کاهش تعداد دوربین گوشی‌های هوشمند به‌دلیل مشکل کمبود جهانی تراشه‌ها

جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اومدیا (Omdia) گزارش داده است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌دلیل مشکل کمبود جهانی تراشه، تعداد دوربین‌های گوشی‌های هوشمند خود را کاهش خواهند داد.
تبلیغات

براساس یک گزارش جدید، اطلاعات جالبی درمورد روند اخیر برندهای گوشی‌های هوشمند فاش شده است. ظاهرا شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند درحال‌حاضر قصد دارند به‌دلیل مشکل کمبود جهانی تراشه‌ها، تعداد دوربین‌های محصولات خود را کاهش دهند.

کاهش تعداد دوربین گوشی ها به دلیل کمبود تراشه

به گزارش گیزموچاینا، اومدیا که یک شرکت مشهور فعال در حوزه‌ی تحقیقات بازار است، اعلام کرده که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند اکنون به استفاده از دوربین‌هایی با وضوح تصویری بالا روی آورده‌اند و درعین حال از تعداد کم‌تری دوربین در محصولات خود استفاده می‌کنند. اومدیا این گزارش را در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر کرده است و دلیل اصلی روی آوردن شرکت‌ها به این روند را کمبود جهانی تراشه‌ها می‌داند؛ مشکلی که از مدتی قبل، صنایع مختلف را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری، تعداد گوشی‌های هوشمندی که از سه دوربین اصلی بهره می‌برند افزایش یافته است. درواقع در این بازه‌ی زمانی تعداد محصولات مجهز به سه دوربین پشتی، افزایش یافته است زیرا حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت زیر ۱۵۰ دلار در آمریکا نیز با سیستم دوربین سه‌گانه روانه‌ی بازار شده‌اند. در همین‌حال، سهم بازار دستگاه‌هایی که از چهار دوربین بهره می‌برند کاهش یافته است و در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری تعداد این نوع گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های سه دوربینه، کم‌تر بوده است. نکته‌ی جالب دیگر این است که سهم گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه که از مدتی قبل درحال کاهش بود، مجددا در همین بازه‌ی زمانی افزایش یافته است.

کاهش تعداد دوربین گوشی ها به دلیل کمبود تراشه

جوسی هانگ، مدیر ارشد تحقیقاتی اومدیا اظهار داشت که این روند زمانی فرا خواهد رسید که برندهای مختلف تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌دنبال کاهش هزینه‌های مرتبط با دوربین باشند، زیرا مشکل کمبود جهانی تراشه‌ها باعث شده است هزینه‌ی اولیه‌ی ساخت گوشی‌هایی که از چند دوربین بهره می‌برند، افزایش یابد. وی در ادامه اعلام کرده که این شرکت‌ها درحال کاهش دادن تعداد دوربین‌های گوشی‌های میان‌رده از چهار عدد به سه عدد هستند. در حال‌حاضر سهم دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ معادل ۲۵ درصد است، علاوه‌بر این سهم دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی و ۱۰۸ مگاپیکسلی در این دوره‌ی زمانی به‌ترتیب ۱۹ و پنج درصد بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات