گوگل مشکل شماره‌گیری شبح در گوشی‌های پیکسل 6 را برطرف کرد

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل مشکل شماره‌گیری خودکار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را با انتشار به‌روزرسانی برای اپ گوگل رفع کرد.
تبلیغات

ماه گذشته، شاهد رونمایی سری پیکسل ۶ بودیم. جدیدترین گوشی هوشمند گوگل از طراحی جذاب، سخت‌افزار دوربین ارتقایافته، سنسور Tensor داخلی، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید و... بهره‌مند است. گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۶ را می‌توان بهترین گوشی‌های ساخت این غول فناوری تابه‌امروز دانست.

به‌گزارش xda-developers، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو پس از عرضه با مشکلاتی مواجه شدند. پیش‌تر، مشکلاتی در Material You دیده شده بود. همچنین، گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده بودند که از کُندی اسکنر اثرانگشت آن خبر می‌دادند. یکی از باگ‌های عجیب سری پیکسل ۶ «شماره‌گیری شبح» بود؛ البته اگر شما با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کردید، لازم نیست دیگر نگران باشید؛ زیرا گوگل روی اصلاح آن کار کرده است.

به‌گفته‌ی یکی از مدیران انجمن پیکسل، به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل به آخرین نسخه (۱۲.۴۳.۱۸ یا بالاتر) این مشکل را رفع می‌کند. این به‌روزرسانی در فروشگاه گوگل‌پلی منتشر می‌شود؛ درنتیجه اگر تاکنون آن را دریافت نکرده‌اید، به‌زودی دردسترس شما قرار خواهد گرفت. اگر تشخیص عبارت کلیدی «Hey Google» ازطریق گوگل اسیستنت را غیرفعال کرده‌ بودید تا دستگاه شما به‌صورت تصادفی با مخاطبانتان تماس برقرار نکند، اکنون می‌توانید آن را دوباره فعال کنید.

اگر نمی‌دانید ماجرای تماس‌های خودکار و شبح‌گونه‌ی سری پیکسل ۶ چیست، درادامه توضیح مختصری درباره‌ی آن ارائه می‌دهیم. مدتی پیش، برخی کاربران گزارش دادند که تلفن‌ پیکسل آن‌ها به‌طور تصادفی با افراد موجود در فهرست مخاطبانشان تماس برقرار می‌کند. تعداد نسبتا زیادی از این گزارش‌ها در ردیت منتشر شده‌ بودند. اکثر منابع نیز ادعا می‌کردند که تماس‌های خودکار به‌وسیله‌ی گوگل اسیستنت گرفته می‌شود. حتی گزارش‌هایی منتشر شد‌ه‌ بود که براساس آن‌ها، دستگاه‌های قدیمی‌تر پیکسل 3a و 4a نیز با این اشکال مواجه شده‌اند.

خوشبختانه همه‌ی کاربران با این مشکل مواجه نشده‌اند؛ اما می‌توان گفت درصد درخورتوجهی «شماره‌گیری شبح» خانواده‌ی پیکسل ۶ را تجربه کرده‌اند. اگر هنوز اپ گوگل را ارتقا نداده‌اید و به‌روزرسانی‌ای در فروشگاه گوگل‌پلی برای شما موجود نیست، می‌توانید آخرین نسخه‌ی آن را از APKMirror دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات