اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی 9000 احتمالا فوریه ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی تازه از منبع خبری چین نشان می‌دهد که اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ احتمالا فوریه ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش مدیاتک از تراشه‌ی پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ که برای گوشی‌های هوشمند بالارده استفاده خواهد شد، رونمایی کرد. این تراشه با نسل آینده‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام رقابت خواهد کرد.

به‌گزارش گیزموچاینا، منبعی آگاه از چین با انتشار پستی در ویبو (شبکه‌ی اجتماعی مانند توییتر در چین) افشا کرده است که اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد. با‌این‌وجود، هنوز جزئیات بیشتری درباره‌ی این موضوع در دسترس نیست.

اگر افشای اطلاعات مذکور درست باشد، درحالی‌که مدیاتک اولین برندی است که تراشه‌ی پرچم‌دار خود را با استفاده از فرایند ۴ نانومتری TSMC عرضه می‌کند؛ اما دستگاه‌های مجهز به این تراشه جزو اولین دستگاه نخواهند بود؛ زیرا کوالکام احتمالا از این فرصت استفاده خواهد کرد.

تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ دارای یک هسته‌ی قدرتمند Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۰۵ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی ‌کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است.

پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای تراشه‌ی جدید مدیاتک Mali-G710 آرم است که درکنار نسل پنجم APU مدیاتک با ۶ هسته‌ی مخصوص بهینه‌شده برای پردازش‌های هوش مصنوعی قرار گرفته است. بنابر ادعای مدیاتک، تراشه‌ی جدید عملکرد و بازده چهار برابری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ از حافظه LPDDR5x با پهنای باند تا ۷۵۰۰ مگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند و می‌تواند صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ نوسازی ۱۸۰ هرتز با وضوح +FHD را کنترل کند. افزون‌براین، دایمنسیتی ۹۰۰۰ اولین تراشه‌ای است که از پردازنده‌ی تصویر (ISP) ۱۸ بیتی بهره می‌برد و توانایی فیلم‌برداری 4K HDR را با استفاده از حداکثر سه‌دوربین به‌صورت هم‌زمان یا ثبت تصاویر با استفاده از حسگر عظیم ۳۲۰ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک از استاندارد Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵٫۳ و همچنین از تجمیع فرکانس 3CC مودم 5G به زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz) با حداکثر سرعت داده تا ۷ گیگابایت‌درثانیه پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات