خانواده آیفون ۱۴ احتمالا درگاه سیمکارت نخواهند داشت

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در دست یک زن
به‌دنبال گزارشی دال بر حذف‌شدن درگاه سیم‌کارت در آیفون ۱۵ پرو، اکنون در شایعه‌ای جدید گفته می‌شود ممکن است خانواده آیفون ۱۴ نیز فقط از eSIM پشتیبانی کند.
تبلیغات

در اوایل هفته جاری، گزارشی از وب‌سایت برزیلی Blog do iPhone منتشر و در آن ادعا شد که حداقل مدل‌های پرو آیفون ۱۵ در برخی مناطق جهان بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت عرضه خواهند شد. حال گفته می‌شود ممکن است غول دنیای فناوری حتی زودتر از بازه‌ی احتمالی دست به چنین اقدامی بزند.

با استناد به اطلاعات به‌دست‌آمده از منابع ناشناس، اپل به اپراتورهای بزرگ ایالات متحده توصیه کرده است که تا سپتامبر ۲۰۲۲ برای راه‌اندازی گوشی‌های هوشمند دارای سیم‌کارت الکترونیکی آماده شوند. منابع سندی به ظاهر قانونی را به اشتراک گذاشته‌اند که چارچوب زمانی این تغییر را مشخص می‌کند؛ البته در سند مذکور به اپل یا آیفون اشاره نشده است.

در گزارش اخیر آمده است که به‌عنوان بخشی از فرایند گذار به سیمکارت‌های الکترونیکی، برخی اپراتورهای آمریکایی ظاهراً در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ مدل‌های منتخب آیفون ۱۳ را بدون سیم‌کارت نانو در جعبه عرضه خواهند کرد. با توجه به ضرب‌الاجل ادعاشده تا سپتامبر ۲۰۲۲، احتمالاً اپل خشاب فیزیکی سیم‌کارت را با رونمایی برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ حذف کند. بااین‌حال، همچنان نمی‌توان با قطعیت صحت‌وسقم گزارش را تأیید یا رد کرد.

eSIM همان‌طور که از نامش نیز برمی‌آید، سیم‌کارتی دیجیتال محسوب می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از سیم‌کارت فیزیکی، از شبکه‌های ارتباطی گوشی‌شان بهره‌مند شوند؛ اما نباید غافل شد که سرویس eSIM در تمامی کشورها دردسترس نیست؛ بنابراین آیفون‌های دارای درگاه سیم‌کارت ممکن است در برخی بازارها همچنان دردسترس باشند.

به‌طور کلی، پذیرش و پشتیبانی از سیم‌کارت‌های الکترونیکی به‌سرعت در حال افزایش است. درحال‌حاضر، بیش از ۱۰۰ شرکت مخابراتی خدمات eSIM را در سراسر جهان ارائه می‌کنند و برنامه‌ریزی بیشتری نیز برای ارائه پشتیبانی از سرویس یادشده در سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

جالب است بدانید که جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، زمانی آیفون را به‌عنوان تبدیل شدن به یک صفحه شیشه‌ای تصور می‌کرد و حذف خشاب سیم‌کارت گام دیگری به سوی طراحی یکپارچه و بهبود مقاومت دربرابر آب در این فرایند خواهد بود. برداشتن درگاه سیم‌کارت همچنین فضای داخلی ارزشمندی را در آیفون آزاد می‌کند که اپل می‌تواند از آن برای تعبیه تراشه یا حسگرهای جدید استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات