شیائومی با تبلت ۱۱ اینچی پد 5 به بازار تبلت‌های اندرویدی بازگشت

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی پس از سال‌ها دوری از بازار تبلت‌های اندرویدی، امروز اولین تبلت خود، یعنی می پد ۵ را معرفی کرد. می پد ۵ تبلتی ۱۱ اینچی است و درواقع، جانشینی برای می پد ۴ محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد.
تبلیغات

کنفرانس شیائومی درنهایت برگزار شد تا شاهد جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری شرکت چینی باشیم. در این کنفرانس، سران شیائومی ابتدا پرچم‌داران سری ۱۱ تی و سپس، محصولات دیگری ازجمله تبلت جدیدشان را رونمایی کردند. تبلت جدید این شرکت را می‌توان از مهم‌ترین محصولات معرفی‌شده در رویداد دانست؛ زیرا شیائومی پس از سال‌ها دوری از بازار تبلت‌های اندرویدی، باردیگر بازگشته تا شانس خود را محک بزند.

طبق گزارش TheVerge، تبلت جدید که پد ۵ شیائومی نام دارد، جایگزینی برای می پد ۴ با صفحه‌نمایش ۸ اینچی است که سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. البته تبلت جدید شیائومی تفاوت‌های بسیاری بامحصول پیشین این شرکت دارد. برای مثال، علاوه‌بر اینکه پیشوند Mi از نام پد ۵ شیائومی حذف شده، ابعاد صفحه‌نمایش نیز از ۸ اینچ به ۱۱ اینچ رسیده است.

پد ۵ شیائومی از رزولوشن +WQHD برخوردار خواهد بود و نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. چهار بلندگو در بدنه‌ی تبلت جدید شیائومی قرار گرفته و در دل آن نیز تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ تعبیه شده است. تراشه‌ی ساخت کوالکام را ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند؛ ولی نوع آن مشخص نیست.

نمای ظاهری پد 5 شیائومی

در پنل پشتی تبلت جدید شیائومی، دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی و در پنل جلو، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. از نظر طراحی ظاهری، می‌توان گفت که پد ۵ شیائومی شباهت‌هایی به آیپد پرو اپل دارد. نوار حاشیه‌ی بسیار باریکی در اطراف صفحه‌نمایش به‌چشم می‌خورد و لبه‌های آن درست مانند آیپد پرو به‌صورت صاف طراحی شده‌اند. البته پس از عرضه‌ی تبلت باید دید که شیائومی نیز مانند اپل از متریال‌های باکیفیت برای تولید تبلت استفاده کرده یا خیر.

پد ۵ شیائومی از نظر حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دو مدل عرضه خواهد شد: مدل اول، با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی و به قیمت ۳۴۹ یورو (در‌حدود ۴۱۳ دلار)؛ مدل دوم، با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی و به قیمت ۳۹۹ یورو (در‌حدود ۴۷۲ دلار). متأسفانه شیائومی زمان دقیق عرضه‌ی پد ۵ به بازار را اعلام نکرده است. گفتنی است پد ۵ شیائومی از نظر قیمت به‌مراتب ارزان‌تر از آیپد پرو اپل خواهد بود.

از نظر شما کاربران زومیت، آیا تبلت جدید شیائومی می‌تواند موفقیتی مانند گوشی‌های هوشمند این شرکت را تجربه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات