شیائومی میکس ۵ احتمالا از دوربین پریسکوپی با قابلیت بزرگ‌نمایی ۲۰۰ برابر بهره می‌برد

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویر مفهومی جدید شیائومی میکس ۵ نشان می‌دهد دوربین اصلی این محصول احتمالاً از قابلیت بزرگ‌نمایی ۲۰۰ برابری بهره خواهد برد.
تبلیغات

تولید گوشی‌ های پرچم‌ دار در دو سال گذشته در حال ثبت نقطه‌ی اوج جدیدی است. درواقع، می‌توان گفت پرچم‌داران سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی بخش دوربین دارند. در این بازه‌ی زمانی، دوربین گوشی‌های رده‌بالا از ۳۲ مگاپیکسل به ۱۰۲ مگاپیکسل ارتقا یافته است. با سرعت چشمگیر توسعه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند، اکنون بسیاری از این دستگاه‌ها از دوربین‌های پریسکوپی بهره می‌برند. برخی از این دوربین‌ها امکان بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری را ارائه می‌دهند و می‌توان به آن‌ها حتی تصویر ماه را به‌طور مستقیم ثبت کرد.

دراین‌میان، به‌تازگی تصویر مدل مفهومی گوشی شیائومی میکس ۵ منتشر شده است که برخی از قابلیت‌های احتمالی این محصول را فاش می‌کند. به‌گزارش گیزچاینا، براساس تصویر مفهومی شیائومی میکس ۵ (Xiaomi Mix 5)، انتظار می‌رود این دستگاه به دوربین جمع‌شونده مجهز شود. مهم‌ترین قابلیت این دوربین امکان بزرگ‌نمایی ۲۰۰ برابری است؛ بااین‌حال، بزرگ‌نمایی در چنین سطحی برای گوشی‌های هوشمند بی‌معنی است.

ما قصد نداریم در این مطلب درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم که آیا می‌توان به چنین بزرگ‌نمایی درخورتوجهی در دوربین موبایل دست یافت یا خیر؛ حتی اگر بتوان روی گوشی‌های هوشمند چنین قابلیتی ارائه کرد، احتمالاً برای ثبت تصاویر بزرگ‌نمایی‌شده باید از سه‌پایه و لرزش‌گیر استفاده کرد.

شیائومی می میکس ۵

علاوه‌براین، تصویر مفهومی منتشر‌شده از میکس ۵ نشان می‌دهد بخش جلویی این محصول از طراحی تمام‌صفحه بهره خواهد برد. این مورد نه‌تنها فناوری زیر‌ نمایشگر نسل قبلی این دستگاه را ادامه خواهد داد؛ بلکه به‌ تولید محصولی منجر خواهد شد که از چهار طرف تقریباً بدون حاشیه است. در‌واقع، به‌نظر می‌رسد بخش جلویی این گوشی تقریباً فقط یک صفحه‌نمایش است. بااین‌حال،، فناوری دوربین زیر نمایشگر هنوز با مرحله‌ی بلوغ فاصله‌ی زیادی دارد و این یعنی خروجی تصویر دوربین سلفی در این شرابط خیلی بهتر از نسل قبلی نخواهد بود.

بااین‌حال، توجه به این نکته ضروری است که تصویر منتشر‌شده فقط طرح مفهومی است و در بسیاری از مواقع، محصول نهایی به چنین سطحی از جزئیات دست نخواهد یافت. میکس ۵ همچنان با بهترین تکنولوژی‌ شیائومی تولید و با قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۵۰ وات و نمایشگر 2K عرضه خواهد شد.

درحال‌حاضر، شیائومی اطلاعات رسمی از میکس ۵ منتشر نکرده است. از نظر مفهومی، دوربین این محصول روی فوکوس تمرکز زیادی خواهد داشت. بااین‌حال، تولید‌کنندگان مختلف همچنان به ارائه‌ی دوربین‌های قدرتمندتر روی گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهند. به‌عنوان مثال، دوربین تلسکوپی که اوپو مدت‌ها قبل معرفی کرده، شبیه لنزهای سنتی است، با این تفاوت که ابعاد کوچک‌تری دارد و می‌تواند جلوه‌های بزرگ‌نمایی و فوکوس قوی‌تری ارائه دهد.

ناگفته نماند شیائومی طبیعتا از کاوش در فناوری‌های فوق‌العاده و جذاب دست نخواهد کشید؛ چراکه طبق گزارش‌های اخیر، این شرکت فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند آینده‌ی خود را نیز توسعه داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات