آیفون SE ممکن است جایگزینی برای ۱٫۴ میلیارد گوشی اندرویدی باشد

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگری معتبر تخمین می‌زند که نیمی از کاربران اندرویدی در سراسر جهان بعد از معرفی آیفون SE در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱)، گوشی‌هایشان را با این گوشی عوض کنند.
تبلیغات

در دنیای معاملات سهام، تحلیلگران مالی خوش‌نام می‌توانند تنها با پیش‌بینی ساده‌ای، سهام شرکت‌ها را دستخوش تغییرات کنند. گاهی اوقات، بیانیه‌ی این افراد آن‌چنان تأثیرگذار است که افراد آن را وحی منزل تلقی می‌کنند.

سامیک چاترجی (Samik Chatterjee) یکی از تحلیلگران جی‌پی‌ مورگان است که در گزارش اخیرش، پیش‌بینی کرده است ۱٫۴ میلیارد نفر کاربر اندروید بعد از معرفی آیفون SE سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱)، ترغیب خواهند شد تا گوشی اندرویدی خود را با این محصول جایگزین کنند.

طبق آمار گوگل، حدود ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در سراسر جهان وجود دارد و با‌‌توجه‌‌‌به اینکه ممکن است هر فرد چند دستگاه داشته باشد، برآورد فعلی حاکی از آن است که در سراسر جهان حدود ۲٫۵ میلیارد نفر کاربر اندرویدی داریم.

به‌گزارش androidauthority، چاترجی تخمین می‌زند که نیمی از کاربران اندرویدی دستگاه‌های خود را به آیفون SE سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) تغییر دهند. او دلیل پافشاری خود بر این پیش‌بینی را اقتصادی‌بودن آیفون SE جدید و پشتیبانی آن از شبکه‌ی 5G عنوان می‌کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد چاترجی آماری از فروش دو مدل آیفون SE قبلی ندارد. این دو مدل از شبکه‌ی 5G پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما مهاجرت گسترده‌‌ی کاربران اندروید را نیز شاهد نبودند.

ناگفته نماند اگر فقط نیمی از کاربران اندروید از آیفون استفاده می‌کردند، سهم بازار اندروید درمقایسه‌با سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا می‌کرد؛ اما در‌حال‌حاضر، این بازار صعودی و رو‌به‌رشد است. پیش‌بینی چاترجی از گروه بورس لندن امتیاز کاملی برای دقت برآورد خود کسب کرده است؛ با‌این‌حال، هنوز نمی‌توان قاطعانه این تخمین را مبنا قرار داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پیش‌بینی چاترجی چیست؟ آیا آیفون SE جدید می‌تواند کاربران اندرویدی را به تغییر گوشی‌هایشان ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات