تلاش سامسونگ برای کاهش قیمت گوشی‌های تاشوی خود در آینده

شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس شایعات، سامسونگ قصد دارد هنگام معرفی گلکسی زد فولد ۴، قیمت گوشی‌های هوشمند تاشوی خود را با مدل‌های معمولی یکسان کند.
تبلیغات

 مدتی است سامسونگ خط تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه خود را برای افرادی که قصد خرید پرچم‌داران این شرکت را ندارند، راه‌اندازی کرده است. این نشان می‌دهد که توانایی خرید افراد برای سامسونگ مهم است؛ زیرا این شرکت نمی‌خواهد محصولاتی داشته باشد که افراد کمی قادر به داشتن آن هستند. البته این استراتژی تنها به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه ختم نمی‌شود و به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که از اعمال آن به خط تولید یکی از پرچم‌داران آینده این شرکت خبر می‌دهد.

به گزارش فون‌آرنا، یکی از افشاگران کره‌ای دنیای فناوری با نام کاربری Lanzuk ادعا می‌کند سامسونگ در تلاش است تا به محض معرفی زد گلکسی فولد ۴، راهی برای برابر کردن قیمت‌ گوشی‌های تاشو با نمونه‌های معمولی پیدا کند. به‌طور خلاصه، سامسونگ تلاش خواهد کرد به هر شکلی که ممکن است و درحالی‌که حفظ کیفیت فعلی را تضمین می‌کند، هزینه تولید انبوه را کاهش بدهد. این افشاگر ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد ۴ دارای دوربین زیر نمایشگری خواهد بود که نسبت به مدل‌های کنونی، بسیار بهبودیافته است.

ممکن است برای بازاری که به نسل سوم خود رسیده عجیب به نظر برسد؛ اما گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد به‌جای صرفا به‌روزرسانی کیت پردازنده و دوربین، ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی به نسخه‌ بعدی گلکسی زد فولد اضافه کند. دوربین زیر صفحه‌نمایش و پشتیبانی از S Pen در  گوشی‌های تاشو یا دیگر مدل‌ها واقعاً منحصر‌به‌فرد هستند و ارزش واقعی را به این نسخه اضافه می‌کنند.

اما سامسونگ چگونه می‌تواند قیمت تولید گلکسی زد فولد ۴ را کاهش بدهد؟ یکی از راه‌های موجود، جایگزینی تأمین‌کنندگان گران‌قیمت بعضی قطعات با شرکت‌هایی است که تجربه کمتری ندارند؛ اما می‌توانند اجزای مورد نظر را با قیمت کمتری تولید کنند.

اولین توقف در زد فولد ۳ و روکش شیشه‌ای فوق نازک (UTG) و باتری آن صورت گرفت. تولیدکنندگان باتری ATL و BYD، دو غول چینی این حوزه، وارد زنجیره تأمین گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ شدند و خود را جایگزین شرکای گران‌قیمت‌تر کردند.

مورد بعدی کاور نمایشگر UTG بود که تأمین‌کنندگان سامسونگ موفق شدند قیمت آن را به نصف کاهش بدهند. آیا اطلاعیه اخیر ال‌جی درباره روکش گوشی تاشو را که به‌ سختیِ UTG اما ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر است به خاطر دارید؟ بله پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه رخ خواهد داد.

گزینه بعد می‌تواند مکانیزم لولای گران‌قیمت سامسونگ باشد که از نسل قبلی با دوام‌تر و پیشرفته‌تر است. Elec گزارش می‌دهد که سامسونگ در حال حاضر حداقل سه تأمین‌کننده لولای برای گوشی‌های تاشو آینده خود دارد و چهارمی نیز در راه است.

رقابت برای گرفتن سفارش‌ از سوی سامسونگ بسیار شدید خواهد بود و بدون شک این شرکت‌ها برای برنده شدن قراردادهای تولید قطعات گلکسی زد فولد ۴ قیمت‌های خود را کاهش خواهند داد. به عنوان مثال، یکی از این شرکت‌های تولیدکننده لولا که Fine Technix نام دارد، شاهد کاهش سفارش‌ پنل‌ فلزی پشتی بود که سامسونگ آن‌ها را از زد فولد ۳ کنار گذاشت و با نسخه‌های کربنی ارزان‌تر جایگزین کرد. شرکت مذکور بلافاصله برای تولید لولا اعلام آمادگی کرد تا درآمدی که از همکاری با سامسونگ دارد دست‌نخورده باقی بماند.

به‌طور خلاصه، سامسونگ با گلکسی زد فولد ۳ و فلیپ ۳ در حال افزودن ویژگی‌هایی است که هزینه زیادی ندارند؛ اما می‌توانند به پیشرفت این نهال تازه کاشته‌شده کمک کنند. با این روش، غول فناوری کره جنوبی در حال بهینه کردن هزینه‌های تولید محصولات خود به روشی هوشمندانه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات