آیفون SE احتمالا به گوشی میان‌رده سالانه اپل تبدیل خواهد شد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی آیفون SE در دو سال آینده است و این احتمال وجود دارد که گوشی مذکور به میان‌رده سالانه‌ی این شرکت برای رقابت با سایر گوشی‌های هوشمند هم‌رده تبدیل شود.
تبلیغات

مینگ‌چی کو در آخرین اظهاراتش اعلام کرده است که اپل قصد دارد در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دو آیفون SE معرفی کند. از قرار معلوم، نخستین مدل در نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی با تغییرات بسیار اندک درمقایسه‌با مدل کنونی عرضه خواهد شد. تنها تغییر چشمگیر این گوشی، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) خواهد بود که با استفاده از تراشه‌ی A15 و مودم‌های سلولار کوالکام محقق می‌شود.

درمقابل، مدل ۲۰۲۳ تغییرات زیادی به خود خواهد دید. برای مثال، گفته می‌شود نمایشگر گوشی یادشده بسیار بزرگ‌تر خواهد بود و در نمای جلویی دستگاه نیز دیگر حاشیه‌های قطور را شاهد نخواهیم بود. درواقع، طراحی این گوشی بر‌مبنای آیفون XR یا آیفون ۱۱ خواهد بود. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که غول دنیای فناوری به‌دلیل استفاده از حسگر تاچ آی‌دی، ناچ را نیز از آیفون SE ۲۰۲۳ حذف کند. از دیگر مشخصات آیفون SE مدل ۲۰۲۳ می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی احتمالی A16 اشاره کرد.

مینگ‌چی کو خاطرنشان می‌کند که شرکت Luxshare-ICT تأمین‌کننده‌ی NPI برای آیفون SE مدل ۲۰۲۳ خواهد بود. به‌طور‌کلی، پیش‌بینی‌های کو با شایعات موجود درباره‌ی نسل بعدی مدل‌های iPhone SE مطابقت دارد.

راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگرها، پیش‌تر گفته بود که اپل در حال کار روی آیفون SE جدید ۴٫۷ اینچی با پشتیبانی از فناوری 5G برای عرضه در سال آینده‌ی میلادی است و سپس مدل جانشین آن با نمایشگر ۵٫۷ یا ۶٫۱ اینچی از نوع LCD در سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌شود؛ اما وی اخیرا بازه‌ی احتمالی عرضه‌ی مدل اصلی را به سال ۲۰۲۴ تغییر داده است.

به‌نظر می‌رسد که هر دو گوشی یادشده با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و همان قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلاری مدل فعلی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، مدل ۲۰۲۳ با‌‌‌توجه‌‌‌به تغییرات درخورتوجه، می‌تواند گزینه‌ی ایدئال برای اکثر کاربران و حتی رقابت با بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات