نسل سوم آیفون SE احتمالا سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته شرکت تحقیقاتی ترندفورس، اپل قصد دارد نسل سوم آیفون SE را در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ رونمایی و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

در راستای گزارش‌های متعدد از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند اپل، گفته می‌شود این شرکت در صدد رونمایی از سومین نسل آیفون SE در نیمه‌ی نخست سال آینده میلادی است و بدین ترتیب، می‌توان انتظار داشت دستگاه تا پایان ماه مارس عرضه شود.

اعتقاد بر این است که مهم‌ترین وجه‌تمایز گوشی یادشده در مقایسه با نسل گذشته‌اش به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) باز می‌گردد و ظاهرا اپل همان کالبد قدیمی به‌کاررفته در آیفون ۸ را در این گوشی نیز حفظ خواهد کرد.

به‌طور کلی، آیفون SE جدید درواقع یک مدل پلاس از نسل گذشته خواهد بود که می‌تواند شرایط کوپرتینویی‌ها را در بازار گوشی‌های میانرده 5G بهبود بدهد. گزارش‌های قبلی نیز بر این موضوغ تأکید داشتند. برای مثال، مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای اپل، قبلا ادعا کرده بود که آیفون SE جدید دارای طراحی مشابه مدل فعلی با صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی، دکمه هوم و حاشیه‌های ضخیم خواهد بود.

از قرار معلوم، قلب تپنده این گوشی را نیز تراشه قدرتمند A15 تشکل خواهد داد و همراه آن، مودم X60 کوالکام پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) را فراهم خواهد کرد. گوشی یادشده احتمالا با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و همان قیمت پایه ۳۹۹ دلاری مدل فعلی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

با گذر از نسخه بهبودیافته آیفون SE، شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در حال توسعه نسخه‌ی دیگری از آیفون ۱۱ مجهز به نمایشگر ۶ اینچی از نوع LED و پشتیبانی از فیس آی‌دی (Face ID) و فناوری 5G است. ظاهرا این دستگاه در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی خواهد شد و عضو جدید خانواده SE خواهد بود. تاکنون بازه‌ی دقیقی برای رونمایی و قیمت دقیق این گوشی مشخص نشده است؛ اما این احتمال وجود دارد که اپل برای رقابت بیشتر در بازار میان‌رده‌ها برچسب قیمتی مناسبی را برای آن درنظر بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات