شایعه: تمام گوشی‌های ۲۰۲۲ سری A سامسونگ به لرزشگیر اپتیکال مجهز خواهند شد

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌ها تأییدنشده، احتمالا تمام گوشی‌های سال ۲۰۲۲ سری گلکسی A سامسونگ به لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) مجهز خواهند شد. این قابلیت در حال حاضر فقط به گوشی‌های پرچم‌دار و برخی گوشی‌های سری A اختصاص دارد.
تبلیغات

سامسونگ امسال در حرکت جدیدی تصمیم به عرضه قابلیت لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS) برای برخی گوشی‌های سری گلکسی A همچون A52 و A72 گرفت؛ درحالی‌که این قابلیت تا پیش از این تنها محدود به گوشی‌های پرچم‌دار شرکت کره‌ای می‌شد. بر اساس اخبار تأییدنشده‌ای از کره جنوبی، سامسونگ قصد دارد از سال ۲۰۲۲ لرزشگیر اپتیکال تصویر را برای دوربین اصلی تمام گوشی‌های سری گلکسی A عرضه کند.

اگر شایعه فوق صحت داشته باشد، سامسونگ حرکت بزرگی برای جلو افتادن در رقابت با گوشی‌های میان‌رده شیائومی انجام خواهد داد. شرکت چینی تقریبا همیشه در جنگ قیمت محصولات، سامسونگ را شکست می‌دهد؛ اما لرزشگیر تصویر اپتیکال بهبود قابل توجهی در عکاسی و به‌ویژه در شب برای گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به ارمغان خواهد آورد و شاید بتواند شرکت کره‌ای را در بازار گوشی‌های میان‌رده از شیائومی پیش بیندازد.

البته در این گزارش‌ها قید شده است که دوربین‌های مجهز به OIS حدود ۱۵ درصد گران‌تر از دوربین‌های معمولی فاقد OIS هستند و هزینه متریال به‌کاررفته در آن‌ها ۳ درصد بیشتر است.

با این اوصاف، سؤال اصلی اینجا است که کاربران عادی چقدر با قابلیت OIS آشنایی دارند و آیا این ویژگی می‌تواند در هنگام انتخاب گوشی، تفاوتی برایشان رقم بزند یا خیر. به نظر می‌رسد باید برای گرفتن پاسخ این سؤالات تا سال آینده صبر کنیم و تأثیر OIS را در این بازار رقابتی ببینیم.

شما در مورد اهمیت لرزشگیر اپتیکال تصویر در گوشی‌های میان‌رده چه فکر می‌کنید؟ اگر قصد خرید گوشی داشته باشید، آیا این عامل می‌تواند تفاوت بزرگی در انتخابتان رقم بزند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات