هواوی احتمالا تولید انبوه گوشی تاشو بعدی خود را آغاز کرده است

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، شرکت هواوی احتمالا تولید انبوه نسل بعدی گوشی هوشمند تاشو خود را از مدتی قبل آغاز کرده است.
تبلیغات

به اعلام برخی منابع صنعت موبایل، هواوی از ماه نوامبر تولید انبوه مدل بعدی گوشی‌های هوشمند تاشو خود را آغاز کرده است. این مدل‌ها برای رقابت با گوشی‌ تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ روانه‌ی بازار خواهد شد. البته گفته می‌شود قیمت گوشی تاشو بعدی هواوی نسبت به همتای سامسونگی آن ارزان‌تر خواهد بود.

به گزارش گیزموچاینا، اکونومیک تایمز اعلام کرده است که در جلسه‌ی سرمایه‌گذاران Zhaoli Technology در ۲۵ نوامبر مشخص شد که تولید انبوه یک لولای جدید برای گوشی هوشمند تاشو آغاز شده است. گفته شده ساخت این لولا هزینه‌ی کم‌تری دارد و بنابراین نرخ بازدهی آن بالاتر خواهد بود. اگرچه Zhaoli Technology مشخص نکرده که این لولا برای چه شرکتی تولید می‌شود، اما ناظران صنعت موبایل مدعی شده‌اند قطعه‌ی مورد بحث برای گوشی‌های هواوی ساخته شده است.

بدیهی است که محصولات تاشو، می‌تواند انقلاب بزرگ بعدی در طراحی گوشی‌های هوشمند باشند و تقریبا همه‌ی شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه، منابع عظیمی را برای توسعه‌ی محصولات تاشو خود اختصاص داده‌اند. موفقیت سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ به‌عنوان یک انگیزه‌ی بزرگ برای سایر برندها عمل کرده است زیرا این محصول نشان داد خریداران این گوشی را به‌عنوان یک دستگاه آزمایشی نمی‌بینند.

گوشی‌های هوشمند تاشو امروزی نسبتا ضخیم محسوب می‌شوند و قیمت آن‌ها نیز حدود دوبرابر گوشی‌های هوشمند معمولی است. بنابراین هنگامی‌که گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه روانه‌ی بازار شد، فقط در یک ماه بیش از یک میلیون فروش در سراسر جهان تجربه کرد. سامسونگ طعم این موفقیت را چشیده است و اکنون قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تعداد گوشی‌های تاشو خود را از هفت میلیون واحد به ۱۳ میلیون واحد افزایش دهد که شامل چهار میلیون دستگاه گلکسی زد فولد و ۹ میلیون دستگاه گلکسی زد فلیپ است.

از سوی دیگر، هواوی رقیب اصلی سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو است که در حال‌حاضر به‌دلیل محدودیت‌های ایالات متحده، از این بازی عقب مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات