سری نوا ۹ هواوی با دوربین سلفی دوگانه و شارژ سریع ۱۰۰ واتی رونمایی شد

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
هواوی از نوا ۹ و نوا ۹ پرو، که تمرکز اصلی طراحی آن‌ها روی بخش دوربین بوده است، رونمایی کرد.
تبلیغات

هواوی امروز سری جدید گوشی‌های هوشمند نوا ۹ خود را در چین معرفی کرد. تمرکز اصلی در طراحی نسل جدید نوا روی دوربین آن بوده و هواوی تمام تلاش خود را برای دستیابی به این هدف انجام داده است. همچنین سری نوا ۹ دارای تراشه اسنپدراگون کوالکام 778G و فناوری شارژ فوق‌العاده سریع است.

مشخصات نوا ۹ و نوا ۹ پرو

به گزارش گیزموچاینا، نوا ۹ یک صفحه‌نمایش ۶٫۵۷ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و نوا ۹ پرو دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷۲ اینچی بزرگ‌تری با رزولوشن ۱۲۳۶ در ۲۶۷۶ پیکسل است. هر دو نمایشگر دارای پنل‌های خمیده اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز و محدوده رنگ P3 هستند. یک ویژگی خاص در هر کدام از این دو گوشی هوشمند وجود دارد که آن‌ها را با یکدیگر متمایز می‌کند. نسخه استاندارد دارای حفره درون نمایشگر مرکزی است که دوربین سلفی تکی دستگاه را درون خود جای داده، اما مدل پرو برش بزرگ‌تری در سمت چپ خود دارد که میزبانی دو دوربین سلفی را برعهده گرفته است.

نوا ۹ پرو و نوا ۹ هواوی

هر دو گوشی نوا ۹ دارای پردازنده اسنپدراگون 778G هستند، اما به جای 5G از 4G استفاده می‌کنند. این تراشه با ۸ گیگابایت رم همراه شده و هر دو گوشی در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس خواهند بود.

دوربین‌ها بخش مهمی از این گوشی‌ها هستند، بنابراین در مورد آن‌ها به‌صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد. اما اکنون سراغ دیگر مشخصات اعضای این خانواده می‌رویم؛ نوا ۹ دارای ظرفیت باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی است؛ درحالی‌که نوا ۹ پرو باتری کوچکتر ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را درون خود جای داده اما به کمک قدرت ۱۰۰ واتی سریع‌تر شارژ می‌شود. هواوی ادعا می‌کند که مدل پرو در ۲۰ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ به صورت کامل شارژ می‌شود. همچنین این نسخه دارای خنک‌کننده گرافن VC + است تا در هنگام بازی یا انجام کارهایی که به پردازنده فشار می‌آورند، دما پایین نگه داشته شود.

دوربین نوا ۹ هواوی

این دو گوشی دارای بلوتوث ۵.۲ با پشتیبانی از LDAC، وای‌فای دو بانده، جای دو سیم‌کارت، GPS دو فرکانسی با پشتیبانی از NavIC و اسکنر اثر انگشت در صفحه‌نمایش هستند. هواوی هر دو گوشی جدید خود را با سیستم‌عامل HarmonyOS 2 به فروش می‌رساند.

دوربین‌های هواوی سری نوا ۹

بخش دوربین یکی از تفاوت های‌اصلی بین هر دو گوشی است. نوا ۹ پرو دارای دو دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی است؛ یکی لنز اولترا واید با دیافراگم f/2.4 و دیگری لنز پرتره f/2.0 است. در نوا ۹، تنها یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

نوا ۹ پرو هواوی

هواوی می‌گوید دوربین‌های جلو می‌توانند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنند، اسلوموشن ضبط کنند و فیلم‌های پرتره بگیرند؛ همچنین این دوربین از قابلیت لرزشگیر برخوردار است. درضمن حالت شب برای فیلم‌ها و پشتیبانی از ضبط ویدئوهای تایم لپس نیز ارائه می‌شود. برای عکسبرداری نیز ویژگی‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده که شامل ثبت تصاویر سلفی اولترا واید، پرتره و پرتره در شب می‌شود.

در پنل پشتی، نوا ۹ و نوا ۹ پرو دارای چهار دوربین هستند؛ دوربین اصلی دستگاه مذکور ۵۰ مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم f/1.9 است که تا ۴۰ درصد بیشتر از یک دوربین معمولی نور می‌گیرد. همچنین یک لنز ۸ مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض، یک حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی، دوربین اصلی را همراهی می‌کنند.

 نوا ۹ هواوی

دوربین عقب دارای چندین ویژگی مانند حالت ولاگ، زوم صدا و حالت شب است. یکی از قابلیت‌های آن حالت فیلم دو نمایه (dual view video) است که به کاربران امکان می‌دهد از هر دو دوربین جلو و عقب به‌طور هم‌زمان استفاده کنند.

ویژگی جذابی که در این دستگاه تعبیه شده، حالت دوربین چندگانه است که به شما اجازه می‌دهد با متصل شدن به گوشی‌های هوشمندی که در نزدیکی قرار دارند، به زاویه‌های بیشتری برای عکسبرداری یا فیلم‌برداری دسترسی داشته باشید. همچنین هر دو گوشی هوشمند با Petal Clip همراه هستند که نرم‌افزاری برای ویرایش فیلم تنها با یک کلیک است.

قیمت و دسترسی هواوی نوا ۹

قیمت نوا ۹ برای نسخه ۱۲۸+۸ گیگابایتی ۲۶۹۹ یوان (۴۱۸ دلار آمریکا) و برای نسخه ۲۵۶+۸ گیگابایتی ۲۹۹۹ یوان (۴۶۴ دلار آمریکا) است. قیمت نوا ۹ پرو برای نسخه ۱۲۸+۸ گیگابایتی ۳۴۹۹ یوان (۵۴۲ دلار آمریکا) است، درحالی‌که نسخه ۲۵۶+۸ گیگابایتی ۳۸۹۹ یوان (۶۰۴ دلار آمریکا) قیمت دارد.

نوا ۹ پرو و نوا ۹ هواوی

هر دو گوشی از امروز برای پیش خرید در دسترس خواهند بود و فروش آن‌ها در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات