شیائومی با موفقیت پتنت اسکنر اثر انگشت تمام صفحه را ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی با موفقیت پتنتی ثبت کرد که گوشی هوشمندی با اسکنر اثر انگشت تمام صفحه را نشان می‌دهد.
تبلیغات

از سال ۲۰۱۸، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بوده است. اما مدتی است این فناوری پیشرفت نکرده زیرا نوآوری در اسکنر اثر انگشت بسیار دشوار است.

به گزارش گیزموچاینا، توسط یکی از اینسایدرهای پایگاه داده‌ی ملی ثبت اختراع چین، فاش شده شیائومی پتنت فناوری جدید اسکن اثر انگشتی را طراحی کرده که به کاربر امکان می‌دهد از این حسگر در هر قسمت از صفحه‌نمایش استفاده کند. این خبر بسیار خوبی برای کاربر نهایی است، زیرا لازم نیست چندین بار برای باز کردن قفل گوشی خود تلاش کند، همان‌طور‌ که نیازی نیست انگشت خود را به‌طور دقیق روی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش قرار دهد.

در این پتنت، شیائومی نحوه‌ی عملکرد فناوری جدید خود را به نمایش می‌گذارد که دارای آرایه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز در زیر لایه صفحه‌نمایش لمسی خازنی و بالای صفحه‌نمایش معمولی AMOLED است. آرایه گیرنده‌های نور مادون قرمز در بالای فرستنده‌های نور LED مادون قرمز قرار خواهند گرفت. همه فرستنده‌ها و گیرنده‌های نور LED مادون قرمز که در بالا ذکر شد، بلوک‌های اصلی برای اسکنر اثر انگشت تمام صفحه هستند.

پتنت اسکنر اثر انگشت تمام صفحه شیائومی

ابتدا کاربر زمانی که قصد اسکن اثر انگشت خود را دارد، صفحه را با انگشت خود لمس می‌کند. در این مرحله صفحه لمسی خازنی، موقعیت و شکل نوک انگشت را ثبت کرده، سپس آرایه‌ای از فرستنده‌های نور LED مادون قرمز، نور را فقط در شکل و موقعیت نوک انگشت از صفحه خارج می‌کنند. توجه داشته باشید که فرستنده‌های نور LED اطراف در این حالت روشن نمی‌شوند.

در مرحله‌ی بعد، نور مادون قرمز پس از تماس با نوک انگشت منعکس شده و به گیرنده‌های مادون قرمز می‌رسد. در این مرحله، از داده‌های سرعت نور مادون قرمز برای ترسیم کانتور اثر انگشت استفاده می‌شود. سپس اطلاعات جدید با جزئیات اثر انگشت ذخیره‌شده‌ مورد مقایسه قرار می‌گیرد تا صحت اطلاعات بررسی شوند. در صورت تطابق، کاربر می‌تواند قفل گوشی هوشمند خود را از هر قسمتی از صفحه‌نمایش باز کند!

هواوی پتنت فناوری اثر انگشت تمام صفحه‌ی خود را در اوت ۲۰۲۰ در شش بازار از جمله چین، اروپا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره و هند ارائه کرد. با‌ این‌ ‌حال، هنوز این فناوری توسط شرکت مذکور معرفی نشده و می‌توان حدس زد یکی از دلایل آن تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی است. امیدواریم شیائومی بتواند به‌زودی این فناوری را به بازار گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات