گوشی شیائومی 12X معرفی شد

سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
گوشی موبایل شیائومی 12X سرانجام با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و تراشه‌ی اسنپدراگون۸۷۰ و قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی معرفی شد.
تبلیغات

گوشی مینی پرچم‌دار شیائومی با عنوان شیائومی 12X در رویداد معرفی Xiaomi 12 در ۲۸ دسامبر (۷ دی) به‌همراه سری گوشی‌های شیائومی 12 با سیستم‌عامل MIUI 13 معرفی شد. پیش‌ازاین، گزارش‌های منتشرشده حکایت از آن داشت که گوشی جدید شیائومی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه خواهد شد و همین اتفاق افتاد. البته سه نسخه‌ی مختلف از این گوشی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت که یکی از آن‌ها حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظهی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و نسخه‌ی دیگر رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد داشت.

طراحی شیائومی 12X مشابه با گوشی شیائومی ۱۲ است؛ اما ازآنجاکه قرار است گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد، به‌جای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک شاهد به‌کارگیری تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ هستیم.

نمایشگر شیائومی ۱۲ ایکس

گوشی شیائومی ۱۲ ایکس نمایشگر ۶/۲۸ اینچی اولد دارد که وضوح تصویر Full HD پلاس با اندازه‌ی ۱۰۸۰x۲۴۰۰ ارائه می‌کند. نرخ نوسازی نمایشگر شیائومی ۱۲ ایکس ۱۲۰ هرتز است و HDR10 و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش شیائومی ۱۲ ایکس به‌شمار می‌رود.

تراکم پیکسل نمایشگر شیائومی ۱۲ ایکس ۴۱۹ و قدرت روشنایی‌اش ۱۱۰۰ نیت با رنگ‌های ۱۲ بیتی است تا بتواند بهترین کیفیت ممکن را ارائه کند.

دوربین اصلی این گوشی مقرون‌به‌صرفه ۵۰ مگاپیکسلی است؛ اما برخلاف شیائومی ۱۲، از قابلیت سایبرفوکوس پشتیبانی نمی‌کند. سایبرفوکوس ویژگی است که برای تصویربرداری از اجسام متحرک کاربرد دارد و پیش‌ازاین، در ربات CyberDog شیائومی معرفی شده بود. علاوه‌براین، دیگر تفاوت این گوشی با شیائومی ۱۲ در پشتیبانی‌نکردن از شارژ بی‌سیم است؛ اما حجم باتری باتوجه‌‌به بدنه‌ی مشابه تغییری نکرده است و همان ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

دوربین سه‌گانه‌ی گوشی در گوشه‌ی بالایی سمت چپ بدنه قرار گرفته است که متشکل از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و حسگر ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ماژول تله‌فوتو با حسگر ۵ مگاپیکسلی می‌شود.

شیائومی ۱۲ ایکس

دوربین سلفی گوشی شیائومی ۱۲ ایکس ۳۲ مگاپیکسلی از نوع عریض است و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت Full HD و فریم‌ریت ۳۰ و ۶۰ و کیفیت HD با فریم‌ریت ۱۲۰ ضبط کند.

سیستم صوتی شیائومی ۱۲ ایکس را غول دنیای صدا هارمن کاردون طراحی کرده است و می‌توان انتظار صدای شفاف و باکیفیتی را از آن داشت.

قیمت گوشی شیائومی ایکس در محدوده ۵۰۲ تا ۵۹۷ دلار خواهد بود و سه رنگ آبی و مشکی و یاسی برای آن درنظر گرفته شده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که پرچم‌دار میان‌رده‌ی شیائومی در تمام کشورها عرضه نشود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی سری گوشی‌های شیائومی ۱۲ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات