سامسونگ در آستانه‌ی پایان به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای چند مدل از گوشی‌های گلکسی A است

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
دوره‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ از برخی مدل‌های گوشی‌های سری گلکسی A این شرکت رو‌به پایان است.
تبلیغات

اگر جزء آن‌دسته از مشتریانی هستید که هر پنج‌سال یا بیشتر نسبت به تعویض گوشی خود اقدام می‌کنید، باید توجه داشته باشید که پس از گذشت مدت زمان مشخصی از خرید دستگاه، به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید برای این محصولات ارائه نخواهد شد. این روشی است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از سال‌ها قبل تاکنون از آن بهره می‌برند؛ بنابراین اگر قصد دارید امنیت دستگاه خود را همچنان حفظ کنید، باید کمی زودتر از بازه‌ی زمانی پنج‌ساله، گوشی جدید خریداری کنید.

به گزارش فون‌ آرنا، سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بنابراین اگر یکی از دارندگان مدل‌های گوشی‌های سری گلکسی این شرکت باشید، احتمالا اطلاع دارید که پس از چند سال، به‌رزورسانی‌های امنیتی برای دستگاه شما منتشر نخواهد شد. این شرکت کره‌ای از سیستمی بهره می‌برد که به‌روزرسانی‌های جدید را برای گوشی‌های قدیمی‌تر در یک چرخه‌ی متفاوت منتشر می‌کند؛ بدین ترتیب، فضا برای ورود دستگاه‌های جدیدتر این شرکت، باز خواهد شد.

به‌عنوان مثال، گلکسی A50s، گلکسی A30s، گلکسی A20s و گلکسی A70s اکنون تنها دوبار در هر سال به‌روزرسانی جدید امنیتی دریافت می‌کنند. این درحالی است که تاکنون هر سال به‌روزرسانی‌های جدیدی برای این گوشی‌ها منتشر شده است.

این گوشی‌ها که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شده‌اند، از این پس به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید را دریافت نخواهند کرد، اما سامسونگ تا یک‌سال دیگر، وصله‌های امنیتی جدیدی برای این محصولات ارائه خواهد کرد. اگر شما هم یکی از این چهار مدل گوشی سری گلکسی A را در اختیار دارید و امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است هرچه زودتر نسبت به تعویض گوشی‌ هوشمند خود اقدام کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات