دوربین آیفون ۱۳ امتیاز ۱۳۰ را در آزمون‌های DXOMARK به‌دست آورد

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
DXOMARK با بررسی دوربین آیفون ۱۳ استاندارد، امتیاز بسیار خوب ۱۳۰ را به آن داده است که نشان می‌دهد این گوشی به بهترین دوربین دوگانه در بین گوشی‌های هوشمند مجهز شده است.
تبلیغات

آیفون‌های امسال پیشرفت‌های درخورتوجهی در بخش دوربین تجربه می‌کنند. اپل با وجود حفظ حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی، هر چهار مدل آیفون ۱۳ را به لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسورشیفت مجهز کرده و علاوه‌بر‌آن، الگوریتم پردازشی کم‌رقیب این شرکت سبب شده است که در برخی بخش‌ها دوربین‌های جدید بسیار بهتر از نسل گذشته‌شان ظاهر شوند. اکنون نتایج بررسی‌های DXOMARK می‌تواند‌ گواهی بر این ادعا باشد؛ چراکه نتایج بنچمارک این مرجع نشان می‌دهد دوربین دوگانه گوشی آیفون ۱۳ استاندارد با کسب کلی امتیاز ۱۳۰ عملکردش بهتر از آیفون ۱۲ پرو است!

مرجع یادشده بیان می‌کند که امتیاز داده‌شده به دوربین آیفون ۱۳ استاندارد شامل بخش عکاسی با امتیاز ۱۳۸ است که درواقع یک امتیاز بیشتر از آیفون ۱۲ پرو است. این گوشی امتیاز ۱۱۷ را از بخش ویدئو و امتیاز ۵۵ را از بخش بزرگ‌نمایی نیز کسب کرده است که باتوجه‌‌به نداشتن دوربین تله‌فوتو یا لنز پریسکوپی عملکرد راضی‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

ماژول اصلی جدید به حسگری با اندازه مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس مجهز شده است و اکنون از فوکوس خودکار Dual-Pixel پشتیبانی می‌کند. نور ازطریق لنز با گشودگی دیافراگم f/1.6 هدایت می‌شود و سیستم تثبیت‌کننده جدید نیز همه‌چیز را ثابت نگه می‌دارد. ماژول اصلی با یک دوربین فوق‌عریض همراه است که مشخصات فنی مشابهی با آیفون نسل 12 دارد.

طبق روال معمول، آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از ماژول‌های دوربین یکسانی بهره‌ می‌برند و DXOMark نیز این موضوع را تأیید می‌کند؛ بنابراین، صرف‌نظر از اینکه کدام آیفون را دریافت می‌کنید، کیفیت دوربین مشابهی تجربه خواهید کرد.

به‌طورکلی، DXOMark دوربین این گوشی را ستایش می‌کند و می‌گوید آرایه جدید دوربین عموما رنگ‌ها را مطلوب ثبت و تعادل رنگ سفید را حفظ می‌کند و در اکثر شرایط نوری رنگ پوست را رضایت‌بخش ارائه می‌دهد. همچنین، فوکوس خودکار در عکاسی و فیلم‌برداری بسیار سریع و دقیق است؛ البته DXOMark از نبود دوربین تله‌فوتو انتقاد می‌کند و می‌گوید جزئیات آن هنگام استفاده از زوم متوسط ​​تا دوربرد محدود می‌شود. علاوه‌براین، نویز در فیلم‌برداری، به‌ویژه در نور کم و محدوده دینامیکی محدود، در صحنه‌های کنتراست بالا می‌تواند در برخی سناریوها آیفون ۱۳ را دچار مشکل کند.

درنهایت، وب‌سایت DXOMARK آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را درکنار آیفون ۱۲ پرو مکس در جایگاه دهم رتبه‌بندی بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار داده است؛ البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار دهید که الگوریتم‌ها و آزمایش‌های DXOMARK اغلب پذیرفته نمی‌شود و اختلاف‌نظرهایی بر سر آن‌ها وجود دارد. معمولا بررسی کیفیت دوربین نسبی و امتیاز‌دادن به آن بسیار دشوار است و این امر به‌ویژه هنگامی خود را نشان می‌دهد که مقیاس ثابتی وجود نداشته باشد و امتیازها بیشتر از ۱۰۰ باشند.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات