تصویر فاش‌شده از نمایشگر منتسب به آیفون ۱۴ طراحی مبتنی‌بر حفره را به‌نمایش می‌گذارد

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
تصویر فاش‌شده‌ی منتسب به نمایشگر آیفون ۱۴ نشان می‌دهد که اپل بالاخره در نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش حفره کپسولی‌شکل را جایگزین ناچ خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی است که بازار شایعات درباره‌ی زبان طراحی نسل بعدی گوشی‌های آیفون و احتمال حذف ناچ از این خانواده بیش از هر زمان دیگری داغ شده است و گمان می‌رود این شرکت نیز برای تغییر مذکور بسیار مصمم است.

اغلب شایعه‌‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل با حذف ناچ به طراحی مبتنی‌بر حفره روی خواهد آورد؛ رویکردی که گوشی‌های اندرویدی مدت‌ها است از آن بهره می‌گیرند. بااین‌حال، باید به این نکته اشاره کرد که تقریباً هیچ‌کدام از گوشی‌های هوشمند اندرویدی از آرایه‌ی مشابه فیس آی‌دی متشکل از چندین حسگر برخوردار نیست و درواقع، اپل نیز به‌دلیل همین حسگرهای متعدد تاکنون از ناچ برای پنهان‌کردن آن‌ها استفاده کرده است.

اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت راه‌حلی برای تعبیه‌ی حسگرها در زیر نمایشگر پیدا کرده است که از قرار معلوم، هیچ لطمه‌ای به عملکرد آ‌ن‌ها وارد نمی‌کند؛ بنابراین، تنها حسگر مرتبط با دوربین سلفی باقی می‌ماند که به‌نظر می‌رسد اپل به‌دلیل مطمئن‌نبودن از عملکردش، قصد ندارد آن را در زیر نمایشگر تعبیه کند. اکنون تصویر جدیدی از پنل منتسب به آیفون ۱۴ در اینترنت به‌اشتراک گذاشته شده است که ما را با جزئیات بیشتر این تغییر می‌کند.

به‌طورکلی، فیس آی‌دی از سخت‌افزار متعددی همچون حسگر نور محیطی و تشخیص مجاورت، دوربین مادون قرمز، پروژکتور نقطه‌ای و حسگر روشن‌کننده به‌منظور تشخیص صورت در تاریکی تشکیل شده است. درصورت صحت تصویر منتشرشده، اپل فقط پروژکتور نقطه‌ای را به زیر نمایشگر منتقل خواهد کرد و احتمالاً سایر اجزا را با سیستم TOF پیشرفته‌تر همراه‌با دوربین سلفی در حفره‌ای به‌شکل کپسول تعبیه خواهد کرد. استفاده از چنین سیستمی بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه اپل می‌تواند از عملکرد حسگرها و دوربین سلفی اطمینان حاصل کند.

سال‌ها است که شایعاتی از بازگشت حسگر تاچ آی‌دی به آیفون شنیده می‌شود و این احتمال وجود دارد که خانواده‌ی آیفون ۱۴ به حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز شوند. بااین‌حال، شایعات در این زمینه بسیار ضدونقیض است و نمی‌توان قاطعانه به آن‌ها اتکا کرد. برای مثال، مینگ‌چی کو نیز می‌گوید که اپل به‌منظور تأمین امنیت هرچه‌بیشتر گوشی‌های آیفون به‌زودی در حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، از فناوری اولتراسونیک کوالکام و سایر تأمین‌کنندگان استفاده خواهد کرد. وی می‌افزاید که ممکن است اپل این فناوری را در آیفون ۱۵ استفاده کند.

منابع منتشرکننده تصویر یادشده نیز می‌گویند که هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون ۱۴ به حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز نمی‌شوند. در این مقطع، نمی‌توان صحت تصویر و گزارش‌های منتشرشده را تأیید یا رد کرد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود تا ارائه‌ی جزئیات بیشتر این مقاله را به دید شایعه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات