شیائومی 11 لایت 5G NE و ردمی 10 برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی شدند

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی نسخه‌ی بازنگری‌شده از گوشی هوشمند شیائومی ۱۱ لایت 5G و نیز ردمی ۱۰ را برای عرضه به بازارهای جهانی معرفی کرد.
تبلیغات

شیائومی امروز محصولات متنوعی معرفی کرد؛ ازجمله تبلت پد ۵، سری شیائومی ۱۱ تی، گوشی هوشمند ۱۱ لایت 5G NE و ردمی ۱۰. شیائومی ۱۱ لایت 5G NE سومین تلفن هوشمند میان‌رده از سری شیائومی ۱۱ محسوب می‌شود که درواقع نسخه‌ای بازنگری‌شده از می ۱۱ لایت 5G از نظر سخت‌افزاری است.

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

در نگاه کلی، باید گفت شیائومی ۱۱ لایت 5G NE طراحی ظاهری مدل‌های موجود در سری شیائومی ۱۱ لایت را حفظ کرده و تنها با تغییری کوچک از نظر سخت‌افزاری روانه‌ی بازار خواهد شد. طبق گزارش GizmoChina، وزن این دستگاه به ۱۵۸ گرم و ضخامتش ۶/۸۱ میلی‌متر می‌رسد. سران شیائومی در زمان معرفی ۱۱ لایت 5G NE اعلام کردند محصول جدیدشان در چهار رنگ‌ مشکی، آبی، صورتی و سفید روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که می ۱۱ لایت 5G در سه رنگ‌ مشکی و آبی و صورتی عرضه شد.

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

از نظر سخت‌افزاری، باید گفت تفاوت چندانی میان ۱۱ لایت 5G NE و می ۱۱ لایت 5G دیده نمی‌شود. درواقع، شیائومی به‌دلیل مشکلات موجود در تأمین تراشه تصمیم گرفت که محصول معرفی‌شده‌ی خود را با حفظ طراحی ظاهری، همراه با تراشه‌ی دیگری از کوالکام معرفی کند.

درهرصورت، ۱۱ لایت 5G NE شیائومی به صفحه‌نمایشی ۶/۵۵ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز است. محصول جدید این شرکت می‌تواند از دالبی ویژن و محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی کند. در بالای صفحه‌نمایش، دوربینی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌ماکروی ۵ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

مشخصات شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

شیائومی در ۱۱ لایت 5G NE به‌جای تراشه‌ی اسنپدراگون 780G به‌کاررفته در می ۱۱ لایت 5G، از تراشه‌ی اسنپدراگون 778G استفاده کرده است. انرژی لازم برای کار با ۱۱ لایت 5G NE شیائومی را باتری ۴،۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که از فناوری شارژ ۳۳ وات نیز می‌تواند پشتیبانی کند.

این گوشی هوشمند جدید مبتنی‌بر اندروید ۱۱ خواهد بود؛ البته رابط کاربری MIUI 12.5 نیز آن را همراهی می‌کند. متأسفانه زمان دقیق عرضه‌ی ۱۱ لایت 5G NE شیائومی به بازار مشخص نشده؛ اما قیمت مدل‌های مختلف آن بدین‌شرح است:

  • ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۳۶۹ یورو
  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۳۹۹ یورو

گویا مدلی نیز وجود دارد که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد؛ اما قیمتش هنوز مشخص نیست.

ردمی ۱۰ شیائومی

شیائومی گوشی هوشمند اقتصادی دیگری نیز برای بازار جهانی معرفی کرده که ردمی ۱۰ نام دارد. طبق گزارش AndroidPolice، ردمی ۱۰ محصولی کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت که طراحی ظاهری‌اش شبیه به مدل‌های گران‌قیمت سری ۱۰ است و برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها را نیز با قیمتی کمتر ارائه می‌دهد.

شیائومی ردمی 10

ردمی ۱۰ از صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی LCD با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص میزان عمق در تصویر به‌چشم می‌خورد.

گوشی اقتصادی جدید شیائومی برای عرضه به بازارهای جهانی از تراشه‌ی هلیو جی ۸۸ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است. همچنین، شیائومی برای آن باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات در نظر گرفته است. از دیگر ویژگی‌های ردمی ۱۰ می‌توان به وجود اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 اشاره کرد.

شیائومی ردمی 10

گفته شده است شیائومی قصد دارد ۱ اکتبر (۹ مهر) نسخه‌ی مجهز به ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ردمی ۱۰ را به‌ترتیب با قیمت ۱۸۰ و ۲۰۰ یورو روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات