هر آنچه از کنفرانس خبری ۲۴ شهریور شیائومی انتظار داریم

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آنچه از گزارش‌های پیشین مشخص است، شیائومی در نظر دارد روز آینده محصولات متنوعی از جمله پرچم‌داران بعدی خود را معرفی کند.
تبلیغات

مدتی است شایعات و گزارش‌های مختلفی از برنامه‌های شیائومی و محصولات بعدی آن در فضای مجازی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود روز آینده (۲۴ شهریور) شرکت چینی با برگزاری کنفرانس خبری از جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری خود رونمایی کند. در مقاله‌ای که پیش رو دارید، جمع‌بندی گزارش‌ها و شایعات موجود در سطح اینترنت را داریم و به بررسی اطلاعاتی خواهیم پرداخت که حدس زده می‌شود روز آینده توسط شیائومی با معرفی محصولات جدید این شرکت، تأیید شوند.

شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو

طبیعتا مهم‌ترین بخش کنفرانس خبری فردا، معرفی پرچم‌داران بعدی شیائومی خواهد بود؛ محصولاتی که از سری می محسوب می‌شدند؛ اما شیائومی با تغییر سیاست‌های خود، پیشوند می را از این پرچم‌داران حذف کرد. روز آینده گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو معرفی خواهند شد که به‌نوعی نمونه‌های ارتقا یافته از سری می ۱۱ محسوب می‌شوند.

 در حقیقت علاقه‌مندان این شرکت چینی روز آینده شاهد معرفی اولین محصولات با مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار از شیائومی خواهند بود که دیگر پیشوند می ندارند. از نظر مشخصات سخت‌افزاری سری شیائومی ۱۱ تی (Xiaomi 11T) حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. هر دو مدل سری از صفحه‌نمایش  AMOLED برخوردار شده‌اند که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. 

طبق گزارش GSMArena، مهم‌ترین تفاوت شیائومی ۱۱ تی و شیائومی ۱۱ تی پرو در تراشه خلاصه می‌شود. مدل استاندارد سری از تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک استفاده خواهد کرد و مدل ۱۱ تی پرو به اسنپدراگون ۸۸۸، یعنی توانمندترین تراشه‌ی حال حاضر کوالکام مجهز و روانه‌ی بازار خواهد شد.

نمای پشت و جلوی شیائومی 11 تی

تفاوت‌های دیگری نیز بین دو مدل سری شیائومی ۱۱ تی وجود دارد؛ برای مثال می‌توان به ماژول دوربین اصلی اشاره کرد. ۱۱ تی به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر OmniVision OV64B، دوربینی فوق عریض با حسگر IMX355 سونی و دوربین سوم با لنز تله‌ماکرو (دارای ویژگی بزرگ‌نمایی سه برابر) مجهز شده است؛ اما شیائومی برای ۱۱ تی پرو ترکیب ماژولی را انتخاب کرده که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر HM2 سامسونگ جای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در مدل استاندارد را می‌گیرد. درواقع به غیر از دوربین اصلی تفاوتی میان ماژول دوربین سه‌گانه‌ی موجود در دو مدل سری شیائومی ۱۱ تی وجود ندارد.

گفته می‌شود تفاوت دیگر دو مدل در فناوری شارژ خواهد بود. ۱۱ تی پرو امکان شارژ ۱۲۰ وات به کاربر می‌دهد؛ اما هنوز سرعت شارژ مدل استاندارد مشخص نیست؛ البته گفته می‌شود کمتر از سرعت شارژ مدل پرو خواهد بود. شیائومی چندی پیش تأیید کرد که هر دو مدل سری شیائومی ۱۱ تی از پشتیبانی نرم‌افزاری به مدت ۴ سال برخوردار خواهند بود و در این بازه‌ی زمانی ۳ آپدیت بزرگ شامل آخرین نسخه‌ی اندروید را دریافت خواهند کرد. 

نمای جلو و پشت شیائومی 11 تی

 در حال حاضر قیمت احتمالی دو مدل سری شیائومی ۱۱ تی نیز اعلام شده است که شامل موارد زیر می‌شود.

شیائومی ۱۱ تی

  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۷۴۶ یورو / ۶۳۴ پوند
  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۷۷۸ یورو / ۶۶۱ پوند

شیائومی ۱۱ تی پرو

  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۸۹۶ یورو / ۷۵۹ پوند
  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۹۲۹ یورو / ۷۸۵ پوند

سری تبلت‌های شیائومی پد ۵

چندی پیش شایعاتی مطرح شد که شیائومی روی دو مدل تبلت کار می‌کند که می پد ۵ و می پد ۵ پرو نام دارند و همراه با صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی روانه‌ی بازار خواهند شد. در گزارش منتشرشده ذکر شد که صفحه‌نمایش هر دو تبلت از پنل IPS LCD برخوردار خواهد بود و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

تبلت می پد 5 شیائومی

تفاوت اصلی دو مدل تبلت در تراشه‌ی استفاده‌‎شده است. می پد ۵ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده می‌کند؛ اما شیائومی برای مدل پرو از اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام استفاده خواهد کرد. در ادامه‌ی گزارش ذکر شده است که به احتمال فراوان تبلت‌های سری می پد ۵ برای بازار چین در نظر گرفته شده‌اند؛ اما احتمال دارد شیائومی در سیاست خود بازنگری داشته باشد و این تبلت‌ها را به بازار جهانی نیز وارد کند.

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

شیائومی همیشه در سبد محصولات خود، مدل‌هایی با سخت‌افزار توانمند اما قیمت اقتصادی به کاربران ارائه می‌دهد. شیائومی ۱۱ لایت 5G NE یکی از این محصولات است که انتظار می‌رود روز آینده معرفی شود. شیائومی ۱۱ لایت 5G NE در واقع مدل به‌روزشده‌ی شیائومی ۱۱ لایت 5G خواهد بود که به جای اسنپدراگون 780G از اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند.

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

گویا کمبود تراشه باعث شده است شرکت چینی مجبور به عرضه‌ی مجدد محصول خود البته با تراشه‌ی ضعیف‌تر شود. طبیعتا قیمت شیائومی ۱۱ لایت 5G NE نیز نسبت به مدل اولیه کمتر خواهد بود؛ اما تفاوتی به غیر از تراشه میان دو مدل وجود ندارد. مانند مدل ابتدایی، شیائومی ۱۱ لایت 5G NE از صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچی AMOLED و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده می‌کند.

در پنل پشتی این گوشی ماژول دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار گرفته است. شیائومی ۱۱ لایت 5G NE دارای باتری با ظرفیت ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که امکان شارژ ۳۳ واتی آن وجود دارد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند شیائومی با برخورداری از ۶ گیگابایت  رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، به قیمت ۳۵۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

نظر شما کاربران زومیت در مورد این محصولات چیست؟ به نظرتان آیا سری شیائومی ۱۱ تی می‌تواند به موفقیت شرکت چینی در بازار گوشی‌ هوشمند کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات