عملکرد گلکسی اس 21 با تراشه کوالکام در تست‌های 5G بسیار بهتر از پیکسل 6 گوگل است

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش منتشر شده، در تست‌های 5G، مدل آمریکایی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ با تراشه‌ی کوالکام نسبت به پیکسل ۶ پرو گوگل با تراشه‌ی تنسور عملکرد بهتری دارد.
تبلیغات

جدیدترین گوشی‌های هوشمند گوگل، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از نسل اول تراشه‌ی پردازشی تنسور خود شرکت استفاده می‌کنند. بااین‌وجود تمام قسمت‌های تراشه توسط گوگل ساخته نمی‌شوند. برای مثال، تنسور از هسته‌ی واحد پردازش مرکزی (CPU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU) موجود ARM و اگزینوس 5G سامسونگ استفاده می‌کند. به‌گزارش سم‌موبایل، اخیرا مشخص شد که مدل آمریکایی گلکسی اس ۲۱ نسبت به پیکسل ۶ پرو در تست‌های 5G عملکرد بهتری دارد.

براساس آزمایش سلولی انجام شده توسط PCMag، گلکسی اس ۲۱ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ بهتر از پیکسل ۶ پرو با مودم اگزینوس، سیگنال‌های 4G و 5G را مدیریت می‌کند. گلکسی اس ۲۱ تقریبا در هر سناریو ۲ تا ۵ دسی‌بل‌متر سیگنال‌های LTE را بهتر دریافت می‌کرد. این آزمایش‌ها روی شبکه‌های T-Mobile و Verizon در ایالات متحده انجام شد.

مقایسه عملکرد مودم 5G گلکسی اس ۲۱ و پیکسل ۶ پرو گوگل

در تست‌های 5G، پیکسل ۶ پرو برای رسیدن به سرعت دانلود بیش از ۱ گیگابیت بر ثانیه مشکلاتی داشت؛ اما گلکسی اس ۲۱ به‌راحتی به‌سرعت دانلود بیش از ۲ گیگابیت در ثانیه رسید. در شبکه‌های باند میانی 5G، گوشی سامسونگ در شش مورد از هفت آزمایش عملکرد بهتری داشت. در این مورد حتی برخی از افراد شکایت داشتند که پیکسل ۶ هنگام تغییر وضعیت بین LTE، 5G و 5G UWB برای چند ثانیه به‌طور کامل شبکه‌ی تلفن همراه از دسترس خارج می‌شود؛ اما نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا وجود این مشکل، سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری.

وقتی نوبت به گرفتن سیگنال‌های شبکه تلفن همراه باند کم در مناطق روستایی می‌رسد، به نظر می‌رسد پیکسل ۶ پرو بهتر از گلکسی اس ۲۱ عمل کند. مقایسه بین این دو گوشی نشان می‌دهد که عملکرد مودم کوالکام بهتر از مودم اگزینوس مورد استفاده در سری پیکسل ۶ است. امیدوار هستیم که سامسونگ مودم‌های 5G خود را با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ که در سری گلکسی اس ۲۲ استفاده خواهد شد، بهبود ببخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات