سری گلکسی S22 با تراشه‌ اگزینوس در خرده‌فروشی‌های اروپایی مشاهده شدند

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
تعدادی از گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ با تراشه‌ی اگزینوس در خرده‌فروشی‌های اروپایی دیده شده‌اند. این در حالی است که اخیرا اعلام شده بود که تمام مدل‌های اس ۲۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک دردسترس قرار می‌گیرند.
تبلیغات

چندی پیش، گفته شده بود که همه‌ی مدل‌های گلکسی اس ۲۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک در سراسر جهان عرضه خواهند شد و اکنون به‌نظر می‌رسد چنین گزارشی صحت ندارد. به‌نقل از فون‌آرنا، وب‌سایت هلندی گلکسی‌کلاب تعداد انگشت‌شماری از فهرست‌های سفارش گلکسی S22 را در اروپا پیدا کرده است که همگی به تراشه‌ی اگزینوس مجهز هستند.

با وجود اینکه در فهرست‌ها هیچ اشاره‌ای به برند اگزینوس نشده است، شماره‌مدل‌ها ‌نشان می‌دهند که تمام این گوشی‌ها از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ قدرت می‌گیرند.

فهرست گلکسی S22 در سایت ایتالیایی Epto

یکی از فهرست‌های گلکسی S22 در سایت ایتالیایی Epto

شماره‌مدل گوشی‌های نام‌برده‌شده SM-S901B و SM-S906B و SM-S908B هستند که در آخر آن حرف «B» به نوع اگزینوس اشاره می‌کند؛ درحالی‌که مدل‌های گلکسی اس ۲۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون ایالات متحده با U مشخص شده‌اند.

نتایج مختلفی در گیک‌بنچ از گوشی‌های دارای حرف «B» فاش شده است و پیکربندی هسته و سرعت کلاک این مدل‌های آزمایش‌شده با انتظاراتی که از Exynos 2200 می‌رود، مطابقت دارد.

گلکسی اس ۲۲ در دو مدل اگزینوس و اسنپدراگون

نتایح اخیر شایعات دیگری مربوط به نوامبر سال ۲۰۲۱ را تأیید می‌کند. IceUniverse، افشاگر معروف که سوابق نسبتاً درخشانی در افشای اطلاعات دارد، با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که گلکسی اس ۲۲ همچنان در برخی مناطق با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه خواهد شد.

یک هفته بعد، وب‌سایت کره‌ای TheElec نیز اعلام کرد که سامسونگ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک و اگزینوس ۲۲۰۰ در سری جدید گلکسی اس ۲۲ استفاده خواهد کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که کاربران اروپایی واقعاً نسخه‌های مجهز به Exynos 2200 را دریافت خواهند کرد؛ اگرچه فهرست سفارش‌ها ممکن است در آخرین لحظه تغییر کند.

اسنپدراگون 8 نسل یک درمقابل اگزینوس ۲۲۰۰؛ کدام‌یک بهتر است؟

این دو تراشه در‌واقع تفاوت چندانی با‌هم ندارند؛ زیرا هر دو از پیکربندی هشت‌هسته‌ای استفاده می‌کنند که شامل یک هسته بزرگ Cortex X2 و سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A510 است.

گلسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۱ در گیک‌بنچ

عملکرد تقریباً یکسان اگزینوس ۲۲۰۰ و اگزینوس ۲۱۰۰ سال گذشته

تفاوت این دو تراشه در فرکانس ساعت و سطوح کش و بهینه‌سازی کلی نهفته است. چندین امتیاز بنچمارک از Exynos 2200 وجود دارد و باتوجه‌‌به‌ اینکه نمونه‌های اولیه نشان دادند که تراشه‌ی جدید سامسونگ از اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام عقب مانده است، جدیدترین نتایج تصویر متفاوتی ارائه می‌دهند.

اسنپدراگون ۸ نسل یک و اگزینوس ۲۲۰۰ گلکسی اس ۲۲ در گیک‌بنچ

نتایج جدیدتر گیک‌بنچ و احتمال عملکرد بهتر اگزینوس ۲۲۰۰ در بخش چندهسته‌ای

بزرگ‌ترین تفاوت بین هر دو تراشه را می‌توان در بخش گرافیک یافت. سامسونگ با اعلام خبر همکاری با AMD، قصد داشت معماری گرافیکی RDNA AMD شامل ردیابی پرتو (Ray-tracing) را به گوشی‌های هوشمندش بیاورد.

برداشت کلی

در‌مجموع می‌توان گفت که هر دو تراشه ازنظر عملکرد بسیار نزدیک خواهند بود. اول اینکه معماری CPU بسیار نزدیک است و کارهای زیادی می‌توان برای افزایش عملکرد نظیر تغییر سرعت کلاک و مدیریت گلوگاه حرارتی انجام داد. دوم اینکه سامسونگ سری پرچم‌دار بعدی خود را در دو مدل عرضه می‌کند و اگر تفاوت عملکردی فاحشی بین این دو نوع وجود داشته باشد، با واکنش شدیدی مواجه خواهد شد.

برخی از شما احتمالاً دادخواست سال ۲۰۱۹ به‌یاد آوردید که در آن کاربران عصبانی خواستار ممنوعیت پرچم‌داران مجهز به تراشه اگزینوس شدند؛ ازاین‌رو، سامسونگ نیز قصد ندارد تاریخ دوباره تکرار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات