مینگ چی کو: آیفون SE بعدی با پشتیبانی از 5G و در نیمه نخست ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد

جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل در صدد است که نسل بعدی آیفون SE را با قیمت مقرون‌به‌صرفه و پشتیبانی از فناوری 5G در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۲ رونمایی رو روانه‌ی باز کند. این گوشی احتمالاً از همان زبان طراحی آیفون SE 2020 بهره خواهد برد.
تبلیغات

اپل پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، فروردین سال گذشته آیفون SE جدید را با طراحی کلاسیک شبیه به آیفون ۸ و پردازنده‌ی قدرتمند A13 رونمایی کرد. تاکنون بیشتر شایعات درباره‌ی نسل بعدی گوشی مقرون‌به‌صرفه کوپرتینویی‌ها به نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۵ یا ۶٫۱ اینچ معطوف بوده؛ اما اپل به فروش همان مدل سال گذشته بسنده کرده است و به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای رونمایی از نسخه‌ی بعدی آن در سال جاری میلادی داشته باشد. مینگ-چی کو در گزارشی مدعی است که اهالی کوپرتینو نسل بعدی آیفون SE را در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۲ با طراحی آشنا و پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) رونمایی و روانه‌ی بازار خواهند کرد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه به‌روزشده آیفون SE در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ است. وی با تأکید بر گزارش‌های قبلی‌اش، معتقد است طراحی گوشی مذکور تقریباً همان SE موجود خواهد بود که مؤلفه‌های طراحی‌اش را از آیفون ۸ وام گرفته است.

به گفته‌ی کو، آیفون SE ۲۰۲۲ با توجه به تراشه‌ی به‌روزشده و جای‌گیری مودم 5G در بطن آن، از نسل پنجم ارتباطات موبایل پشتیبانی خواهد کرد و ارزان‌ترین آیفون مبتنی بر فناوری 5G محسوب خواهد شد. در مقام مقایسه، ارزان‌ترین آیفون 5G در حال حاضر آیفون ۱۲ مینی با برچسب قیمتی ۶۹۹ دلار برای پیکربندی پایه است؛ بنابراین آیفون SE آینده احتمالاً قیمتی به‌مراتب کم‌تر از آن خواهد داشت.

گزارش‌های پیشین از معرفی نسخه‌ی پلاس آیفون SE در سال جاری حکایت داشتند. پیش‌تر، فروشگاه Best Buy محافظ صفحه‌نمایش آیفون SE پلاس را افشا کرده بود که ظاهری تقریباً شبیه آیفون ۸ پلاس داشت. همچنین تحلیل‌های پیشین مینگ‌چی کو از عرضه‌ی آیفون SE جدید در ابتدای سال آینده خبر می‌دادند؛ اما هیچ خبری از این آیفون SE بزرگ‌تر در یادداشت جدید کو دیده نمی‌شود و مدت‌ها است که این مدل در سکوت خبری به سَر می‌برد؛ بنابراین، معلوم نیست اپل از عرضه مدل پلاس صرف‌ نظر کرده است یا خیر. همچنین ممکن است که مدلی که کو بیان می‌کند همان نسخه‌ی پلاس باشد.

کو پیش از این گفته بود اپل در حال توسعه نسخه‌ی دیگری از آیفون ۱۱ مجهز به نمایشگر ۶ اینچی از نوع LED و پشتیبانی از فیس آی‌دی (Face ID) و فناوری 5G است. از قرار معلوم، این دستگاه در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی خواهد شد و عضو جدید خانواده SE خواهد بود. تاکنون بازه‌ی دقیقی برای رونمایی از گوشی اقتصادی اپل مشخص نشده است؛ اما با استناد به گفته‌های مینگ‌چی کو، باید منتظر اطلاعات بیشتری در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۲ باشیم.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات