به‌روزرسانی سامسونگ با اپلیکیشن‌های دولتی روسیه، یک کاربر انگلیسی را ترساند

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
دریافت اعلان‌ به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری سامسونگ یک امر عادی است؛ اما تصور کنید در توضیحات اعلان، فهرستی از اپلیکیشن‌های دولتی روسیه نوشته شده باشد!
تبلیغات

دریافت اعلان‌های مربوط به به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری سامسونگ عادی است و احتمالا بیشتر مواقع بدون نگاه کردن به لیست تغییرات به‌روزرسانی‌، روی دکمه‌ی دانلود و نصب تپ می‌کنید. حال تصور کنید در توضیحات اعلان مربوط به یک به‌روزرسانی، فهرستی از اپلیکیشن‌های دولتی روسیه نوشته شده باشد.

اگر در روسیه زندگی می‌کنید، این موضوع برای شما چندان غیر عادی نیست؛ اما در شرایطی که ساکن یک کشور دیگر باشید، موضوع کمی ترسناک خواهد شد. تصور کنید وقتی یک کاربر بریتانیایی هنگام به‌روزرسانی با پیام تحریم از طرف کرملین مواجه شده، چقدر ترسیده است.

نرم‌افزار نفوذی دولت روسیه برای انگلستان

به گزارش سمموبایل، دولت روسیه در آوریل سال جاری قانونی تصویب کرد که بر اساس آن، استفاده از اپلیکیشن‌های رسمیِ دولتی برای گوشی‌های هوشمند در این کشور اجباری شد. سامسونگ از آن زمان اپلیکیشن‌های مورد اشاره را از طریق به‌روزرسانی سیستم عامل، به گوشی‌های هوشمند خود در روسیه اضافه کرده است.

در گزارش مربوط به این خبر نوشته شده که اندرو ادمنز که ساکن انگلستان است، ماه گذشته یک گوشی گلکسی زد فولد ۲ از آمازون خریداری کرد. وی در بخشی از توضیحات مربوط به لیست تغییرات ارائه‌شده برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوشی خود با گزینه‌ای مواجه شد که به فرمان دولت روسیه، اپلیکیشن‌های دولتی این کشور به همراه به‌روزرسانی یادشده روی دستگاه نصب خواهد شد.

منطقی است که ادمنز پس از مشاهده‌ی لیست تغییرات به‌روزرسانی، ترسیده باشد. وی سپس با سامسونگ تماس گرفت و در نهایت، تیم دفتر مرکزی غول فناوری کره‌ای تأیید کرد که این مورد صرفا یک خطا در اعلان بوده و هیچ اپلیکیشن روسی در گوشی او نصب نشده است.

سامسونگ در بیانیه‌ی خود برای توضیح این موضوع گفت:

ما می‌توانیم تأیید کنیم که توضیحات پیام به‌روزرسانی نادرست بوده و به دلیل خطای فنی برای تعداد محدودی از مشتریان بریتانیایی ارسال شده است. این مشکل فقط در به‌روزرسانی برخی از کاربران انگلستان رخ داده است و هیچ برنامه‌ی شخص‌ ثالث روسی روی دستگاه‌ این دسته از مشتریان نصب نشده است و به دستگاه آن‌ها دسترسی ندارد. ما به دلیل ناراحتی‌های به‌وجودآمده در اثر این مشکل، صادقانه عذرخواهی می‌کنیم.

نکته‌ی مثبت این است که سامسونگ مشکل مورد اشاره را به‌طور واضح توضیح داده است. خوشبختانه این مورد در سایر بازارهایی که سامسونگ در آنجا فعالیت دارد رخ نداده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات