چه انتظاری از آینده گلکسی نوت در سری گلکسی اس ۲۲ اولترا و پس از آن داشته باشیم

جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته است به تولید مجزای سری گلکسی نوت خاتمه دهد. اما این پایان کار نوت نیست زیرا به‌نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۲ اولترا درواقع با ساختار شبیه سری نوت روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

یکی مهم‌ترین پیشرفت‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا، پشتیبانی از قلم استایلوس اس-پن خواهد بود و به‌نظر می‌رسد باید دوربین‌های پیشرفته‌تر، باتری بزرگ‌تر یا پردازنده‌ی قدرتمندتر را در این مدل فراموش کنیم.

به گزارش اندروید سنترال، گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز از قلم اس-پن پشتیبانی می‌کند، اما نکته‌ی مهم در مورد نسل جدید این محصول این است که سامسونگ قصد دارد یک داک قلم یک‌پارچه در این محصول تعبیه کند تا اساسا تجربه‌ی گلکسی نوت را به کاربران ارائه دهد. براساس اطلاعاتی که اخیرا دردسترس قرار گرفته است، طراحی گلکسی اس ۲۲ اولترا از سبک نوت بهره خواهد برد و این یعنی محصول مورد اشاره از ظاهری جعبه‌ای بهره خواهد برد تا سری نوت را برای کاربران تداعی کند. پس از اعلام خبر توقف تولید سری گلکسی نوت، این مورد می‌تواند یک خبر بسیار خوب و خوشحال‌کننده برای طرفداران پروپاقرص سری نوت سامسونگ باشد.

اینکه گلکسی اس ۲۲ اولترا از طراحی شبیه سری نوت بهره خواهد برد باعث شده گمانه‌زنی‌هایی درمورد نام احتمالی این مدل مطرح شود. چند روز قبل خبری منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ این مدل را با نام احتمالی گلکسی اس ۲۲ نوت معرفی خواهد کرد تا به‌نوعی به سری نوت اشاره داشته باشد.

بااین‌حال، نام تجاری گلکسی نوت همچنان باقی خواهد ماند و احتمالاً در آینده شاهد گوشی‌های هوشمند جدیدی از جانب سامسونگ خواهیم بود که همگی از قلم‌های داخلی بهره خواهند برد.

فضای داخلی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اهمیت بسیار زیادی دارد

گلکسی نوت

سامسونگ همین حالا هم برای قرار دادن قطعات مختلف در گوشی‌های هوشمند رده‌‌بالای خود با چالش‌های زیادی مواجه است. این شرکت برخلاف بسیاری از رقبای خود، علاوه‌بر دوربین‌های تله‌فوتو پریسکوپی بزرگ مثل دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا، باید یک قلم اس‌-پن را نیز در بدنه‌ی داخلی نسل بعدی گوشی هوشمند پرچم‌دار خود تعبیه کند. فضای داخلی یک گوشی مدرن پرچم‌دار بسیار محدود است؛ زیرا باید قطعات زیادی در آن جاسازی شود. بنابراین منطقی است که سامسونگ برای قرار دادن قلم اس-پن در گلکسی اس ۲۲ اولترا، به‌ناچار باید برخی از قطعات دیگر را از محصول خود حذف کند.

محتمل‌ترین قطعه در این زمینه، باتری است. شاید سامسونگ در مدل‌های بعدی سری گلکسی اس اولترا، از باتری‌های کوچک‌تری استفاده کند تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن قلم دردسترس قرار گیرد. علاوه‌براین امکان دارد سرعت شارژ این مدل نسبت به یک دستگاه مشابه بدون قلم، کم‌تر باشد. باید اشاره کنیم در هر گوشی هوشمند بین ابعاد فیزیکی باتری، ظرفیت باتری و حداکثر توان شارژ، یک تعادل سه‌طرفه وجود دارد.

بدین ترتیب چند سناریو مطرح می‌شود؛ امکان دارد گوشی‌های پرچم‌دار بعدی سامسونگ ضخامت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تری داشته باشند. گزینه‌ی دیگر این است که مدل‌های جدید با باتری‌های کوچک‌تر نسبت به رقبا عرضه شوند و نهایتا گزینه‌ی آخر این است که پرچم‌داران بعدی سامسونگ با سرعت شارژ نسبتاً کم‌تر نسبت به مدل‌های رقیب روانه‌ی بازار شوند.

این موضوع لزوما بدان معنا نیست که سامسونگ عمرباتری دستگاه‌های خود را افزایش خواهد داد، اما درعین حال نمی‌توان انتظار داشت غول فناوری کره‌ی جنوبی مثل بسیاری از شرکت‌های چینی، از فناوری شارژ فوق سریع در پرچم‌داران خود بهره ببرد.

سری گلکسی نوت ازین پس به‌عنوان محصولی مجزا معرفی نخواهد شد. حتی اگر گلکسی اس ۲۲ اولترا با نام گلکسی اس ۲۲ نوت یا حتی نوت ۲۲ اولترا معرفی شود، بازهم روزهای سری گلکسی نوت به پایان رسیده است.

البته با توجه به گزارش‌های اخیر و تاحدودی نفس‌گیر مطبوعات کره‌ای درمورد آینده‌ی سری نوت، تولید مجدد این محصول ارزش تکرار آن را دارد.

حتی اگر سری گلکسی نوت به‌عنوان یک خط تولید متمایز از بین برود، استفاده از قلم اس-پن باید بیش از هر زمان دیگری در پرچم‌داران آینده‌ی سامسونگ رایج شود. این قلم از قبل در گلکسی زد فولد ۳ و همچنین بسیاری از تبلت‌های اندرویدی این شرکت پشتیبانی می‌شود. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت قلم مورد اشاره به‌صورت یک‌پارچه‌تر در بسیاری از محصولات گران‌قیمت سامسونگ از جمله گوشی‌های تاشو این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه امکان دارد چند سال طول بکشد تا این شرکت بتواند قلم استایلوس خود را در سری زد فولد ارائه دهد، اما این روند بسیار منطقی بوده و انتظار می‌رود نهایتا عملیاتی شود.

تا آن زمان احتمالاً کارایی این قلم بیشتر از نوشتن، کشیدن و قابلیت‌هایی مثل استفاد به‌عنوان دکمه‌ی شاتر دوربین خواهد بود. با توجه به گواهی‌های ثبت اختراعی که اخیرا توسط سامسونگ به‌ثبت رسیده است، به‌وضوح مشخص است که این شرکت علاقه‌ی زیادی به ایجاد قابلیت‌های عجیب‌وغریب در قلم اس-پن دارد. یکی از خلاقانه‌ترین این ویژگی‌ها، ادغام ماژول کامل دوربین با قلم است که احتمالاً به کاربر اجازه خواهد داد ازطریق اتصال بلوتوث یا UWB به گوشی، تصاویر سلفی ثبت کند.

این قابلیت نه‌تنها نیاز به دوربین سلفی جلوی دستگاه را از بین خواهد برد، بلکه این امکان را فراهم خواهد کرد که بتوان با قلم، عکس‌های سلفی ثبت کرد و بدین ترتیب فرصت‌های خلاقانه‌ی بی‌شماری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، یک دوربین سلفی قابل حمل، احتمال اینکه دستگاه درحین ثبت تصاویر سلفی از دست شما سقوط کند را از بین خواهد برد.

باوجود اینکه احتمالاً از این پس خبری از گوشی‌ های جدید سری گلکسی نوت نخواهد بود، اما به‌نظر می‌رسد قلم اس-پن آینده‌ی امیدوارکننده‌ای داشته باشد. این قلم درواقع باید یکی از اصلی‌ترین اجزای بهترین گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۲ سامسونگ باشد. در هرحال، هنوز هم امید زیادی برای طرفداران سری نوت وجود دارد و به‌زودی در سری جدید پرچم‌داران سری گلکسی اس شاهد خلاقیت‌های جدید سامسونگ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات