آیفون ۱۳ پرو مکس از سرعت شارژ ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند به‌طور موقت و در برخی سناریوها، از سرعت شارژ بیشتر در مقایسه با نسخه قبلی خود پشتیبانی کند.
تبلیغات

به گزارش اپلاینسایدر و با استناد به آزمایش‌های انجام‌شده توسط ChargerLAB، آیفون ۱۳ پرو مکس با اتصال به آداپتور شارژ مناسب می‌تواند تا ۲۷ وات برق دریافت کند. این در حالی است که نسل گذشته این گوشی هوشمند تنها قادر به شارژ با سرعت ۲۲ وات است. البته باید به این نکته توجه داشت که آیفون ۱۳ پرو مکس در تمام مدت از سرعت شارژ ۲۷ وات برخوردار نخواهد بود؛ زیرا آزمایشی دیگر توسط افشاگری در توییتر با نام کاربری DuanRui نشان می‌دهد که گران‌قیمت‌ترین گوشی از خانواده آیفون ۱۳ توان بیشتر را تنها برای حدود ۲۷ دقیقه حفظ می‌کند.

در آزمایش مذکور، در مجموع ۸۶ دقیقه طول کشید تا دستگاه به‌طور کامل شارژ شود. در برخی آزمایش‌های دیگر، به نظر می‌رسد شارژ ۲۷ وات فقط زمانی آغاز می‌شود که باتری در حدود ۱۰ درصد ظرفیت داشته باشد و اگر ظرفیت باتری بالای ۴۰ درصد باشد، سرعت شارژ به ۲۳ وات کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد سرعت شارژ بالاتر محدود به مدل آیفون ۱۳ پرو مکس باشد؛ زیرا DuanRui می‌گوید سرعت شارژ آیفون ۱۳ پرو ۲۰ وات است. افزون بر این، سرعت شارژ بیشتر تنها مختص به شارژرهای سیمی و به‌اصطلاح دیواری است؛ بنابراین شارژر مگ‌سیف و سایر شارژرهای القایی با همان سرعت ۷٫۵ تا ۱۵ وات شارژ می‌شوند. کاربران همچنین به یک آداپتور برق نیاز دارند که از نرخ شارژ ۹ ولت در ۳ آمپر پشتیبانی کند؛ از این‌رو، با تهیه آداپتورهای شارژ مدرن ۳۰ وات یا بیشتر، می‌توانند از سرعت بیشتر شارژ بهره‌مند شوند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات