هواوی چگونه موفق شد بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی سری پی بفروشد

جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
از زمان معرفی اولین نسل پرچم‌داران سری پی هواوی، این شرکت موفق شده بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از این سری محصولات خود به‌فروش برساند.
تبلیغات

مدیر ارشد محصول هواوی، آقای وانگ یونگگان که مسئولیت توسعه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار سری پی هواوی را برعهده دارد، اخیرا اعلام کرده است که از زمان معرفی Ascend P1 یعنی حدود ده سال قبل تاکنون میزان فروش این سری از گوشی‌های هواوی در سراسر جهان از ۱۰۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است. وی در پست وبلاگی خود در انجمن آنلاین هواوی Xinsheng، نقاط عطف بسیاری را که هواوی در طی ۱۰ سال گذشته به‌دست آورده را به اشتراک گذاشته است. شایان ذکر است که عرضه‌ی پرچم‌داران سری پی این شرکت اولین‌بار با معرفی گوشی Ascend P1 در ژانویه‌ی ۲۰۱۲ آغاز شد.

به گزارش گیزموچاینا، هواوی اولین‌بار در تابستان ۲۰۱۱، توسعه‌ی گوشی Ascend P1 را آغاز کرد؛ جایی که این شرکت قصد داشت با عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود برای رقابت با پرچم‌داران دیگر، در این بازار نامی برای خود دست‌وپا کند. آقای یونگگان به این مورد اشاره کرده است که هواوی از تیم تحقیقاتی خود در پکن، شانگهای و شیان دعوت کرد تا به شنژن پرواز کرده و به‌همراه تیم شنژن، به توسعه‌ی گوشی هوشمند Ascend P1 کمک کنند.

سرانجام پس از ماه‌ها تحقیق و ساخت نمونه‌های اولیه، گوشی هوشمند Ascend P1 با نمایشگر ۴٫۳ اینچی امولد در ژانویه‌ی ۲۰۱۲ معرفی شد. این محصول به یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۱٫۵ گیگاهرتز مجهز شده بود و دوربین پشتی آن هشت مگاپیکسلی بود. این محصول همچنین وزن کمی داشت و ضخامت آن ۷٫۶ میلی‌متر بود که با قیمت ۴۷۱ دلار به بازار عرضه شد.

هواوی p1

اگرچه Ascend P1 هواوی از نظر معیاری، محصول پرفروشی نبود، اما تولید این دستگاه، اولین گام هواوی برای انتقال از یک شرکت B2B (کسب‌وکار برای مشتریان تجاری) به یک شرکت B2C (کسب‌وکار برای مصرف‌کننده) محسوب می‌شود. در واقع Ascend P1 اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار هواوی بود که برای عموم مردم در چین در دسترس قرار گرفت.

پرچم‌دار بعدی هواوی یعنی Ascend P2 در چین عرضه نشد و این شرکت دومین پرچم‌دار خود را در سال ۲۰۱۳ در بازارهای دیگری مثل بازارهای اروپایی و ژاپن عرضه کرد؛ زیرا این محصول از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند؛ فناوری مهمی که تا سال ۲۰۱۴ در چین چندان مورد استقبال قرار نگرفته بود و به‌همین دلیل هواوی تصمیم گرفت فروش پرچم‌دار جدیدش را به‌صورت جهانی آغاز کند. علاوه‌براین Ascend P2 اولین پرچم‌دار هواوی بود که از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت موسوم به Kirin بهره می‌برد.

هواوی p6

نقطه‌ی عطف بعدی هواوی، تولید و عرضه‌ی گوشی Ascend P6 بود که از طراحی فوق‌العاده زیبایی بهره می‌برد. ضخامت این دستگاه فقط ۶٫۱۸ میلی‌متر بود که باعث شد در آن زمان لقب باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان را به‌خود اختصاص دهد. با نگاهی به گذشته می‌توان دریافت که P6، پایه‌گذار زبان طراحی پریمیوم پرچم‌داران سری پی هواوی برای سال‌های آینده شد.

جهش بزرگ بعدی هواوی، گوشی P9 بود با تمرکز بر دوربین‌ دوگانه‌ی پشتی تولید شد. هواوی P9 اولین گوشی هوشمند هواوی بود که از دوربین‌های ساخت شرکت معروف لایکا بهره می‌برد. دوربین پشتی این دستگاه یک لنز رنگی معمولی داشت که در کنار آن یک دوربین تک‌رنگ دیگر نیز تعبیه شده بود. این گوشی با بهره گرفتن از تصاویر ثبت شده توسط هر دو دوربین خود و اعمال محاسبات نرم‌افزاری، بهترین عکس ممکن را به کاربر ارائه می‌داد.

هواوی p20

جهش نسل بعدی در عکاسی، در گوشی هواوی P20 پرو اعمال شد. این محصول از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که شامل یک دوربین عریض، یک دوربین تک‌رنگ و یک دوربین تله‌فوتو بود. هواوی P20 پرو همچنین در رنگ محبوب موسوم به Twilight به بازار عرضه شد که فلسفه‌ی طراحی هواوی را در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت تقویت کرد.

گوشی‌های سری P30 هواوی از لنزهای جدید رنگی RYYB برای بهبود کیفیت تصاویر بهره می‌بردند، درحالیکه سری P40 با به‌روزرسانی‌های مختلف، قابلیت‌هایی مثل امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری را در گوشی‌های پرچم‌دار هواوی ارائه کرد.

گوشی P50 Pocket هواوی

هواوی به‌تازگی با معرفی گوشی تاشو پی ۵۰ پاکت، یک‌بار دیگر ثابت کرد که این شرکت همچنان به نوآوری در محصولات سری پی خود ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات