احتمال تعبیه آرایه فیس آی‌دی زیر نمایشگر در آیفون ۱۴ قوت گرفت

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شواهد حاکی از آن است که اپل در نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش آرایه‌ی فیس آی‌دی را به زیر نمایشگر منتقل و دوربین سلفی را در بریدگی‌ای به شکل حفره تعبیه خواهد کرد.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی از تغییرات زبان طراحی خانواده آیفون ۱۴ منتشر شده است و در اغلب آن‌ها، ادعا می‌شود که غول دنیای فناوری قصد دارد پس از پنج سال، ناچ را حذف و آن را جایگزین بریدگی‌ای به شکل حفره کند؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که اپل چگونه آرایه فیس آی‌دی در طراحی جدید به‌کار خواهد گرفت؟ در حقیقت، فیس آی‌دی از سخت‌افزار درهم‌تنیده همچون حسگر نور محیطی و تشخیص مجاورت، دوربین مادون قرمز، پروژکتور و حسگر روشن‌کننده به‌منظور تشخیص صورت در تاریکی تشکیل شده است.

غول دنیای فناوری سخت‌افزار یادشده را در کنار اسپیکر، میکروفن و دوربین سلفی در بریدگی زائد و بزرگی موسوم به ناچ گرد هم آورده است و طبیعتاً نمی‌توان تمامی حسگرهای یادشده را در تنها در یک حفره کوچک جای داد؛ بنابراین، اپل سه سناریو را در پیش دارد: در نخستین سناریو، کوپتینویی‌ها می‌توانند به‌کلی سیستم تشخیص هویت فیس آی‌دی را حذف و آن را با تاچ آی‌دی جایگزین کنند؛ در‌ حالی‌که دومین راه‌حل اپل می‌تواند تعبیه‌ی حسگرها در زیر نمایشگر باشد و در نهایت، استفاده از حفره‌ی بزرگ و کپسولی‌شکل نیز می‌تواند آخرین سناریو محتمل باشد.

اکنون افشاگری در توییتر با نام کاربری dylandkt ادعا کرده که اپل ظاهراً دومین راه‌حل را برگزیده است و قصد دارد آرایه فیس آی‌دی در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را به زیر نمایشگر منتقل کند. به‌نظر می‌رسد که دوربین سلفی نیز در حفره کوچکی تعبیه خواهد شد. افشاگر مذکور می‌افزاید که انتقال حسگرها به زیر نمایشگر هیچ لطمه‌ای به عملکرد آن‌ها وارد نخواهد کرد و فیس آی‌دی همچنان یکی از قدرتمندترین راهکارهای تشخیص هویّت بیومتریک کاربران خواهد بود.

به‌طور کلی، به‌نظر می‌رسد که خانواده آیفون ۱۴ تغییرات قابل‌توجهی را شامل می‌شوند و از قرار معلوم، غول دنیای فناوری تولید آیفون مینی را متوقف و به‌ جای آن، یک مدل آیفون بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی عرضه خواهد کرد. احتمالاً مدل ۶.۷ اینچی با توجه به ابعاد بزرگ‌تر بسیار گران‌تر از مدل مینی خواهد بود؛ اما این مدل نیز می‌تواند به نمایشگر LTPO برای پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود.

البته شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد که اپل ممکن است زبان طراحی جدید را تنها در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به‌کار بگیرد و این احتمال وجود دارد که مدل‌های استاندارد همچنان از ناچ مشابه آیفون ۱۳ برای پنهان کردن فیس آی‌دی بهره بگیرند. همچنین گفته می‌شود ممکن است اپل درگاه سیم‌کارت فیزیکی را از خانواده‌ی آیفون ۱۴ حذف کرده و فقط از eSIM پشتیبانی کند.

dylandkt سوابق نسبتاً خوبی در ارائه‌ی جزئیات محصولات آینده اپل دارد. برای مثال، وی پنج ماه مانده به رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱، ادعا کرد این محصول به پردازنده‌ی M1 مجهز خواهد شد و اخیراً نیز گزارش داده که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین محصولی خواهد بود که در بطن آن نسل بعدی تراشه‌های اپل با نام احتمالی M2 قرار خواهد گرفت. البته همیشه این احتمال وجود دارد که اپل محصول نهایی را متفاوت با شایعات ارائه بدهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود این خبر را تا انتشار اخبار رسمی و موثق‌تر به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات