مشخصات احتمالی دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ منتشر شد

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین اطلاعات منتشرشده، از احتمال استفاده از دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی ۵ برابری در شیائومی ۱۲ خبر می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی در سه سال گذشته از حسگرهای مختلف ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده‌ فراوانی کرده است؛ از جمله مواردی که درون دوربین‌های می ۱۱ و میکس ۴ قرار گرفته‌اند؛ اما ماژول‌های اولترا واید و تله‌فوتو همچنان از حسگرهای دارای رزولوشن پایین استفاده می‌کنند که از ۸ تا ۱۳ مگاپیکسل متغیر هستند؛ اما گزارشی که اخیراً منتشر شده است، از احتمال تغییر این رویه خبر می‌دهد.

طبق گزارش جی‌اس‌ام آرنا، قرار است در شیائومی ۱۲ (دیگر Mi در نام آن دیده نمی‌شود)، از تنظیمات دوربینی استفاده شود که هر سه حسگر آن ۵۰ مگاپیکسلی هستند. این اطلاعات که توسط Digital Chat Station منتشر شده، بدان معنا است که احتمالاً دوربین اصلی و دو لنز اولترا واید و تله‌فوتو، هر سه ۵۰ مگاپیکسلی خواهند بود.

در این خبر گفته شده است که لنز تله‌فوتوی این گوشی هوشمند از یک پریسکوپ ۵ برابری استفاده می‌کند. گفته می‌شود شیائومی در حال کار کردن روی یک لنز پریسکوپ ۱۰ برابری است؛ اما در حال حاضر این فاصله کانونی غیر عملی به نظر می‌آید. لنز ۵ برابری همراه با یک سنسور دارای وضوح بالا می‌تواند زوم یکنواخت و باکیفیتی در محدوده ۵ تا ۱۰ برابری ارائه بدهد.

شیائومی ۱۲

پیش‌تر در شایعات از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی آینده سامسونگ نام برده شده بود؛ اما احتمالاً این گزینه برای شیائومی ۱۲ اولترا اختصاص داده می‌شود. این شرکت هنوز در مرحله تأیید طراحی سری ۱۲ است؛ بنابراین جزئیات سخت‌افزاری نهایی ممکن است متفاوت باشد.

اخیراً یکی از رقبای سرسخت شیائومی که ZTE نام دارد، از Axon 30 Ultra با یک دوربین سه‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی رونمایی کرده است. البته لنز پریسکوپی دوربین دستگاه مذکور تنها دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است (دوربین سوم ۶۴ مگاپیکسلی دارای لنز ۳۵ میلی‌متری است که حداقل زوم اپتیکال را ارائه‌ می‌دهد). کنار هم قرار گرفتن لنز پریسکوپی‌ و حسگرهای با وضوح بالا، اتفاقی نادر تلقی می‌شود.

انتظار می‌رود شیائومی ۱۲ دارای یک صفحه‌نمایش LTPO AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی باشد که در محدوده ۱ الی ۱۲۰ هرتز کار می‌کند. این گوشی‌ احتمالاً از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ با رم LPDDR5X استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات