طراحی احتمالی آیفون ۱۴ فاش شد

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
ویدئو جدید جان پراسر طراحی آیفون ۱۴ را با الهام از آیفون ۴، بدون ناچ، دوربین‌های یکپارچه با بدنه و فریم تیتانیومی به‌تصویر می‌کشد.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری گوشی‌های آیفون ۱۴ می‌توانند بیشترین تغییرات را در بخش طراحی تجربه کنند و ظاهرا اپل پس از مدتی طولانی نمای جلویی دستگاه را به‌کلی تغییر خواهد داد و دیگر آرایه زشت و زمخت ناچ متشکل از حسگرها و دوربین‌های فیس آی‌دی را شاهد نخواهیم بود. جان پراسر، تحلیگر نام‌آشنای محصولات اپل، در آستانه رونمایی آیفون ۱۳، ویدئو و رندرهای جدیدی در کانال یوتیوبی‌اش منتشر کرده و مدعی است که طراحی احتمالی آیفون ۱۴ بدین‌شکل خواهد بود.

رندرهای یادشده آیفون ۱۴ را در شکل‌وشمایل آیفون ۴ نشان می‌دهند و حقیقتا دستگاه بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد. نخستین تغییری که در همان ابتدا متوجهش خواهید شد، حذف ناچ بزرگ از این دستگاه و استفاده از حفره بسیار کوچکی در ناحیه فوقانی نمایشگر است. پیش‌تر، مینگ‌چی کو نیز در گزارشی اعلام کرده بود اپل احتمالا سال آینده از حفره به‌جای ناچ استفاده خواهد کرد؛ بنابراین، حذف ناچ پس از پنج سال متمادی امری کاملا محتمل و ضروری خواهد بود.

تغییر بسیار مهم دیگر به بازطراحی کامل ماژول دوربین بازمی‌گردد. درست مانند آیفون ۴ و در کمال تعجب، گوشی جدید به دوربین‌هایی بدون برآمدگی مجهز خواهد شد. این در حالی است که در سال‌های اخیر استفاده از حسگرها و لنزها و سایر سخت‌افزار پیشرفته، به بزرگ‌ترشدن دوربین گوشی‌های هوشمند منجر شده است و آیفون نیز از این قاعده مستثنا نیست.

افزون‌براین طبق شایعات اخیر، اپل قصد دارد سخت‌افزار دوربین آیفون‌های سال جاری را دستخوش تغییر کند و ظاهرا تمامی مدل‌ها به لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت مجهز خواهند شد، با این تفاوت که احتمالا مدل پرو مکس از دو لرزشی‌تر سنسور شیفت روی لنز‌های واید و اولتراواید میزبانی خواهد کرد که به افزایش درخورتوجه ابعاد ماژول دوربین آن منجر می‌شود.

شواهد نشان می‌دهد اپل در آیفون ۲۰۲۲ از طراحی تک‌بدنه استفاده خواهد کرد که موتور سیم‌پیچ صوتی دوربین را با آرایه لنز آن ادغام می‌کند. در‌مقایسه‌با ماژول‌های فعلی که از اجزای مشابه قطعات مجزا بهره می‌برند، طراحی جدید می‌تواند فضای داخلی دستگاه را آزاد کند و مقاومت دستگاه را افزایش دهد و ظاهرا همین امر ازبین‌رفتن برامدگی دستگاه را نیز باعث شده است.

طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴
طراحی احتمالی آیفون ۱۴

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، گفته می‌شود اپل پس از پنج نسل متمادی استفاده از استیل ضدزنگ در شاسی مدل‌های پرچم‌دار آیفون، درصدد است باردیگر این بخش را دستخوش تغییراتی کند و ظاهرا برای قدرت‌بخشیدن به ساختار گوشی‌های آیفون از آلیاژ تیتانیوم سخت بهره خواهد برد. رندرهای جدید نیز فریم دستگاه را با ساختار تیتانیومی تراش‌خورده و طراحی به‌اصطلاح ساندویچی (فریم میان دو نمایشگر) نشان می‌دهند.

تماشا در یوتیوب

درمقایسه‌با فولاد ضدزنگ، تیتانیوم سختی نسبتا زیادی دارد که باعث مقاومت بیشتر آن دربرابر خراش می‌شود و سختی آن به مقاومت کافی در‌برابر خم‌شدن می‌انجامد. تیتانیوم به‌اندازه فولاد مقاوم و ۴۵ درصد سبک‌تر است. همچنین، دو برابر آلومینیوم مستحکم‌تر و تنها ۶۰ درصد از آن سنگین‌تر است؛ بنابراین، آیفون ۱۴ می‌تواند مقاوم‌تر و حداقل ازلحاظ تئوری ۴۵ درصد شاسی سبک‌تری از مدل‌های کنونی داشته باشد.

درحال‌حاضر، یکی از ضعف‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۲ فریم صیقلی و بسیار جاذب لکه آن است. اپل با استفاده از تیتانیوم فریم دستگاه را به‌شکل مات می‌تواند دربیاورد و تا حد بسیاری این مشکل را برطرف کند. افزون‌براین، در طراحی جدید دکمه‌های تغییر حجم صدا نیز دستخوش تغییر شده‌اند و طراحی آن‌ها با الهام از آیفون ۴ به‌صورت گِرد درآمده است. همچنین، به‌نظر می‌رسد ضخامت شاسی نیز به‌شدت کاهش یافته است. بااین‌حال، گویا اپل از درگاه لایتنینگ نیز در این دستگاه استفاده خواهد کرد و اسپیکرهای تعبیه‌شده در فریم پایینی نیز کاملا بازطراحی شده‌اند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که اپل احتمالا آیفون ۱۴ را به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد کرد؛ بااین‌حال، در ویدئو جدید جان پراسر هیچ اشاره‌ای به اثرانگشت تعبیه‌شده زیر نمایشگر یا ادغام‌شده با فریم کناری نشده است. همچنین، چگونگی کارکرد آرایه فیس آی‌دی در هاله‌ای از ابهام است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات