سامسونگ در آپدیت جدید مرورگر خود از برخی ویژگی‌های iOS 15 و سافاری بهره جسته است

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین نسخه‌ی بتای مرورگر سامسونگ همراه با بهبودها و قابلیت‌های جدید منتشر شد. در این نسخه، تغییراتی مشابه مرورگر سافاری در iOS 15 به‌چشم می‌خورد.
تبلیغات

یکی از پرطرفدارترین مرورگر‌های اندرویدی مرورگر سامسونگ اینترنت است. این مرورگر به‌سبب ویژگی‌های جذابی که ارائه می‌دهد، در مدت کوتاهی به یکی از پردانلودترین مرورگر‌های سیستم‌عامل اندروید تبدیل شد. مرورگر مذکور ابتدا در گلکسی‌‌های سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض دردسترس بود؛ اما مدتی بعد برای سایر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی دردسترس قرار گرفت. آنچه سامسونگ اینترنت را تا حدی از سایر مرورگرها مانند کروم متمایز می‌کند، به‌روزرسانی‌های دوره‌ای است که در هر بار ویژگی‌های جدید و سودمندی به این مرورگر می‌افزاید. سامسونگ به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌ی بتای مرورگر خود منتشر کرده است که چندین پیشرفت و اصلاحات جدید را به‌همراه دارد.

حالت Focus Mode

در آپدیت جدید که با نسخه‌ی ۱۶.۰.۲ منتشر شده است، قابلیت‌های جدیدی به‌چشم می‌خورد که برای صاحبان آیفون‌ و آیپد که اخیرا به iOS 15 به‌روزرسانی کرده‌اند، آشنا به‌نظر می‌رسد. مهم‌ترین این قابلیت‌ها «حالت تمرکز» است که با فعال‌کردن‌ آن، جایگاه نوار آدرس تغییر می‌کند و از بالا به پایین صفحه منتقل می‌شود تا انجام امور با یک دست راحت‌تر باشد. این ویژگی یادآور تغییرات رابط کاربری سافاری در iOS 15 است؛ البته امکانی اختیاری است و هم در مرورگر سامسونگ و هم در سافاری امکان بازگشت به حالت قبل وجود دارد.

ناگفته نماند که پیش از اپل، مایکروسافت در اینترنت اکسپلورر ویندوزفون ۸ و مرورگر اج ویندوز ۱۰ موبایل جایگاه نوار آدرس را در پایین صفحه قرار داده بود و در کروم اندروید نیز این ویژگی مدتی تحت آزمایش گوگل قرار داشت. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم داشته پس از اعمال این تغییر در سافاری از آن دنباله‌روی کند.

حالت فوکوس در مرورگر سامسونگ

گروه‌بندی تب‌ها

قابلیت دیگری که سامسونگ در مرورگر خود از iOS 15 و گوگل کروم اقتباس کرده، گروه‌بندی تب‌ها است. به‌کمک این ویژگی می‌توان تب‌های مرتبط با یکدیگر را در یک دسته قرار داد و نام‌گذاری کرد تا چیدمان منظم‌تر و سازمان‌دهی‌شده به خود بگیرند. این گروه‌ها را می‌توان در هر زمانی به‌آسانی ویرایش یا حذف کرد.

این‌ها اصلی‌ترین تغییرات نسخه‌ی جدید مرورگر سامسونگ به‌حساب می‌آیند؛ باوجوداین برخی تغییرات زیرپوستی را می‌توان در آن یافت. برای مثال، در بخش Labs گزینه‌ی جدیدی اضافه شده است که با فعال‌کردن آن، ‌صفحات وب هنگام بازشدن به پروتکل HTTPS آن‌ها ارتقا می‌یابد که باعث افزایش امنیت هنگام مرور صفحات وب می‌شود. این قابلیت شبیه به حالت HTTPS-First کروم است که صفحات وب را صرف‌نظر از داشتن گواهی SSL فقط ازطریق پروتکل HTTPS بارگذاری می‌کند.

حالت ارتقای HTTPS در مرورگر سامسونگ

درنهایت، سامسونگ با افزودن API جدید در بخش فلگ‌های آزمایشی مرورگر خود، قصد دارد قابلیت‌های استفاده را در دستگاه‌های تاشو یا دارای صفحه‌نمایش دوگانه مانند گلکسی زد فولد ۳ ارتقا دهد. این API جدید با عنوان Device Posture API معرفی شده و قرار است تجربه‌های جدید را در‌اختیار کاربران دستگاه‌های تاشو قرار دهد.

سامسونگ می‌گوید این API را در انتشار پایدار این مرورگر به‌طورکامل پیاده‌سازی خواهد کرد. برای آزمایش این API جدید در دستگاه‌های تاشو می‌توانید گزینه‌ی آن را از قسمت https://internet:flags فعال کنید. آپدیت جدید نسخه‌ی بتای سامسونگ اینترنت هم‌اکنون از‌طریق گوگل‌پلی برای دانلود دردسترس قرار دارد.

شما کاربران زومیت از مرورگر سامسونگ استفاده می‌کنید؟ دیدگاهتان در‌مورد این مرورگر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات