نبود گلکسی نوت ۲۱ به فروش بیشتر گلکسی اس ۲۱ کمک نکرده است

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگرچه مدل ۲۰۲۱ گلکسی نوت معرفی نشد، این شرایط به فروش بیشتر سری گلکسی اس ۲۱ کمک نکرده است.
تبلیغات

در سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند بسیار خوبی از جانب شرکت‌های مختلف بودیم، اما عدم حضور یک نام در بین گوشی‌های سال گذشته به‌‌ وضوح احساس می‌شد چراکه برخلاف سنت همیشگی سامسونگ، سال ۲۰۲۱ مدل جدیدی از سری گلکسی نوت این شرکت معرفی نشد.

به گزارش اندروید اوتوریتی، همه‌ی نشانه‌ها حاکی از آن است که عدم معرفی سری جدید نوت، در‌ واقع استراتژی حساب‌شده‌ی سامسونگ برای کمک به افزایش فروش سری گلکسی اس ۲۱ بوده است. به‌عبارت دیگر، این شرکت احتمالاً فکر می‌کرد که اگر سری گلکسی نوت ۲۱ در‌ دسترس نباشد، مشتریان تعداد بیشتری از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ را خریداری خواهند کرد.

بر‌ اساس گزارشی که رسانه‌ی کره‌ای The Elec منتشر کرده است، استراتژی عدم تولید سری جدید نوت احتمالاً در نهایت نتیجه نخواهد داد. این گزارش ادعا می‌کند که تعداد گوشی‌های فروخته شده‌ی سری گلکسی اس ۲۱ در سال ۲۰۲۱ با تعداد گوشی‌های فروخته شده از سری گلکسی اس ۲۰ در سال ۲۰۲۰ تقریباً برابر بوده است. در‌ واقع این شرکت به‌طور مشابه در دو سال اخیر حدود ۲۰ میلیون دستگاه از سری گلکسی اس ۲۰ و ۲۰ میلیون دستگاه از سری گلکسی اس ۲۱ به بازار عرضه کرده است.

وقتی تأثیر مهم همه‌گیری بیماری کرونا بر صنعت گوشی‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ در‌ نظر بگیرید، می‌توان نتیجه گرفت فروش گلکسی اس ۲۱ کم‌تر از حد انتظار بوده است.

کنار گذاشتن آشکار سری گلکسی نوت توسط سامسونگ، یک ریسک حساب‌شده بود. این شرکت باید بررسی می‌کرد که آیا طراحی و تولید گلکسی نوت ۲۱ ارزشش را دارد یا خیر. با توجه به مشکل کمبود مداوم تراشه در جهان و همه‌گیری بیماری کرونا، عرضه‌ی یک گوشی هوشمند جدید به‌‌ سادگی گذشته نیست.

The Elec در بخشی از گزارش خود اعلام کرده که سامسونگ دلیل فروش پایین سری گلکسی اس ۲۱ در سال گذشته را، مشکلات تولید می‌داند. این شرکت گفته که اگر کارخانه‌های مستقر در ویتنام با مشکلاتی که با آن مواجه بودند، رو‌به‌رو نمی‌شدند؛ احتمالاً می‌توانست گوشی‌های هوشمند بیشتری به‌فروش برساند. با در‌ نظر گرفتن این موضوع، سامسونگ احتمالاً تصمیم درستی برای عدم تولید مدل جدید گلکسی نوت اتخاذ کرده است. حتی اگر این شرکت مدل جدید گلکسی نوت را تولید می‌کرد، مشخص نبود که خرید آن برای مشتریان چقدر دشوار بود.

با‌ این‌‌ ‌‌حال، سامسونگ به‌ احتمال زیاد امیدوار بوده که با عدم تولید مدل جدید سری گلکسی نوت، میزان فروش سری گلکسی اس ۲۱ افزایش یابد. متأسفانه به‌نظر می‌رسد که این استراتژی به نتیجه نرسید. داده‌ها نشان می‌دهد افرادی که به‌‌ دنبال خرید سری گلکسی نوت ۲۱ بوده‌اند، به خرید گلکسی اس ۲۱ روی نیاورده‌اند.

جالب است ببینیم استراتژی سامسونگ امسال چه نتیجه‌ای خواهد داشت. همه‌ی شواهد حاکی از آن ست که گلکسی اس ۲۲ اولترا در‌ واقع همان گلکسی نوت ۲۲ خواهد بود که این‌‌‌بار با نام جدید روانه‌ی بازار خواهد شد. به‌‌‌‌ نظر شما این تغییر نام و استراتژی سامسونگ به فروش بیشتر سری گلکسی اس ۲۲ کمک خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات