از مشخصات Frontier برای برخی علاقمندان کمی ناامیدکننده است؛ به‌خصوص اینکه مدل پایه‌ی این محصول با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگاباتی عرضه خواهد شد.

نسخه‌ی بعدی اسنپدراگون ۸ نسل یک احتمالاً خیلی زود از راه خواهد رسید

با‌‌‌توجه‌‌به مشخصات فنی اعلام‌شده برای گوشی پرچم‌دار Frontier موتورولا، مسلما این محصول قیمت ارزانی نخواهد داشت و ممکن است به یکی از اولین محصولاتی تبدیل شود که تابستان سال جاری با پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون SM8475 معرفی خواهد شد. هنوز مشخص نیست نام نهایی نسخه‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل یک چه خواهد بود؛ اما احتمالاً دارد این تراشه‌ی جدید با نام اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس به بازار عرضه شود و مشکل داغ‌شدن نسل قبلی خود را به‌طور کامل رفع کند.

اگرچه فعلا نمی‌توان درباره‌ی سرعت و عملکرد تراشه‌ی بعدی اسنپدراگون نظر داد، می‌توان گفت که باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی Frontier با بهره‌گرفتن از فناوری شارژ سریع این دستگاه به‌سرعت شارژ خواهد شد. این گوشی به دوربینی قدرتمند نیز مجهز خواهد بود و بدین‌ترتیب می‌توان گفت این محصول می‌تواند با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل خود، رقیب شایسته‌ای برای گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات