چه انتظاری از OnePlus 9RT باید داشته باشیم؟

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مقاله تمامی اطلاعات فاش‌شده از OnePlus 9RT شامل قیمت، رنگ‌، دسترسی، طراحی و... جمع‌آوری شده است.
تبلیغات

قرار است سری R وان‌پلاس ویژگی‌ای را به آن‌ها بازگرداند که از زمان گران‌ترشدن پرچم‌داران این شرکت از گوشی‌ها حذف شده است. برای مثال، OnePlus 9R را به‌یاد بیاورید که با قیمت ۳۹،۹۹۹ روپیه (۵۳۲ دلار) عرضه شد؛ اما مشخصات آن تقریبا با پرچم‌داران برابر بود. این تلفن هوشمند به‌دلیل داشتن ویژگی‌ها و قیمت مناسب گزینه‌ای عالی برای خرید است؛ اما وان‌پلاس قصد دارد به سنت خود در عرضه دو نسخه از یک دستگاه پایبند باشد. به‌گزارش گیزموچاینا، OnePlus 9RT در حال آماده‌سازی خود برای رونمایی در ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) است. در این مقاله، تمامی اطلاعاتی که باید قبل از خرید آن بدانید، آورده شده است.

طراحی و صفحه‌نمایش OnePlus 9RT

به‌لطف پوسترهای رسمی، اکنون می‌دانیم طراحی OnePlus 9RT تقریبا مانند طراحی نسل پیشین است. تفاوت اصلی در ماژول دوربین آن است که اکنون به‌جای چهار، سه دوربین درون خود جای داده که البته تغییر بدی نیست. صفحه‌نمایش این دستگاه باید مشابه 9R باشد و این بدان‌معنا است که همچنان صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچی امولد ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از HDR10+ در آن استفاده شده است.

OnePlus 9RT

دوربین‌های وان‌پلاس 9RT

شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد وان‌پلاس 9RT با همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 به‌کاررفته در وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو همراه خواهد بود؛ البته این موضوع هنوز تأیید نشده است. درصورت صحت این خبر، عملکرد دوربین گوشی مذکور فوق‌العاده‌ خواهد بود؛ چراکه فاصله بسیار زیادی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 استفاده‌شده در نسخه قبلی دارد.

به‌جز دوربین اصلی، تقریبا جزئیاتی دیگری از قابلیت‌های عکاسی OnePlus 9RT در دست نیست. باوجوداین، می‌توان فرض کرد که بقیه دوربین‌ها بدون تغییر باقی خواهند ماند؛ یعنی یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را همراهی می‌کنند. همچنین، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در پنل جلویی تعبیه خواهد شد. دوربینی که اکنون وجود ندارد، به‌احتمال زیاد مونوکروم ۲ مگاپیکسلی است که به‌هرحال تقریبا استفاده نمی‌شد.

سایر مشخصات

مهم‌ترین به‌روزرسانی رسمی تأییدشده این دستگاه استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام است. این تراشه با فرایند ۵ نانومتری ساخته شده و می‌تواند به بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها کمک کند و به‌طورکلی گزینه کارآمدتری از پردازنده به‌کاررفته در نسل قبلی است.

OnePlus 9RT

این تراسه از حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند که به‌لطف رم مجازی، می‌توان آن را تا ۷ گیگابایت افزایش داد. درضمن، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند در صفحه‌نمایش گوشی مذکور از پنل سامسونگ E4 استفاده می‌شود. یکی از کارشناسان فاش کرده است که این دستگاه به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از 65T Warp Charge مجهز خواهد بود. علاوه‌براین، وان‌پلاس تأیید کرده بود که 9RT از سیستم خنک‌کننده بهبودیافته و لمس بسیار حساس ۶۰۰ هرتزی و تأخیر بسیار کم صفحه‌نمایش برخوردار است.

نرم‌افزار

درباره نسخه‌های اندروید و OxygenOS (برپایه ColorOS) استفاده‌شده در OnePlus 9RT سردرگمی‌هایی وجود دارد. پیش‌تر، افشاگر معروف Digital Chat Station گفته بود که حداقل در چین این دستگاه با ColorOS 12 برپایه اندروید ۱۱ خواهد بود؛ اما این مسئله عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا ColorOS 12 هنوز در مرحله بتا قرار دارد و به‌جای اندروید ۱۲ به اندروید ۱۱ لینک شده است.

اطلاعات رنگ‌ها و عرضه

وان‌پلاس 9RT در رنگ‌های آبی و نقره‌ای و مشکی دردسترس خواهد بود. احتمالا رنگ مشکی Hacker Black و رنگ نقره‌ای Nano Silver نامیده می‌شود. تاریخ رونمایی گوشی هوشمند جدید وان‌پلاس، ۱۳ اکتبر ساعت ۱۹:۳۰ به وقت چین خواهد بود و فروش آن از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) با قیمتی بین ۲،۰۰۰ تا ۳،۰۰۰ یوان آغاز خواهد شد. اخبار رسمی‌ای درباره عرضه جهانی OnePlus 9RT هنوز به‌دست ما نرسیده است؛ اما به‌زودی ممکن است منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات