سامسونگ از بهبودهای رابط کاربری زد فولد 3 و زد فلیپ 3 می‌گوید

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم طراح گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ در یک گفتگوی ویدیویی، در مورد روند طراحی رابط کاربری و ایده‌هایی که منجر به محصول نهایی شده صحبت می‌کنند.
تبلیغات

سامسونگ در ویدیویی جدید با تیم سازنده نسل جدید گوشی‌های تاشوی خود یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ گفتگو می‌کند. این تیم از تغییرات جدید رابط کاربری و ایده‌های پشت این تغییرات می‌گویند و در کنار آن توصیه‌هایی هم برای استفاده بهینه از این گوشی‌ها ارائه می‌کنند.

در وهله اول، سامسونگ دو گوشی فلیپ و فولد را بسیار متفاوت از یکدیگر می‌داند. نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ ۳ برای مدیریت کارهای ساده مورد استفاده قرار گرفته و به کاربر این امکان را می‌دهد تا ظاهر گوشی را با واچ‌فیس‌های مختلف، شخصی‌سازی کند. با گشودن فلیپ، ظاهر آن مشابه گوشی‌های متداول می‌شود. از آن سو، فولد کاربری کاملا متفاوتی را ارائه می‌کند و در حالت بسته، به گوشی‌های متداول شباهت دارد و در صورت باز شدن، ظاهر و کاربری تبلت‌ها را پیدا می‌کند.

سامسونگ به دنبال یافتن راه‌هایی بود که کاربران قادر باشند به‌راحتی گوشی را به دلخواه خود تنظیم کنند. مثلا زد فولد ۳ این قابلیت را دارد که بتوان میانبرها و ویجت‌های نمایشگر بیرونی آن را، به صورت آینه‌وار به نمایشگر داخلی انتقال داد و از دوباره‌کاری پرهیز کرد.

حالت چند پنجره‌ای (multi-window) نیز با استفاده از چند تکنیک، تقویت شده است. برای مثال، کاربر می‌تواند لینک دلخواه را از مرورگر سامسونگ به قسمت کناری نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ بکشد تا نمایشگر به دو نیمه تقسیم شود و لینک را در یک پنجره جدید مرورگر نشان دهد. چنین امکانی، کاربر را قادر می‌سازد تا هم‌زمان بتواند صفحه اصلی را در کنار لینک جدید مشاهده کند.

علاوه بر این، یک تسک‌بار جدید نیز تعبیه شده که به تسک‌بار سیستم عامل‌های دسکتاپ شباهت دارد. این تسک‌بار، دسترسی سریع به بیشتر اپلیکیشن‌های مهم و کاربردی را برای کاربر فراهم می‌کند. پیش‌تر، کارهای ساده‌ای مثل بررسی پیام‌های جدید و بازگشت به اپلیکیشن قبلی، به شش بار لمس کردن نمایشگر نیاز داشتند اما حضور تسک‌بار، این روند را تسهیل می‌کند.

به نظر شما امکانات جدید افزوده شده به رابط کاربری گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ تا چه حد تجربه کار با این گوشی‌ها را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند؟ کدام یک از این قابلیت‌ها از نظر شما جذاب‌تر و کاربردی‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات