ویدئو تبلیغاتی جدید گوگل حذف جک هدفون به‌وسیله جانی آیو را به سخره می‌گیرد

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیراً تبلیغ جدیدی از گوشی پیکسل 5A به‌اشتراک گذاشته است که درواقع، طعنه‌ای به حذف جک هدفون در آیفون ۷ به‌دست جانی آیو، طراح اسبق اپل است.
تبلیغات

اگر به‌خاطر بیاورید، اپل در سال ۲۰۱۶ در اقدام عجیبی جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا را از آیفون ۷ حذف و هدفون‌های کاملاً بی‌سیم و محبوبش موسوم به ایرپاد را معرفی کرد. اپل اولین شرکتی نبود که این کار را انجام داد؛ اما نخستین شرکتی بود که کارش بر سایر شرکت‌ها نیز تأثیر گذاشت. دراین‌میان، عده‌ای نیز از این امر راضی نبودند و اپل را مقصر اصلی این موضوع بیان می‌کردند. در ابتدا، بسیاری از شرکت‌ها اقدام اپل را به‌سخره می‌گرفتند؛ اما دیری نپایید که اغلبشان نیز دنباله‌رو اپل شدند.

اکنون گوگل نیز با انتشار آگهی تبلیغاتی جدیدی با عنوان «The Circle Comes Full Circle» تقارن و کمال آشکار جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در گوشی میان‌رده پیکسل 5A را برجسته کرده است. درواقع، این تبلیغ طنزی آشکار به سبک ویدئوهای تبلیغاتی جانی آیو، طراح نام‌آشنای محصولات اپل است.

بااین‌حال، به‌‌نظر می‌رسد گوگل دچار خطای محاسباتی شده است؛ زیرا پنج سال از حذف جک هدفون از گوشی‌های آیفون می‌گذرد و تقریباً اکثر افراد این تغییر را پذیرفته‌اند و حتی خود گوشی پیکسل ۵ گوگل نیز از جک هدفون برخوردار نیست! قسمتی از این تبلیغ جک هدفون را بدین گونه توصیف می‌کند:

اگر بخواهیم این شگفتی کاملاً متقارن و برپایه تکنولوژی را نام ببریم، [نام‌گذاری] «جک هدفون» کم‌اهمیت به‌نظر می‌رسد؛ اما از‌نظر فنی، این چیزی است که نامیده می‌شود؛ بنابراین ببینید! جک هدفون در گوگل پیکسل 5A مبتنی‌بر 5G چگونه است.

انتشار این تبلیغ گوگل بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا همان‌طور‌که گفتیم، سری پیکسل ۵ این شرکت فاقد جک هدفون هستند و شواهد نشان می‌دهد پیکسل ۶ نیز همین رویه را دنبال خواهد کرد. جانی آیو بیش از دو سال است که اپل را ترک کرده‌؛ بنابراین، این ویدئو واقعا بی‌معنی به‌نظر می‌رسد؛ البته این تنها گوگل نیست که ویدئوهای طراحی جانی آیو را مسخره کرده است؛ زیرا مک دونالد نیز در سال ۲۰۱۷ اقدامی مشابه را انجام داد.

تماشا در یوتیوب

به‌طورکلی، مشخص است هدف اپل و سایر شرکت‌ها از حذف جک هدفون بهبود یا تغییر در طراحی نبوده است؛ بلکه اصلی‌ترین دلیلش به افزایش فروش هدفون‌های بی‌سیم باز‌می‌گردد؛ زیرا چه خوب و چه بد حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری تأثیر بسیاری بر محبوبیت هدفون‌ های بی‌ سیم گذاشت و به‌نوعی باعث زنده‌شدن این صنعت شد؛ به‌طوری‌که سالانه بیش از دَه‌هامیلیون از این نوع هدفون‌ها فروخته می‌شود و اپل با هدفون‌های محبوبش (ایرپاد) حاکم بی‌‌رقیب بازار به‌حساب می‌آید.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات